دنیای دانش
وب سایتی پر از اخبار تازه و مطالب در تمام حوز ه های دانش 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای دانش و آدرس photics.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





روش‌های علمی برای دستیابی به آرامش
 
در دنیایی که ما زندگی می‌کنیم امکان دارد به دلیل کار زیاد و مشکلات زندگی دچار استرس شویم. با بکارگیری چند روش علمی زیر می‌توانیم استرس را در خود کم کنیم.
  

 در دنیای سرعت و کار شدید، انسان دچار خستگی عاطفی و عصبانیت می‌شود که نهایتاً به «استرس» می‌انجامد.«استرس» حاد چیز بدی است که موجب اضافه وزن، افزایش فشار خون و افسردگی می‌شود. به این دلیل برای کاهش «استرس» باید هر از گاهی به «رلکس» یا آرامش اعصاب دست زد.

در واقع روش‌های «تمدد اعصاب» زیادند؛ می‌توان یک روز تعطیل به خود هدیه داد و سر کار نرفت، می‌توان گردشی در پارک یا جنگل برای خود ترتیب داد، دوش گرفت و لطیفه شنید و خیلی چیزهای دیگر، امروز می‌خواهیم 10 روش علمی برای دستیابی به تمدد اعصاب و آرامش را مورد توجه شما قرار بدهیم.

موسیقی ملایم و بی‌کلام گوش کنید


گوش دادن به موسیقی ملایم و بی‌کلام باعث ریتم بی وقفه و بروز امواج مغزی می‌شود که فرکانس ضربان قلب را نیز منظم می‌سازد.

فیلم‌های کمدی ببیند


تماشای فیلم‌های کمدی نیز می تواند ضد استرس باشد و همچنین ثابت شده است که خنده وسیله بسیار موثر بر کاهش استرس روانی است.

شکلات بخورید

 


به گفته «آنا ماگی»، نویسنده کتاب تغذیه، برای رفع استرس، تحقیقات نشان داده است که 40 گرم شکلات تیره یا تلخ در روز می‌تواند به شما کمک کند با استرس مبارزه کرده و «ماده شیمیایی خوشبختی» را وارد مغز کنید که با نام « بتا – اندورفین» معروف است.

توهم ذهنی ایجاد کنید


ایجاد توهم ذهنی یک روش قدیمی و شناخته شده «رلکس» است که بر اساس ترک دنیای واقعیات و ورود به دنیای خیالپردازی عمل می‌کند. برای مدت زمانی یک چیز آرامش بخش را در ذهن مانند قرار داشتن زیر دوش آب، شنیدن موسیقی دلخواه و یا نشستن روی نیمکتی در پارک را تصور کنید.

نوشابه بنوشید


نوشیدن یک نوشابه خنک بدون الکل یا نوشیدن چای برای رفع تشنج بسیار مفید است.

آدامس بجوید


تحقیقات نشان داده است که جویدن آدامس بدون وابستگی به طمع آن سطح استرس را کاهش و تمرکز را افزایش می‌دهد. علت آن است که تولید بزاق باعث کاهش «‌کورتیزول» می شود.

تلفن‌ها را نادیده بگیرید


تماس‌هایی که با کار شما زیاد ارتباط ندارد را نادیده بگیرید، تحقیقات انجمن روانشناسی انگلیس ثابت کرده است که زنگ‌های تلفن و پیامک‌های دائمی واقعاً باعث استرس می‌شود.

 

ناخن‌ قشنگ کن‌ها!
 
همه دوست دارند دست‌هایی زیبا داشته باشند و بدون شک ناخن‌ها بیشترین سهم را در این زیبایی دارند؛ اینکه ناخن‌ها کوتاه باشند یا بلند، چندان مهم نیست؛ نکته مهم این است که آنها به خوبی کوتاه شده باشند و همچنین تمیز، محکم و زیبا به نظر برسند، اما این تمیزی و زیبایی نیاز به مراقبت و وسایل خاصی دارد.
  

ناخن‌ها را تقویت کنید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله سیب سبز ؛ اگر ناخن‌های شکننده‌ای دارید به جای استفاده از لاک‌های رنگی از محصولات تقویت‌کننده ناخن استفاده کنید. این تقویت‌کننده‌ها تا ۶هفته روی ناخن باقی می‌مانند و مشکلی برای ناخن ایجاد نمی‌کنند، مضاف بر اینکه باعث براق شدن ناخن‌ها می‌شوند. مواد این تقویت‌کننده‌ها باعث استحکام و تقویت ناخن شده و ناخن را مرطوب نگه می‌دارد.البته یادتان نرود پس از شستن دست‌ها از کرم و لوسیون استفاده کنید و روی ناخن‌ها را نیز لوسیون بزنید.

