دنیای دانش
وب سایتی پر از اخبار تازه و مطالب در تمام حوز ه های دانش 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای دانش و آدرس photics.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دومین پرواز آزمایشی هواپیمای فضایی خصوصی+ تصاویر
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۱۰
هواپیمای فضایی Dream Chaser شرکت خصوصی سیرا نوادا دومین مرحله تست پرواز را با موفقیت به پایان رساند.
دومین پرواز آزمایشی هواپیمای فضایی خصوصی+ تصاویر
به گزارش عرش نیوز،بر اساس اعلام ناسا، دومین تست پرواز هواپیمای فضایی شرکت سیرا نوادا روز 22 آگوست (31 مرداد) بر فراز مرکز تحقیقات پرواز فضایی دریدن انجام شد.

 

هواپیمای فضایی Dream Chaser بوسیله یک بالگرد بمدت دو ساعت در ارتفاع سه هزار و 780 متری به پرواز درآمد.

 

در این مرحله سیستم رایانه ای و هدایت، ناوبری و کنترل هواپیما مورد آزمایش قرار گرفت.

 

شرکت سیرا نوادا با هواپیمای فضایی Dream Chaser به همراه اسپیس ایکس با کپسول فضایی دارگون و بوئینگ با کپسول CST-100‌، سه شرکت خصوصی فعال در حوزه توسعه سفرهای فضایی محسوب می شوند که موفق به دریافت بودجه تحقیقاتی از ناسا شده اند.

 

ناسا هفته گذشته از اختصاص 15 میلیون دلار دیگر به شرکت سیرا نوادا برای توسعه این هواپیمای فضایی خبر داد و جمع بودجه تحقیقاتی این شرکت به 227 میلیون دلار رسید.

 

ناسا امیدوار است، دست کم یکی از سه فضاپیمای این شرکت های خصوصی تا سال 2017 میلادی برای انجام سفر رفت و برگشت فضانوردان به ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)‌ آماده بهره برداری شود.

 

 

 

 

طرحی از هواپیمای فضایی Dream Chaser

 

 

طرحی از هواپیمای فضایی Dream Chaser

 

 

تست پرواز هواپیمای فضایی بر فراز مرکز تحقیقات پرواز فضایی دریدن ناسا
کد مطلب: 115603
 
 
سیارک عظیم نزدیک به زمین
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۵۰
ناسا با کمک آنتن شبکه فضا، تصاویر راداری از سیارک عظیم نزدیک به زمین با نام 2005WK4 تهیه کرده است.
سیارک عظیم نزدیک به زمین

به گزارش عرش نیوز،در این تصاویر راداری، گذر سیارک 2005WK4 از کنار زمین نشان داده می شود؛ این سیارک هشتم آگوست (17 مرداد) از فاصله ایمن 3.1 میلیون کیلومتری زمین (8.2 برابر فاصله زمین تا ماه) عبور کرد.

 

این تصاویر راداری با کمک آنتن 70 متری شبکه فضا در گلداستون کالیفرنیا تهیه شده اند که جزئیات دقیقی از سیارک از جمله قطر 200 تا 300 متر آن را نشان می دهد.

 

به گفته محققان، رادار یک تکنیک قوی برای بررسی اندازه، شکل، حالت چرخش، ساختار سطح، زبری سطح سیارک و ارتقاء محاسبات مدار سیارک محسوب می شود که می تواند برای نجوم راداری و رهگیری فضاپیماهای عمق فضا کاربرد داشته باشد.

 

محققان با رصد سیارک های نزدیک به زمین می‌توانند خطرات احتمالی این اجرام آسمانی برای سیاره زمین را پیش بینی کنند.

 

حدود 10 درصد سیارک های نزدیک به زمین قطری بیش از یک کیلومتر دارند که در صورت برخورد، خطرات جدی برای زمین و ساکنان آن ایجاد خواهند کرد.

 

 

 

تصاویر راداری از سیارک نزدیک به زمین
 
کشف منبع اصلی آب روی ماه
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۵۹
ناسا اعلام کرد به شواهدی از وجود آب در سنگ دانه های معدنی روی سطح ماه از یک منبع ناشناخته در اعماق زیر سطح این کره، دست یافته است.
کشف منبع اصلی آب روی ماه
به گزارش عرش نیوز،

این یافته ها که توسط مدارگرد هندی چاندرایان -1 به دست آمده نشان دهنده نخستین تشخیص این نوع آب از مدار ماه است.

تحقیقات پیشین روی نمونه های ارسال شده توسط برنامه اکتشافی آپولو، وجود آب ماگمایی را بر روی ماه نشان داده بود.