تمیزی ناخن‌ها فراموش نشود


برای تمیز کردن ناخن‌ها هم می‌توانید از مسواک استفاده کنید و هم از اسفنج‌های زبری که نه تنها سطح ناخن‌ها را به خوبی تمیز کرده بلکه با لایه‌برداری مختصر انگشتان را هم  زیباتر می‌کنند.

اگر همیشه در لاک زدن مشکل دارید


اگر همیشه در لاک زدن مشکل دارید بهترین کار این است که هنگام کار وسیله‌ای ابری مانند را میان انگشت‌ها بگذارید تا انگشت‌ها کاملا جدا از هم قرار گیرند و در نتیجه لاک‌ها بدون آسیب خشک شوند.

 

چه سوهانی را انتخاب کنید

 برای ناخن‌های طبیعی از سوهان دندانه ریز و ظریف استفاده کنید ولی برای ناخن‌های مصنوعی سوهان زمخت لازم است. همچنین بهتر است سوهانی را انتخاب کنید که 2 سطح زبری متفاوت داشته باشد تا از تنوع بیشتری برخوردار باشد چرا که شکل‌دادن به ناخن‌ها، زبری بیشتری نسبت به تمیزکاری نهایی نیاز دارد. یادتان باشد استفاده نادرست از سوهان اثر سوء بر ناخن دارد و موجب تضعیف بیشتر آن می‌شود. سوهان باید تنها در یک جهت حرکت داده شود. حرکت باید از کنار به وسط باشد. سطح سوهان باید در زیر لبه ناخن و با زاویه کمی نسبت به آن قرار داشته باشد. در پایان با استفاده از انگشت مطمئن می‌شویم که لبه ناخن کاملا صاف و عاری از زوائد است.

ناخن‌ها را برق بیندازید

یک روش سریع برای براق کردن ناخن‌ها استفاده از براق‌کننده‌های مکانیکی ناخن است؛ سطح این نوع وسایل دارای سطوح متفاوت زبری است تا بتواند با سایش سطح ناخن کدری آنها را از بین ببرد و سطح آنها را کاملا براق و درخشان کند یعنی با حرکت رفت و برگشتی روی هر سطح ناخن تمام سلول‌های مرده روی آن را می‌تراشد و از بین می‌برد.

با این کار ناخن‌ها نمی‌شکنند


یک لایه و پوشش مانند لاک‌های براق‌کننده و بی‌رنگ روی لاک ناخن خود بزنید. این کار احتمال شکسته شدن ناخن‌ها را به حداقل می‌رساند. روی ناخن‌های طبیعی بدون لاک نیز می‌توانید هر روز یک لایه از این لاک‌های بی‌رنگ و براق‌کننده بزنید تا رطوبت ناخن‌ها حفظ شود.

چطور ناخن‌هایتان را سفیدتر کنید


1. یک مسواک که برای کار دیگر استفاده‌ نمی‌کنید، بردارید. مقداری خمیردندان سفیدکننده روی مسواک بزنید. ناخن‌هایتان را با مسواک به‌طور کامل بشویید و برس بکشید! ناخن‌ها را خوب آبکشی کنید و دوباره این اعمال را تکرار کنید. برای نتیجه ماندگار هفته‌ای یک‌بار این کار را تکرار کنید.
2. در یک کاسه کوچک، یک قاشق سوپ‌خوری پرواکسید هیدروژن و ۳ قاشق سوپ‌خوری جوش شیرین را باهم ترکیب کنید. این ترکیب، شکلی خمیری به خود می‌گیرد. با گوش پاک‌کن اندازه مناسبی از این خمیر را زیر و روی سطح ناخن‌ها قرار دهید. بگذارید ۳ تا ۵ دقیقه روی ناخن‌هایتان بماند و سپس خوب آبکشی کنید. هفته‌ای یک بار این عمل را تکرار کنید.

مراحل مانیکور به ترتیب

1-پاک کردن لاک از سطح ناخن
2- سوهان زدن (کوتاه کردن ناخن)
3- شستن و نرم کردن ناخن‌ها
4- زدن لایه اول لاک
5- زدن لایه دوم لاک پس از خشک شدن لایه اول
6- استفاده از برق ناخن
   
  
چاقی، عامل 60 درصد مرگ ومیر ایرانی‌ها
 
رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه تهران 60 درصد از مرگ و میر کشور را مربوط به چاقی و عوارض ناشی از آن دانست که با از بین بردن زمینه‌های آن می‌توان این درصد را کاهش داد.
  

 دکتر باقر لاریجانی در حاشیه سمینار چاقی و در جمع خبرنگاران گفت: چاقی مشکلات زیادی را برای فرد و جامعه ایجاد می‌کند و با بیماری‌های زیادی در ارتباط است. کسانی که دچار چاقی جدی می‌شوند از مشکلات قلبی عروقی و همچنین مشکلات کیسه صفرا استرس و انوع سرطان‌ها بیشتر از دیگران رنج می‌برند.

وی توجه به مساله چاقی را ضروری‌تر از بیماری‌های واگیردار دانست و افزود: هزینه بهداشتی در کسانی که بیماری چاقی دارند افزایش پیدا می‌کند و طبق آمار رسمی هفت درصد از هزینه بهداشت و درمان دنیا صرف بیماری‌های چاقی و عوارض آن می‌شود.

رئیس پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در بروز چاقی عوامل خانوادگی و ژنتیک می‌توانند نقش داشته باشند اما تغذیه و میزان فعالیت فیزیکی سهم عمده‌تری در تبدیل شدن چاقی به یک بیماری دارد.

وی با تاکید بر سبک زندگی گفت: با وجود زندگی ماشینی در تهران وشهرهای بزرگ 60 درصد افراد فعالیت فیزیکی ندارند و این خود منجر به افزایش چاقی می‌شود.

لاریجانی ادامه داد: براساس مطالعاتی که در پژوهشگاه غدد انجام دادیم وضعیت چاقی را در سال 2015 و شرایط آن پیش بینی کردیم که می‌توان متناسب با آن برنامه ریزی کرد.

 

وی درباره تفاوت‌های جنسیتی در چاقی گفت: پدیده چاقی و اضافه وزن در زنان شایعتر از مردان است، با وجودی که در سال‌های گذشته آگاهی عمومی نسبت به چاقی و عوارض آن به مردم ارائه شده است باز هم شاهد افزایش سالانه آن هستیم.

لاریجانی با اشاره به پراکندگی چاقی در استا‌ن‌های ایران گفت: بیشتر استان‌ها درگیر مساله چاقی هستند برخی استان‌ها نظیر سیستان و بلوچستان کمتر و استان‌های تهران و مرکزی به صورت جدی با این مشکل روبررو هستند.

وی در این رابطه افزود: این تفاوت‌ها نشان می‌دهد که علی رغم برنامه کشوری باید متناسب با شرایط استانی برنامه‌های خاصی برای مبارزه با چاقی ارائه شود.

 

 

آب میوه ای ضروری برای آقایان!

آب هویج به دلیل دارا بودن کالری کم و فیبر زیاد باعث کاهش وزن نیز خواهد شد و سیستم ایمنی بدن آقایان را بسیار قوی خواهد کرد.

آیا می دانید که یک لیوان آبمیوه در روز تمام ویتامین های مورد نیاز بدن آقایان را تامین می کند؟

به گزارش  آی پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران ؛ آب هویچ درمیان سایر نوشیدنی ها و آب میوه ها بهترین گزینه برای آقایان است زیرا باعث می شود آن ها در طول روز خستگی و کسالت احساس نکنند.

شاید برای همه ما عادت شده است که بهترین آب میوه برای صبحانه آب پرتقال است اما دانشمندان در جدیدترین یافته های خود نشان دادند آب هویچ نیز در صبحگاه می تواند باعث شود تا فرد روز خوبی را به دور از هرگونه خشم، عصبانیت و کم حوصلگی تجربه کند.

آب هویج به دلیل دارا بودن کالری کم و فیبر زیاد باعث کاهش وزن نیز خواهد شد و سیستم ایمنی بدن آقایان را بسیار قوی خواهد کرد.

آب هویج منبعی از ویتامین c، کلسیم، A و ویتامین B است که حتما باید در برنامه ی غذایی آقایان گنجانده شود.

لباس هایی که آقایان نبايد در شهریور ماه بپوشند!

یافته های جدید دانشمندان نشان می دهد قبل از هر تغییر فصلی آقایان و خانم ها باید روی نحوه پوشش و لباس پوشیدن خود تجدید نظر کنند و تغییر دهند.  به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران ؛ افراد در فصل تابستان همواره تمایل دارند تا لباس های  نخی به تن کنند تا دچار عرق شدید نشوند و گرمای زیاد آنها را  آزار ندهد.
 
بررسی ها نشان می دهند قبل از هر تغییر فصلی افراد باید لباس های خود را تغییر دهند و در فصل شهریور و قبل از فرارسیدن پاییز افراد به ویژه مردان  نباید لباس های  نخی و  خیلی خنک به تن کنند.
 