ناسا طی بیانیه ای اعلام کرد: دانشمندان با استفاده از داده های تجهیزات "نقشه بردار معدن شناسی ماه" (M3) بر روی فضاپیمای چاندرایان -1 سازمان تحقیقات فضایی هند، از راه دور، آب ماگمایی یا همان آبی که منشا آن اعماق درونی ماه است را بر روی سطح تنها قمر زمین شناسایی کرده اند.

تجهیزات M3 دهانه Bullialdus را که در نزدیکی خط استوا ماه قرار دارد، تصویربرداری کرده است.

"راشل کلیما" زمین شناس سیاره ای در آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جان هاپکینز گفت: این سنگها که به طور معمول در اعماق سطح قرار دارند، توسط اثری که دهانه Bullialdus را ایجاد کرده است از اعماق به سطح ماه آمده اند.

وی افزود: در مقایسه با اطراف این دهانه دریافتیم، بخش مرکزی این دهانه حاوی میزان قابل توجهی هیدروکسیل – مولکولی حاوی اتم های اکسیژن و یک اتم هیدروژن- است؛ این شاهدی است که نشان می دهد سنگ های این دهانه حاوی آب هستند که از اعماق سطح ماه نشات می گیرند.

در سال 2009، تجهیزات M3 نخستین نقشه معدن شناسی از سطح ماه را تهیه کرد و از وجود مولکول های آب در مناطق قطبی ماه خبر داد.

تصور می شود این آب لایه نازکی است که از برخورد بادهای خورشیدی با سطح ماه ایجاد شده است. دهانه Bullialdus منطقه ای با محیط نامساعد برای بادهای خورشیدی است که امکان تولید میزان چشمگیر آب بر روی سطح ماه را فراهم نمی کند.

"پیت وردن" مدیر مرکز تحقیقات ایمز ناسا در موفیت فیلد گفت: ماموریتهای مختلف ناسا داده های مهمی را جمع آوری کرده است که به طور اساسی شناخت ما را از وجود آب بر روی سطح ماه تغییر می دهد.
تشخیص آب داخلی ماه از مدار این قمر به آن معناست که دانشمندان می توانند آزمایش برخی از یافته های به دست آمده از مطالعات را در محتوای وسیع تری از جمله در مناطقی که بسیار دورتر از مناطق فرود آپولو است آغاز کنند.
سالهای سال محققان معتقد بودند که این سنگ ها به دست آمده از ماموریت آپولو کاملا خشک هستند و هرگونه آب شناسایی شده در این نمونه ناشی از آلودگی آن به آب زمینی است.
کلیما می گوید اکنون که آب را در ماه با منشا داخلی شناسایی کرده ایم می تواینم این آب را با دیگر ویژگی های سطح ماه مقایسه کنیم.

به گفته وی این آب ماگمایی داخلی همچنین شواهدی را از فرایندهای آتشفشانی ماه و ترکیبات داخلی آن برای ما فراهم می آورد که به ما کمک می کند به سوالاتی در مورد چگونگی شکل گیری ماه و چگونگی تغییر فرایند های ماگمایی در زمان خنک شدن آن پاسخ دهیم.

 

روزنه تاج خورشيد رصد شد
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۳
ستاره شناسان توانستند با استفاده از تصاوير تهيه شده از خورشيد روزنه تاج خورشيد را رصد كنند.
روزنه تاج خورشيد رصد شد
به گزارش عرش نیوز،يكي از رصد خانه هاي متعلق به ناسا و آژانس فضايي اروپا تصويري از يك روزنه تاجي عظيم را به نمايش گذاشته كه در آن قسمت قطب شمالي خورشيد كاملا در تصوير مشخص است.
 
روزنه هاي تاج خورشيدي نواحي تيره و داراي تراكم پايين هستند كه در بيروني ترين قسمت جو خورشيد يا همان تاج خورشيد واقع شده است.
 
روزنه هاي موجود در تاج خورشيد حاوي موادي اندك از ستاره خورشيد است و دماي پايين تري نسبت به ساير مناطق ستاره خورشيد دارند به همين دليل اين مناطق كمي كم نورتر و تيره تر از سياره مناطق هستند.
 
با وجود اينكه روزنه هاي خورشيدي در مكان هاي مختلف و با تكرار  بيشتر در زمان هاي متفاوت چرخه فعاليت هاي خورشيد ظاهر مي شوند اين رويداد يكي از ويژگي هاي خاص ستاره خورشيد محسوب مي شود در طول اين چرخه تعداد روزنه هاي تاج خورشيدي كاهش يافته ميدان مغناطيسي موجود بر روي اين اجرام كيهان معكوس شده و روزنه هاي تاجي جديد در نزديك قطبين با چيدمان مغناطيسي جديد شكل مي گيرند.
 