 گفتنی است، این روش سبب می شود تا سیستم ایمنی بدن ضعیف شود و بدن در مقابل ویروس ها و باکتری ها در فصل پاییز و زمستان مقاوم باشد.
 
مطالعات دانشمندان همچنین نشان می دهد، افرادی که بی صبرانه منتظر فصل پاییز و زمستان هستند باید کمدهای لباسشان را تغییر دهند و در  این ماه دیگر لباس های خیلی خنک نپوشند و در غیر این صورت بدنشان با  تغییر ناگهانی حرارت مواجه خواهد شد و بیشتر دچار سرماخوردگی خواهند شد.

جیل‌خورها کمتر سیگار می‌کشند

افرادی که آجیل و بویژه گردو مصرف می کنند کمتر از دیگر افراد در معرض خطر مرگ و میر ناشی از سرطان و بیماری های قلبی عروقی قرار می گیرند.

 

ajeel.bmp

 

 

به گزارش رویداد به نقل از ایسنا، پژوهشگران در تحقیقات اخیر دریافته‌اند که خطر مرگ و میر ناشی از سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی در افرادی که از آجیل در کنار رژیم غذایی مناسب حاوی میوه، سبزیجات و ماهی تازه استفاده می کنند، کمتر از افرادی است که از آجیل در برنامه غذایی هفتگی استفاده نمی‌کنند.

 

مصرف آجیل در مناطق مدیترانه‌ای بیشتر از سایر نقاط جهان است.

 

بر اساس این تحقیق، افرادی که آجیل مصرف می‌کنند کمتر به مصرف سیگار تمایل نشان داده و از سایر افراد فعال‌تر هستند.

 

این افراد کمتر از دیگران به بیماری دیابت نوع 2 مبتلا می‌شوند.

 

نتایج این تحقیق نشان داده است افرادی که بیش از سه وعده هر وعده حاوی 28 گرم در هفته آجیل مصرف می‌کنند تا 40 درصد خطر مرگ و میر ناشی از سرطان و تا 55 درصد خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی در آنان کاهش پیدا می‌کند

کد خبر: 62320 زمان مخابره: 1392/6/1 ساعت: 05:30 سرویس: نامه > دیگر رسانه ها
 

فنجانی قهوه با چند تکه کیک شکلاتی مغزدار یا یک لیوان شیر با کلوچه گردویی یا استکانی چای دیشلمه با چند عدد کیک یزدی چنان اشتها برانگیزند که اگرهوس خوردن آن به سرمان بزند هیچ نیرویی نمی‌تواند جلویمان را بگیرد. این موضوع زمانی دردسرسازتر می‌شود که در یک همایش یا مهمانی، عصرانه‌ای از انواع و اقسام شیرینی‌ها تدارک دیده باشند و شما هم بخواهید از هر کدام آن بچشید!


به گزارش نامه به نقل از جام جم؛ اما خوب است بدانید کیک، کلوچه و بیسکویت بدترین میان وعده هایی است که متاسفانه بیشتر خانواده ها اغلب به عنوان عصرانه از آن استفاده می کنند.

میان وعده ای که در کوتاه ترین فرصت با افزایش قند خون سیرمان می کند و در کوتاه ترین زمان ممکن چنان ترشح انسولین را تحریک می کند که ناگهان قند خون در پایین ترین سطح خود قرار گرفته و چنان ضعف گریبان مان را می گیرد که گویی چند روز غذا نخورده ایم و بناچار مجبور به صرف بیشتر شیرینی می شویم و این گونه می شود که میل به شیرینی خواری در ما تبدیل به عادت می شود.

در واقع امروز اگر یک شیرینی بخوریم فردا باید با دو عدد شیرینی هوس مان را کنترل کنیم، اما اگر امروز به حس خود «نه» بگوییم فردا قدرت این ذائقه کمتر می ‏شود و بتدریج می توانیم به مرحله ای برسیم که شیرینی را کنار گذاشته و حتی چای صبحانه را هم بدون شکر بنوشیم.

بیسکویت رژیمی نداریم!

در میان طیف وسیع بیسکویت ها انواع کرمدار و شکلاتی پرکالری ترند. کرم موجود در این بیسکویت ها و ویفر برخلاف خامه لبنی از شیر تهیه نشده و مزایای تغذیه ای آن را نداشته و چند برابر خامه پر چرب است.

ویفرها در مقایسه با بیسکویت های کرمدار کم کالری ترند. اسانس میوه ای موجود در این محصولات برای کودکان در حال رشد و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند، مخاطره آمیز است.