گفتني است: پديدار شدن اين مناطق در سطح ستاره خورشيد دانشمندان را براي درك بهتر از آب و هواي فضا كمك مي كند.
 
 
تامین یک سوم انرژی جهان با ماهواره شیشه‌یی ناسا+تصاویر
چهارشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۹
ناسا در حال ساخت ماهواره شیشه‌ای‌شکلی است که می‌تواند یک سوم انرژی مورد نیاز جهان را در سال 2025 تامین کند.
به گزارش عرش نیوز،این طرح توسط «دکتر جان مانکینز» ارائه شده که توسط ناسا مامور کاوش امکان استفاده از پنل‌های خورشیدی در فضا با هدف فرستادن انرژی به زمین شده بود.

 

طرح وی شامل ماهواره‌ای به نام SPS-ALPHA است که بسته به بودجه‌گذاری، اوایل سال 2025 پرتاب می‌شود.

 

طی این فرایند، انرژی به زمین منتقل می‌شود و نیروگاه‌های برق آن را ذخیره و سپس به مشتریان عرضه خواهند کرد.

 

سیستم مزبور از هزاران قطعه آینه‌مانند منحنی و نازک ساخته می‌شود که برای تضمین گیرندازی نور خورشید تا آن جا که ممکن است، می‌چرخند.

 

درون SPS-ALPHA نیز با پنل‌های فتوولتائیک آرایش می‌شود که انرژی خورشید را به میکروموج‌هایی تبدیل خواهند کرد. این میکروموج‌ها سپس از انتهای شیشه به زمین ارسال می‌شوند.

 

دکتر مانکینز که مدیر شرکت «راهکارهای مدیریتی نوآوری آرتمیس» در کالیفرنیاست، مدعی است سیستم مزبور بسیار ارزان‌تر از دیگر سامانه‌های دارای آرایه منفردی است که قادرند حول زمین مدارگردی کنند.

 

به گفته وی، این پروژه امکان ساخت پلت‌فرم‌هایی از ده‌ها هزار عنصر کوچک را فراهم می‌کند.

 

این پلت‌فرم‌ها 10s تا 1000s مگاوات را از راه دور و با استفاده از انتقال بی‌سیم انرژی به بازارهای زمین و ماموریت‌های فضایی تحویل می‌دهند.

 

انرژی خورشیدی در فضا میلیاردها برابر بزرگ‌تر از آن‌چه است که بر روی زمین به کار می‌رود و انتقال آن به کره خاکی به عنوان پاسخی به تقاضاهای انژری زمینی‌ها گزارش شده است.

 

سال گذشته محققان دانشگاه Stratchclyde تجهیزات فضایی را که قادرند انرژی را جمع‌آوری کرده و آن را از طریق میکروموج‌ها یا لیزرها به زمین ارسال کنند، طراحی کردند.

 

نقش این تیم توسعه راهکارهای نوآورانه برای عناصر ساختاری این پروژه بود.

 

محققان امیدوارند سرانجام مجموعه‌ای از ماهواره‌ها را تولید کنند که بتوانند روزی تمامی شهرها را نیرودهی کنند.

 

ماهواره‌های ریز جایگزین شبکه‌های برق معمولی نخواهند شد و به جای آن، می‌توانند به سرعت برق را برای نواحی دارای کمبود برق یا مناطق با دسترسی دشوار ارسال کنند.

 

 

 

 

 

 

ماهواره SPS-ALPHA

 

 

ماهواره SPS-ALPHA

 

 

ماهواره SPS-ALPHA
کد مطلب: 115600
 
 
[ پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:45 ] [ سعید صانعی ]
 
یک جراح کلیه ایجاد فضای آرام در منزل و پرهیز از غذاهای محرک مثانه را راهی برای کنترل شب ادراری کودکان مطرح کرد.
 
یک جراح کلیه ایجاد فضای آرام در منزل و پرهیز از غذاهای محرک مثانه را راهی برای کنترل شب ادراری کودکان مطرح کرد.
 
دکتر حسین کرمی ، گفت: شب ادراری در افراد زیر 15 سال وجود دارد به طوری که در بستر خواب دچار بی‌اختیاری ادراری می‌شوند و این موضوع تا سن چهارسالگی به دلیل عدم تکامل سیستم مغزی حالت طبیعی دارد اما وقتی بیش از شش سالگی ادامه داشته باشد، نیاز به درمان جدی احساس می‌شود.
 
وی ادامه داد: سابقه خانوادگی در کودکان ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای، عصبی، عفونت‌های ادراری و استرس‌های روحی باعث بروز و تشدید موضوع در کودکان می‌شود.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی وجود ضایعات در سیستم نخاع کودکان را یکی از عوامل بروز شب ادراری عنوان کرد و افزود: در درمان این افراد باید عامل زمینه‌ای درمان شود.
 
وی به استرس‌های روحی و روانی در خانواده‌های پرتنش اشاره کرد و گفت: اضطراب و تشویش در کودکان می‌تواند باعث شب ادراری شود. به عنوان مثال در بسیاری از کودکان استرس‌های ناشی از مسافرت و یا تولد فرزند کوچکتر در خانواده می‌تواند دفعات شب ادراری را بیشتر کند.
 
این جراح کلیه در رابطه با میزان این بیماری، گفت: با گذشت هر سال از شش سالگی یک درصد از افرادی که دچار شب ادراری می‌شوند، کاهش می‌یابد.
 
کرمی با بیان اینکه بررسی‌های اولیه شامل آزمایش ادرار و سونوگرافی می‌شود، گفت: پس از انجام این بررسی‌ها و آزمایشات درمان‌های تخصصی توسط متخصص اورولوژی برای افراد تجویز می‌شود.
 
وی حفظ آرامش را یکی از درمان‌های محافظتی دانست و اظهار کرد: مصرف داروهای تحت نظر متخصص اورولوژی در کنترل این مشکل بسیار حائز اهمیت است.
 
این جراح پیشنهاد کرد: بهتر است کودکان در طول روز از دفع ادرار خودداری کرده و سه ساعت قبل از خواب از مصرف مایعات پرهیز کنند. همچنین تشک‌هایی وجود دارد که با بروز شب ادراری صدایی پخش می‌شود که به کاهش دفعات آن کمک می‌کند.
 
این متخصص مصرف غذاهای محرک مثانه نظیر چیپس، نوشابه و شکلات‌های کافئین‌دار را موجب تشدید شب ادراری در کودکان دانست.
 
 
گروه تحقیقاتی دانشگاه آنجلیای شرقی در انگلیس در بررسی‌های آزمایشگاهی خود اظهار داشتند: نوعی ترکیب موجود در کلم بروکلی، فعالیت آنزیم‌های مخربی را که به بافت غضروفی مفاصل آسیب می‌رسانند، متوقف می‌کند.
 
پزشکان انگلیسی معتقدند که مصرف مقدار قابل توجهی بروکلی می‌تواند سرعت پیشرفت التهاب مفاصل را کاهش دهد یا از بروز آن جلوگیری کند.
 
گروه تحقیقاتی دانشگاه آنجلیای شرقی در انگلیس در بررسی‌های آزمایشگاهی خود اظهار داشتند: نوعی ترکیب موجود در کلم بروکلی، فعالیت آنزیم‌های مخربی را که به بافت غضروفی مفاصل آسیب می‌رسانند، متوقف می‌کند.
 
در این بررسی از 20 بیمار خواسته شد تا پیش از آنکه تحت عمل جراحی التهاب مفصل زانو قرار بگیرند مدت دو هفته بروکلی را در رژیم غذایی خود بگنجانند.
 
«رز دیویدسان» و دستیارانش پس از انجام مطالعات لازم بیان کردند: در بررسی که از بافت خارج شده از زانوی این افراد انجام گرفت مشخص شد مصرف بروکلی حتی در مدت زمان کوتاه مفید و اثربخش بوده است.
 
به گفته «دیویدسان»، هرچند نمی‌توان گفت که مصرف بروکلی التهاب مفاصل را به طور کامل درمان می‌کند اما ممکن است شیوه‌ای برای پیشگیری از آن باشد.
 
همچین «آلان سیلمان» از متخصصان موسسه التهاب مفاصل انگلیس گفت:‌ تاکنون در هیچ مطالعه‌ای تاثیر مصرف یک ماده غذایی خاص در کاهش پیشرفت التهاب مفاصل به تایید نرسیده و به همین دلیل در صورتی که نتایج این مطالعه تایید شود یک موفقیت مهم در زمینه مقابله با التهاب مفصلی خواهد بود.
 
سیلمان همچنین اظهار داشت: انجام فعالیت بدنی و حفظ وزن متعادل می‌تواند علائم و شانس ابتلا به التهاب مفصل زانو را در فرد کاهش دهد اما این یافته جدید اطلاعات بیشتری را درباره چگونگی تاثیرگذاری رژیم غذایی بر سلامت انسان ارائه می‌کند.
 