روغن، آرد و کالری شیرینی به کار رفته در بیسکویت های سبوس دار و آنهایی که با شیره توت، انگور یا خرما تهیه می شود در مقایسه با بیسکویت معمولی به یک اندازه بوده و برای افراد چاق و دیابتی محدودیت مصرف دارد. کراکر یا چوب شور نیز نوعی بیسکویت ترد با سطوح آغشته به ذرات نمک است که برای افراد با فشار خون بالا، بیماران کلیوی و قلبی ضرر دارد.

کیک کشمشی بهتر از کلوچه

کیک ها انواع مختلف شکلاتی، ساده، خامه ای، یزدی و کشمشی دارند و پرکالری ترین آن شکلاتی وخامه دار و مناسب ترین آن کشمشی خانگی است. این شیرینی به دلیل اسفنجی بودن مستعد جذب رطوبت و فساد بوده و به همین دلیل برای افزایش ماندگاری محصول در آن از مواد نگهدارنده، ضد کپک، عمل آورنده و بهبود دهنده به وفور استفاده می شود؛ بنابراین بهتراست کیک را به صورت خانگی با آرد سبوس دار تهیه و با مقداری شیر، کشمش و برخی مغزها ارزش تغذیه ای آن را بالا ببرید.

کلوچه هایی با طعم اسانس

کلوچه در مقایسه با کیک های ساده قدرت چاق کنندگی بالاتری دارد. بزرگ ترین عاملی که باعث پایین آمدن ارزش تغذیه ای این محصول می شود، استفاده از گردوی نامرغوب یا مواد پرکننده اسانس داری است که به عنوان مغزی داخل کلوچه به کار می رود.

خوب است بدانید گردوهای نامرغوب بیشتر حاوی سم آفلاتوکسین بوده و ابتلا به سرطان کبد را افزایش می دهد و آرد به کاررفته در این محصول نیز از آرد موجود در کیک ها کم ارزش تر است و به دلیل مواد بهبوددهنده موجب سوزش معده و ترش کردن می شود.

کد خبر : 1166701163392522878      تاریخ : جمعه 01 شهریور 1392 5:00

پ پ

سبوس را به سفره دعوت کنید

اگر با الگوی تغذیه‌ای کشورهای آسیای جنوب شرقی آشنا باشید، می‌دانید که مردم این کشورها برنج قهوه‌‌ای مصرف می‌کنند، اما برنجی که ما مصرف می‌کنیم، سفید یا شیری رنگ است.

 
 

 اگرچه هرچه رنگ برنج به سمت شیری بیشتر متمایل باشد، بهتر است اما به هرحال نمی توان کیفیت آن را با برنج قهوه ای مقایسه کرد. به این دلیل که برنج قهوه ای حاوی سبوس است و همین مساله باعث ایجاد ویژگی های تغذیه ای بیشماری در این نوع برنج می شود؛ از جلوگیری ابتلا به سرطان روده تا حفظ سلامت پوست و مو.

سبوس برنج در صنعت تولید برنج به عنوان دورریز، راهی سطل زباله می شود در حالی که این بخش، ویژگی های تغذیه ای ـ درمانی مهمی دارد.یکی از این ویژگی ها تاثیر آن در جلوگیری از ابتلا به سرطان است.

آخرین پژوهش های محققان دانشگاه کلورادوی آمریکا که در آخرین مجله علمی  تغذیه پیشرو به چاپ رسیده است، نشان می دهد مصرف مواد غذایی حاوی سبوس و به طور خاص مصرف برنج با سبوس آن مانع از ابتلا به سرطان بویژه سرطان  روده بزرگ می شود.

توقف تکثیر

سلول ها زمانی سرطانی می شوند که الگوی تکثیر آنها از حالت طبیعی خارج شده و به اصطلاح افسارگسیخته شوند. بنابراین آنچه بتواند مانع این اتفاق شود، می تواند به روند کنترل این بیماری یا احتمالا درمان آن کمک کند.

بررسی های انجام شده روی ساختار سبوس برنج نشان می دهد این بخش از برنج دارای نوعی ترکیب است که می تواند از تکثیر افسار گسیخته سلول های بدخیم جلوگیری کرده و به درمان بیماری سرطان بویژه سرطان روده کمک کند.

به این ذرات ریز داخل سبوس برنج، ذرات فعال زیستی می گویند. ترکیب های مفید موجود در سبوس برنج همان سلول های زیست فعال هستند. این ذرات عبارتند  از: پلی فنل ها، فرولیک اسید، تریسین، بتاسیتر و سترول، توکوفرول ها و فیتیک اسید.