 
 
بررسی های جدید نشان می دهد آووکادو به دلیل دارا بودن آهن و مس قادر است بسیاری از بیماری های سر سخت بدن را از بین ببرد.
 
بررسی های جدید نشان می دهد آووکادو به دلیل دارا بودن آهن و مس قادر است بسیاری از بیماری های سر سخت بدن را از بین ببرد.
 
آووکادو به دلیل آنتی اکسیدان های غنی است. 
 
بررسی ها نشان می دهند مصرف منظم آووکادو فشارخون را کنترل می کند و از حملات قلبی و نیز  از بروز سرطان های بسیار زیادی جلوگیری می کند. 
  
آووکادو از میوه هایی است که حتما باید در برنامه غذایی قرار داده شود زیرا موجب درمان دردهای ناحیه سر و مغز  مي شوند  و می تواند بسیاری از مشکلات مربوط به پوست را نیز از بین ببرند. 
  
آووکادو از ماده معدنی است که باعث تصفیه خون شده و دارای انواع مختلفی از ویتامین هاست.
[ پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:31 ] [ سعید صانعی ]

استفاده از عینک گوگل در حین عمل جراحی


گوگل گلس از زمانی که برای اولین بار توسط گوگل معرفی شد، یکی از پر خبر ترین گجت های بازار بوده است. جدیدا نیز بار دیگر این محصول، با حضور در یک اتاق جراحی توانسته نگاه های بسیاری را به خود خیره کند. طبق اخبار دریافتی، برای اولین بار دکتری جراح در دانشکده پزشکی دانشگاه اوهایو آمریکا، از گوگل گلس طی عمل خود استفاده کرده است.

 

دکتر کادینگ در طول عمل جراحی رباط صلیبی پای بیمار خود، عینک گوگل را بر روی چشمانش قرار داده و از طریق این دستگاه، فیلم عمل را به صورت زنده برای دانشجویان در قسمتی دیگر از شهر، به نمایش در آورده است. آقای دکتر همچنین با گوگل گلس خود با یکی از همکارانش نیز در طول عمل به مشورت می پرداخته.

 

دکتر کادینگ به خاطر ارتباطاتی که از طریق این دستگاه میسر شده قدر دانی می کند و میگوید که «باید صادقانه بگویم که گوگل گلس به هیچ وجه بر روی تمرکز من تاثیر گذار نبود، و حتی پس از شروع جراحی به کل فراموش کردم که چنین دستگاهی بر روی چشم من قرار دارد.

 

دانشگاه اوهایو در حال حاضر به شدت در تلاش است که با کمک گوگل گلس، موقعیت های آموزشی را برای دانشجویان گسترش دهد. دکتر مارش، رئیس بخش نوآوری های مرکز درمانی، در این باره می گوید: «به عنوان یک آکادمی آموزش پزشکی، ما نسبت به موقعیت هایی که این دستگاه می تواند برای امر آموزش ایجاد کند، بسیار هیجان زده هستیم.»

 

این قابلیت که دانشجویان بتوانند فرآیند عمل را دقیقا از دید دکتر جراح ببینید، امکان جدیدی است که می تواند جزییات و تکنیک های بسیاری را برای دانشجویان، نمایان کند. دکتر مارش معتقد است که گوگل گلس ابزاری ایده آل برای دکتر ها محسوب می شود، و آن ها باید از همین حالا شروع به استفاده از توانایی های آن کنند.

 



منبع: نارنجی

 

برترین کشورها در استفاده از گوشی‌ هوشمند

نوشته شده در 5 ساعت پیش

 

آمارها نشان داده کشور امارات متحده عربی بالاترین ضریب نفوذ را در استفاده از گوشی‌های هوشمند دارد.

به گزارش «موبنا»، این روزها بیشتر مردم در دنیا از گوشی تلفن همراه بهره‌مندند و حتما یکی از این دستگا‌ه‌ها در کیف و جیب آنها وجود دارد. اما گوشی‌های هوشمند رشد سریعی داشته، به طوری که در طول یک سال اخیر استفاده از موبایل‌های هوشمند از گوشی‌های ساده پیشی گرفته و تعداد بیشتری از مردم از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند و از سوی دیگر، تولیدکنندگان به ساخت این دستگاه‌ها بیشتر تمایل دارند تا گوشی‌های ساده و ارزانقیمت. در این گزارش به ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند در دیگر کشورهای دنیا می‌‌پردازیم. آمارها نشان داده که کشور امارات متحده عربی با رقم 8/73 درصد بالاترین نرخ ضریب نفوذ گوشی‌های هوشمند را در دنیا دارد و در این کشور از هر چهار نفر، سه نفر از گوشی هوشمند استفاده می‌کنند. پس از امارات متحده، کره‌جنوبی با 73 درصد نرخ بالاتری نسبت به دیگر کشورها در استفاده از موبایل‌های هوشمند دارد.
در این میان، کشور عربستان سعودی جایگاه سوم را با 8/72 درصد به خود اختصاص داده و سنگاپور با 7/71 درصد در رده بعدی جدول قرار گرفته است.
بر این اساس نروژ، استرالیا، سوئد و هنگ کنگ به ترتیب با 5/67، 6/64، 9/62 و 8/62 درصد در جایگاه پنجم، ششم، هفتم و هشتم جدول قرار گرفته‌اند. ضریب نفوذ 2/62 درصدی گوشی‌های هوشمند در انگلیس، این کشور را در مقام نهم دنیا قرار داده و دانمارک و ایرلند و رژیم صهیونیستی به ترتیب رتبه‌ دهم، یازدهم و دوازدهم را به خود اختصاص داده‌اند. اما آمریکا با ضریب نفوذ 4/56 درصد نتوانسته جایگاهی بهتر از مقام سیزدهم به دست آورد و پس از ایالات متحده آمریکا، کانادا و اسپانیا با ضریب نفوذ 4/56 و 4/55 درصد در جایگاه چهاردهم و پانزدهم جدول استفاده از گوشی‌های هوشمند قرار گرفته‌اند. این اطلاعات بر اساس گزارش Our Mobile Planet گوگل در طول سه ماهه اول ۲۰۱۳ منتشر شده است.


منبع: دنیای اقتصاد

 

معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند ضدآب جهان

نوشته شده در 6 ساعت پیش

 

معرفی بهترین گوشی‌های هوشمند ضدآب جهان
کارشناسان در آخرین بررسی‌های خود فهرست بهترین گوشی‌های هوشمند ضدآب جهان را منتشر کردند.
این روزها انواع گوشی‌های هوشمند در بازار جهانی فروخته می‌شوند و کاربران برای خرید گوشی جدید انتخاب‌های فراوانی پیش‌رو دارند. اما در این میان برخی شرکت‌ها گوشی‌های جدید خود را به صورت ضدآب تولید کرده‌اند.


گوشی‌های هوشمند امروزه به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی روزمره تبدیل شده‌اند و تولیدکنندگان این محصولات می‌کوشند انواع امکانات مورد نیاز کاربران را در این محصولات ارائه دهند. در زیر فهرست بهترین گوشی‌های هوشمند ضد آب جهان آورده شده است.


گوشی هوشمند Xperia ZR سونی

 

<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> های ضد آب,<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> هوشمند Xperia ZR <a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa~Category~40~Search~Sony'>سونی</a>,<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> هوشمندGalaxy SIV Active <a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa~Category~39~Search~Samsung'>سامسونگ</a>

 

این گوشی هوشمند شامل نمایشگر لمسی۴/۶ اینچی با کیفیت full HD می‌شود و برای دوربین دیجیتالی آن یک کلید مجزا در نظر گرفته شده است. این گوشی هوشمند می‌تواند از شبکه مخابراتی ۴G LTE پشتیبانی کند.


گوشی هوشمندGalaxy SIV Active سامسونگ

 

<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> های ضد آب,<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> هوشمند Xperia ZR <a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa~Category~40~Search~Sony'>سونی</a>,<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> هوشمندGalaxy SIV Active <a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa~Category~39~Search~Samsung'>سامسونگ</a>

 
این محصول نمایشگر لمسی ۵ اینچی دارد و کلید مخصوص دوربین دیجیتالی هم به صورت مجزا برای آن تعریف شده است، تا کاربران در زیر آب هم بتوانند به راحتی با آن عکاسی کنند. این گوشی هوشمند می‌تواند به مدت ۳۰ دقیقه در عمق یک متری آب باقی بماند.


گوشی هوشمند Caterpillar CAT B15

 

<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> های ضد آب,<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> هوشمند Xperia ZR <a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa~Category~40~Search~Sony'>سونی</a>,<a href='http://emalls.ir/%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA'>گوشی</a> هوشمندGalaxy SIV Active <a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa~Category~39~Search~Samsung'>سامسونگ</a>

 

caterpillar_cat_b15_06این گوشی هوشمند قوی قادر است تا عمق۱/۸ متری آب با شما همراه باشد و بدنه آلومینیومی آن از ورود آب به قسمت داخلی جلوگیری می‌کند. این محصول دوربین ۵ مگاپیکسلی دارد که می‌تواند از فضای زیرآب با کیفیت full HD تصویربرداری کند.
منبع:

 

 

نوکیا آشا ۵۰۲ و ۵۰۳ با شیشه خمیده


یک بار دیگر گرداننده حساب توییتر evleaks زحمت کشیده و از تلفن هایی که هنوز رسمی نیستند برای ما خبر آورده. این بار موضوع دو تلفن از سری آشای نوکیاست که در شایعات با نام های Pegasus و Lanai آمده بودند.