با همدیگر مفید است

نکته قابل توجه درباره تاثیر این ذرات تغذیه ای مفید، این است که مصرف سبوس و دریافت همه ترکیب های مفید می تواند تاثیر مثبتی را که به آن اشاره کرده ایم، داشته باشد. به این معنی که بررسی های پژوهشگران دانشگاه کلورادو نشان می دهد وجود یک یا دو نوع از این ذرات نمی تواند تاثیری داشته باشد.

درواقع وجود همه این ذرات کنار هم است که می تواند باعث توقف تکثیر سلول های سرطانی شود.

مصرف برنج با سبوس یکی از راهکارهای جلوگیری از ابتلا به سرطان روده بزرگ است. برنج قهوه ای سرشار از سبوس است.

سبوس ترمیم می کند

آنچه تاثیر مثبت سبوس برنج در جلوگیری از تکثیر سلول های سرطانی را چند برابر می کند، اثر مثبت آن بر ترمیم سلول ها و بافت های سالم اطراف و کمک به بازسازی بخش های آسیب دیده است.

این نکته، اتفاق بسیار مثبتی در درمان سرطان و کمک به بافت های آسیب دیده ناشی از تکثیر سلول های سرطانی است.

منبع خانواده B

یکی از مهم ترین منابع ویتامین های خانواده B، سبوس است. بنابراین مصرف برنج سبوس دار نیاز بدن به ویتامین های این خانواده را برطرف می کند.

به همین دلیل مصرف برنج سبوس دار باعث آرامش اعصاب می شود، به این دلیل که سیستم عصبی به ویتامین B نیاز مبرمی دارد.

نکته دیگر این که باکتری های طبیعی ساکن روده بزرگ از ویتامینB به عنوان ماده تغذیه ای استفاده می کنند بنابراین مصرف برنج سبوس دار نیاز باکتری های طبیعی روده به این ویتامین ها را برطرف می کند.

به این ترتیب با بهبود عملکرد باکتری های روده، خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ کاهش می یابد.

منبع ویتامینE

ویتامین E در سبوس برنج زیاد است. ویتامینE یکی از ویتامین های ضروری مورد نیاز بدن است. از طرفی این ویتامین یکی از آنتی اکسیدان های مهم است.

این ترکیب ها با از بین بردن رادیکال های آزاد، یکی از عوامل ایجاد انواع سرطان ها، مانع از رشد سلول های سرطانی و جلوگیری از ابتلا به سرطان می شوند بنابراین با خوردن برنج سبوس دار، بدن در مقابل ابتلا به سرطان بیمه می شود.

پوست، مو و سبوس

سبوس باعث می شود زلف شما کمند شود! از طرفی باعث حفظ سلامت پوست می شود. سبوس به دلیل ویتامینB و دیگر ترکیب های مفیدی که دارد، باعث حفظ سلامت پوست و مو می شود. اما چرا؟

ـ سبوس باعث نرم و لطیف شدن پوست بدن بویژه پوست صورت می شود. استفاده از کوبیده سبوس همراه با شیر نیز همین اثر را دارد.

ـ مرطوب شدن پوست مانع از ترک خوردن و چروکیدگی آن می شود.

ـ اینوزیتول (اینوسیتول) موجود در ویتامین های خانواده B باعث تحریک ترمیم سلول های پوست شده و به این ترتیب به جوانی پوست کمک می کند.

ـ آریزانول یکی دیگر از ترکیب های مفید سبوس است که مانع از تاثیر اشعه ماورای بنفش می شود. به این ترتیب هم پوست شاداب می ماند و هم مانع از ابتلا به سرطان پوست می شود. تحریک گردش خون در مویرگ های پوست، باعث شادابی، تسریع و بهبود ترمیم سلول های مرده پوست می شود.

ـ در برخی لوازم آرایشی از عصاره سبوس برنج استفاده می کنند تا به پوست کمتر آسیب برسد. این نکته بویژه در کرم های آرایشی که برای ترمیم پوست استفاده می شود، بیشتر دیده می شود.

مهتاب خسروشاهی - کارشناس علوم و صنایع غذایی  / ضمیمه سیب

         
[ جمعه 1 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:15 ] [ سعید صانعی ]
انفجار شهاب‌سنگی در جو بالایی زمین +عکس
چهارشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۳۰
در جریان بارش شهابی برساووشی اخیر، یک عکاس و طراح آمریکایی بطور تصادفی توانسته صحنه انفجار یک شهاب‌سنگ در جو بالایی زمین را ثبت کند.
انفجار شهاب‌سنگی در جو بالایی زمین +عکس
به گزارش عرش نیوز، مایکل چانگ که روز 12 اوت(21 مرداد) از باغچه خانه خود در کالیفرنیا در حال تصویربرداری از بارش شهابی برساووشی بود، ابتدا تصور کرده بود که یک شهاب‌سنگ منفجر شده و بقایای آن توسط وی ثبت شده اما در حقیقت وی لحظه پاره شدن بدنه سنگ را در جو بالایی زمین به تصویر کشیده بود.