 

 

نوکیا Lanai قرار است آشا ۵۰۳ خوانده شود. این تلفن از نظر ظاهر به سلفش آشا ۵۰۱ شباهت دارد. آشا ۵۰۳ دو سیم کارته با نمایشگر خازنی خمیده طراحی شده و از دوربین ۵ مگاپیکسلی پشتی به همراه یک فلش ال ای دی برخوردار خواهد بود.

 

 

فعلاً از نوکیا Pegasus که با نام آشا ۵۰۲ رسمیت خواهد یافت به جز اسم، خبر دیگری نداریم ولی احتمالاً چیزی مابین ۵۰۱ و ۵۰۳ خواهد بود. با توجه به اینکه تصاویر رسمی این دو تلفن آماده شده به نظر نمی رسد خیلی با معرفی آنها فاصله داشته باشیم.

 



منبع: نارنجی
--

 

 

ساخت سبک ترین لپ تاپ 14 اینچی جهان توسط پاناسونیک

 

فناوری اطلاعات > سخت افزار - پاناسونیک سبک ترین لپ تاپ 14 اینچ جهان را به وزن 1.14 کیلوگرم عرضه کرد.

 

 

 

 

 

 

از آنجایی که پاناسونیک لپ تاپ های خود را صادر نمی کند، این لپ تاپ فقط در ژاپن توزیع می شود.

 

سه مدل جدید پاناسونیک شامل سری های Let's Note SX  و Let's Note NX در ابعاد 12 اینچ و Let's Note LX در ابعاد 14 اینچی عرضه شده اند.

 

مدل های مشابه در بازار معمولا بدون دی وی دی درایو است اما این مدل دی وی دی درایو داشته و بلو- ری را پشتیبانی می کند.

 

اما مدل 14 اینچی 256 گیگ هارد اس اس دی داشته و باطری دستگاه تا 11 ساعت جواب می دهد.

 

پردازنده دستگاه از نوع i7 اینتل بوده (از نوع 4500 یو بوده که تا 3 گیگاهرتز سرعت دارد) و رزولوشن تصویری نیز 1600 در 900 پیکسل تعریف شده است.

 

مدل 12 اینچی نیز مجهز به سی پی یوی i5 است(از نوع 4200 یو)  که بدلیل سبک تر بودن تا 15 ساعت باطری دارد.

 

4 گیگ رم روی دستگاه تعریف شده و دارای دو درگاه یو اس بی نسخه 3 است. (قابل ارتقا تا 8 گیگ نیز است.)

 

ویندوز 8 نسخه 64 بیتی روی دستگاه نصب شده و می توان هارد ساتا تا 1 ترابایت نیز روی دستگاه اضافه کرد.

 

 

 

منبع: انگجت

farsnews.com


منبع: بیتوته

[ پنج شنبه 7 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:41 ] [ سعید صانعی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ تازه راه اندازی شده است.منتظر بخش های تازه و به روز باشید.
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 69
بازدید ماه : 66
بازدید کل : 27532
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی

-_ !News _-

-->
style="display:none;">href="http://parstools.com">

حدیث روز

سخنان بزرگان
برای دریافت کد گنجینه کلیک کنید
پخش زنده حرم وصیت شهدامهدویت امام زمان (عج)آیه قرآن
ذکر روزهای هفته


در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده صفحه جدید
اخبار روزاخبار روز

فروشگاه saeid1298

 


href="https://plus.google.com/115038775757539551873" rel="publisher">‪Google+‬‏ - -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_blacklist' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_blacklist; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_blacklist ( etchat_blacklist_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_blacklist_ip varchar(255) NOT NULL, etchat_blacklist_userid int(8) NOT NULL, etchat_blacklist_time int(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_blacklist_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_blacklist' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_messages' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_messages; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_messages ( etchat_id bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_user_fid int(8) NOT NULL, etchat_text text NOT NULL, etchat_text_css text NOT NULL, etchat_timestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_privat int(8) default '0', etchat_user_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_messages' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_rooms' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_rooms; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_rooms ( etchat_id_room int(3) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_roomname varchar(100) NOT NULL, etchat_room_goup int(6) NOT NULL default '0', etchat_room_pw varchar(50) default NULL, etchat_room_message text, PRIMARY KEY (etchat_id_room) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_rooms' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_rooms (etchat_id_room, etchat_roomname, etchat_room_goup, etchat_room_pw, etchat_room_message) VALUES (1, 'Lobby', 0, NULL, 'Hallo and welcome to ET-Chat v3.0.7 (connected to MySQL).\r\nYou are now in the Lobby-Room and this entrance message can be modified by the Admin of that Chat.
Hallo und willkommen zu ET-Chat v3.0.7 (angeschlossen an MySQL).\r\nDu befindest dich nun in dem Raum Lobby und diese Eingangsnachricht kann vom Administrator verأ¤ndert oder abgeschaltet werden.'), (2, 'Room for all', 0, NULL, 'All chat user are allowed to enter this Room.
Alle Chatbenutzer dأ¼rfen diesen Raum betretten.'), (3, 'Room for admins', 1, NULL, NULL), (4, 'Room password protected', 3, 'test', 'Dieser Passwort ist ja besonders schwer... ;-)'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_smileys' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_smileys; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_smileys ( etchat_smileys_id int(5) NOT NULL auto_increment, etchat_smileys_sign varchar(20) NOT NULL, etchat_smileys_img varchar(100) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_smileys_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_smileys' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':angry:', 'smilies/angry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-]', 'smilies/approve.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-}', 'smilies/blushing.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':charming:', 'smilies/charming.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-P', 'smilies/cheeky.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':cheesy:', 'smilies/cheesy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('8-)', 'smilies/cool.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':*(', 'smilies/cry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('x-(', 'smilies/dead.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':dissap:', 'smilies/dissappointed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':embar:', 'smilies/embarassed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':evil:', 'smilies/evil.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':goofy:', 'smilies/goofy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-D', 'smilies/grin.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-?', 'smilies/huh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':idea:', 'smilies/idea.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-L', 'smilies/laugh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':lips:', 'smilies/lips.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-x', 'smilies/lipsrsealed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':mad:', 'smilies/mad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-K', 'smilies/ok.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':rolleyes:', 'smilies/rolleyes.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-(', 'smilies/sad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-O', 'smilies/shocked.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':shy:', 'smilies/shy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smartass:', 'smilies/smartass.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smarty:', 'smilies/smarty.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-)', 'smilies/smiley.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':tongue:', 'smilies/tongue.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':undecided:', 'smilies/undecided.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':veryangry:', 'smilies/veryangry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (';-)', 'smilies/wink.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':worried:', 'smilies/worried.gif'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_user' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_user ( etchat_user_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_username varchar(200) NOT NULL, etchat_userpw varchar(40) default NULL, etchat_userprivilegien varchar(15) NOT NULL default 'gast', etchat_usersex varchar(1) NOT NULL default 'n', etchat_reg_timestamp timestamp NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', etchat_reg_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_user_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_user' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_user (etchat_user_id, etchat_username, etchat_userpw, etchat_userprivilegien) VALUES (1, 'System', NULL, 'system'), (2, 'Admin', '21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3', 'admin'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_useronline' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_useronline; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_useronline ( etchat_onlineid bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_onlineuser_fid int(8) NOT NULL, etchat_onlinetimestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_onlineip varchar(255) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_user_online_room_goup int(6) NOT NULL, etchat_user_online_room_name varchar(100) NOT NULL, etchat_user_online_user_name varchar(200) NOT NULL, etchat_user_online_user_priv varchar(20) NOT NULL, etchat_user_online_user_sex varchar(1) NOT NULL, etchat_user_online_user_status_img varchar(200) default NULL, etchat_user_online_user_status_text varchar(200) default NULL, PRIMARY KEY (etchat_onlineid) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_useronline' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle `etchat_config` -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_config; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_config ( etchat_config_id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_config_reloadsequenz int(11) NOT NULL, etchat_config_messages_im_chat int(11) NOT NULL, etchat_config_style varchar(100) NOT NULL, etchat_config_loeschen_nach int(11) NOT NULL, etchat_config_lang varchar(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_config_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_config' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_config (etchat_config_id, etchat_config_reloadsequenz, etchat_config_messages_im_chat, etchat_config_style, etchat_config_loeschen_nach, etchat_config_lang) VALUES (1, 4000, 22, 'etchat_white', 1, 'lang_de.xml'); -- limit -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_kick_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_kick_user ( id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_kicked_user_id int(11) NOT NULL, etchat_kicked_user_time int(11) NOT NULL, PRIMARY KEY (id) )