 

در این حالت، شهاب‌سنگ منفجر شده اما بقایایی از خود بجای نگذاشته بود. در عوض یک حلقه در حال گسترش از گاز داغ درخشان موسوم به یک قطار مداوم از این انفجار باقی ماند.

 

گاز باردار در پی تراکم بوجود آمده توسط شهاب‌سنگ داغ شده و الکترون منتشر کرده بود. انفجارهای اینچنینی شهاب‌سنگها نسبتا زیاد بوده اما کمتر ثبت می‌شوند.

 

به گفته چانگ این رویداد تقریبا 20 دقیقه طول کشید. وی با استفاده از یک دوربین دیجیتال تک لنزی رفلکس 18 مگاپیکسل کنون 7D این انفجار را ثبت کرده است.

توفان خورشیدی به زودی به زمین می رسد!
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۶:۳۰
خورشید میلیاردها تن ذرات را در جریان فوران تاج خورشیدی، به سوی زمین گسیل کرد.
توفان خورشیدی به زودی به زمین می رسد!

به گزارش عرش نیوز،این رویداد،

20 آگوست (29 مرداد)، در ساعت 8:24 به وقت گرینویچ (12.54 به وقت تهران)، رخ داد که طی آن، خورشید میلیاردها تن ذرات را به فضا ارسال کرده که این ذرات یک تا سه روز بعد به زمین می‌رسند.

 

ذرات مزبور نمی‌توانند از خلال جو عبور کنند و به انسان‌های آسیب برسانند اما بر سیستم‌های الکترونیکی ماهواره‌ها و زمین تاثیر می‌گذارند.

 

مدل‌های تحقیقاتی آزمایشی که مبتنی بر مشاهدات «رصدخانه روابط خورشیدی زمینی» هستند، نشان می‌دهد که CME خورشید را با سرعت حدود 570 مایل در ثانیه ترک کرده، که این سرعتی معمول برای این پدیده به شمار می‌آید.

 

این انتشارات که به سمت زمین گسیل می‌شوند، می‌توانند موجب بروز پدیده آب‌وهواشناسی به نام «توفان ژئومغناطیسی» شوند که به مدت طولانی و هنگامی که آن‌ها انرژی را به درون میدان مغناطیسی زمین (مگنتوسفر) می‌فرستند، رخ می‌دهد.

 

میدان‌های مغناطیسی بیرونی‌ترین لایه‌های میدان‌های زمین را به سمت عقب می‌کشند و شکل آن‌ها را تغییر می‌دهد.

 

در گذشته، توفان‌های ژئومغناطیسی ناشی از CME با چنین قدرتی اغلب ملایم بوده‌اند.

 

توفان‌های مغناطیسی می‌توانند سیگنال‌های ارتباطی را منحط کرده و موجب ایجاد امواج الکتریکی غیرمنتظره در شبکه‌های برق شوند.

[ جمعه 1 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:15 ] [ سعید صانعی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ تازه راه اندازی شده است.منتظر بخش های تازه و به روز باشید.
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 82
بازدید ماه : 79
بازدید کل : 27545
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی

-_ !News _-

-->
style="display:none;">href="http://parstools.com">

حدیث روز

سخنان بزرگان
برای دریافت کد گنجینه کلیک کنید
پخش زنده حرم وصیت شهدامهدویت امام زمان (عج)آیه قرآن
ذکر روزهای هفته


در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده صفحه جدید
اخبار روزاخبار روز

فروشگاه saeid1298

 


href="https://plus.google.com/115038775757539551873" rel="publisher">‪Google+‬‏ - -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_blacklist' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_blacklist; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_blacklist ( etchat_blacklist_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_blacklist_ip varchar(255) NOT NULL, etchat_blacklist_userid int(8) NOT NULL, etchat_blacklist_time int(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_blacklist_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_blacklist' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_messages' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_messages; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_messages ( etchat_id bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_user_fid int(8) NOT NULL, etchat_text text NOT NULL, etchat_text_css text NOT NULL, etchat_timestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_privat int(8) default '0', etchat_user_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_messages' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_rooms' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_rooms; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_rooms ( etchat_id_room int(3) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_roomname varchar(100) NOT NULL, etchat_room_goup int(6) NOT NULL default '0', etchat_room_pw varchar(50) default NULL, etchat_room_message text, PRIMARY KEY (etchat_id_room) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_rooms' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_rooms (etchat_id_room, etchat_roomname, etchat_room_goup, etchat_room_pw, etchat_room_message) VALUES (1, 'Lobby', 0, NULL, 'Hallo and welcome to ET-Chat v3.0.7 (connected to MySQL).\r\nYou are now in the Lobby-Room and this entrance message can be modified by the Admin of that Chat.
Hallo und willkommen zu ET-Chat v3.0.7 (angeschlossen an MySQL).\r\nDu befindest dich nun in dem Raum Lobby und diese Eingangsnachricht kann vom Administrator verأ¤ndert oder abgeschaltet werden.'), (2, 'Room for all', 0, NULL, 'All chat user are allowed to enter this Room.
Alle Chatbenutzer dأ¼rfen diesen Raum betretten.'), (3, 'Room for admins', 1, NULL, NULL), (4, 'Room password protected', 3, 'test', 'Dieser Passwort ist ja besonders schwer... ;-)'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_smileys' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_smileys; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_smileys ( etchat_smileys_id int(5) NOT NULL auto_increment, etchat_smileys_sign varchar(20) NOT NULL, etchat_smileys_img varchar(100) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_smileys_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_smileys' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':angry:', 'smilies/angry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-]', 'smilies/approve.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-}', 'smilies/blushing.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':charming:', 'smilies/charming.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-P', 'smilies/cheeky.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':cheesy:', 'smilies/cheesy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('8-)', 'smilies/cool.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':*(', 'smilies/cry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('x-(', 'smilies/dead.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':dissap:', 'smilies/dissappointed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':embar:', 'smilies/embarassed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':evil:', 'smilies/evil.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':goofy:', 'smilies/goofy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-D', 'smilies/grin.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-?', 'smilies/huh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':idea:', 'smilies/idea.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-L', 'smilies/laugh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':lips:', 'smilies/lips.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-x', 'smilies/lipsrsealed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':mad:', 'smilies/mad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-K', 'smilies/ok.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':rolleyes:', 'smilies/rolleyes.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-(', 'smilies/sad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-O', 'smilies/shocked.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':shy:', 'smilies/shy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smartass:', 'smilies/smartass.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smarty:', 'smilies/smarty.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-)', 'smilies/smiley.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':tongue:', 'smilies/tongue.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':undecided:', 'smilies/undecided.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':veryangry:', 'smilies/veryangry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (';-)', 'smilies/wink.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':worried:', 'smilies/worried.gif'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_user' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_user ( etchat_user_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_username varchar(200) NOT NULL, etchat_userpw varchar(40) default NULL, etchat_userprivilegien varchar(15) NOT NULL default 'gast', etchat_usersex varchar(1) NOT NULL default 'n', etchat_reg_timestamp timestamp NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', etchat_reg_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_user_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_user' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_user (etchat_user_id, etchat_username, etchat_userpw, etchat_userprivilegien) VALUES (1, 'System', NULL, 'system'), (2, 'Admin', '21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3', 'admin'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_useronline' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_useronline; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_useronline ( etchat_onlineid bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_onlineuser_fid int(8) NOT NULL, etchat_onlinetimestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_onlineip varchar(255) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_user_online_room_goup int(6) NOT NULL, etchat_user_online_room_name varchar(100) NOT NULL, etchat_user_online_user_name varchar(200) NOT NULL, etchat_user_online_user_priv varchar(20) NOT NULL, etchat_user_online_user_sex varchar(1) NOT NULL, etchat_user_online_user_status_img varchar(200) default NULL, etchat_user_online_user_status_text varchar(200) default NULL, PRIMARY KEY (etchat_onlineid) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_useronline' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle `etchat_config` -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_config; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_config ( etchat_config_id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_config_reloadsequenz int(11) NOT NULL, etchat_config_messages_im_chat int(11) NOT NULL, etchat_config_style varchar(100) NOT NULL, etchat_config_loeschen_nach int(11) NOT NULL, etchat_config_lang varchar(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_config_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_config' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_config (etchat_config_id, etchat_config_reloadsequenz, etchat_config_messages_im_chat, etchat_config_style, etchat_config_loeschen_nach, etchat_config_lang) VALUES (1, 4000, 22, 'etchat_white', 1, 'lang_de.xml'); -- limit -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_kick_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_kick_user ( id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_kicked_user_id int(11) NOT NULL, etchat_kicked_user_time int(11) NOT NULL, PRIMARY KEY (id) )