دنیای دانش
وب سایتی پر از اخبار تازه و مطالب در تمام حوز ه های دانش 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای دانش و آدرس photics.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





زکات زیبایی و آفت آن چیست؟

از امتیازات دین مبین اسلام توجه به زیبایی و آراستگی ظاهری و پاکیزگی در کنار سیرت پاک و آراستگی باطنی است.

زکات زیبایی و آفت آن چیست؟

به گزارش افکارنیوز، اسلام همچنان که انسان‌ها را به سوی پاکی و سلامت روح فرا می‌خواند، به آنان دستور می‌دهد که ظاهری جذاب، با سلیقه و زیبا داشته باشند. اما همچنان که سفارش برای توجه به زیبایی و آراستگی دارد ما را از آفت‌ها و آسیب‌های آن نیز برحذر می‌دارد.

پیامبر خدا(ص) در باره آفت زیبایی تذکر می‌دهند و می‌فرمایند: " آفت زیبایی غرور است۱".

امام علی(ع) نیز با تاکید بر حفظ پاکدامنی فرمودند: " زکات زیبایی، پاکدامنی است۲".

ایشان همچنین فرمودند: "هیچ آراسته‏‌ای به زیوری مانند طاعت خدا، آراسته نشد۳".

البته در آیات و روایات درباره این که خداوند، زیبایی را دوست دارد، تاکید شده است. به عنوان مثال پیامبر خدا(ص) می‌فرمایند: "خداوند متعال زیباست، زیبایی را دوست دارد و دوست دارد اثر نعمت خود را در بنده‏‌اش ببیند. او فقر و فقرنمایی را دشمن دارد۴".

آن حضرت در جایی دیگر فرمودند: "خداوند متعال دوست دارد وقتی بنده‏‌اش نزد برادران خود می‏‌رود با هیأتی پرداخته و آراسته برود۵".

منابع روایات:

۱- بحارالأنوار: ۷۷ / ۵۹ / ۳ منتخب میزان الحکمة: ۱۰۸

۲- غررالحکم: ۵۴۴۹ منتخب میزان الحکمة: ۲۴۶

۳- غررالحکم: ۹۴۸۹ منتخب میزان الحکمة: ۲۶۰

۴- کنزالعمّال: ۱۷۱۶۶ منتخب میزان الحکمة: ۱۰۸

۵- مکارم‌الأخلاق: ۱ / ۸۵ / ۱ منتخب میزان‌الحکمة:

[ پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:, ] [ 6:19 ] [ سعید صانعی ]
 
استرس، کچل‌تان می‌کند

ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد و یکی از معمول‌ترین آنها، کمبود ریزمغذی‌ها و املاح ضروری در بدن است.

 

 به گزارش بي باك، محققان در مطالعاتی جدید برخی از عوامل موثر در ریزش مو را به اختصار عنوان کرده‌اند:

- استرس ناشی از بیماری یا عمل جراحی که البته این نوع ریزش مو، اغلب موقت است.

- تغییر در میزان ترشحات هورمونی که اغلب از بارداری یا اختلالات غده تیروئید ناشی می‌شود.

- استفاده از داروهای خاص همچون داروهای رقیق‌کننده خون، داروهای افسردگی، قرص‌های ضدبارداری، داروهای قلب یا ویتامین A ریزش مو را تشدید کرده‌اند.

- ابتلا به عفونت قارچی پوست سر نیز در از دست دادن موها نقش دارد.

- گاهی نیز ابتلا به برخی بیماری‌ها همچون دیابت یا لوپوس در ریزش مو موثر است.
 
 
 
بعضی واژه‌های مرتبط با سلامت وجود دارند که گاهی به طور روزمره هم به كار مي‌روند اما واقعا هر کدام از این عبارت‌ها چه‌معنایی می‌دهند و علت‌شان چیست؟
 
بعضی واژه‌های مرتبط با سلامت وجود دارند که گاهی به طور روزمره هم به كار مي‌روند اما واقعا هر کدام از این عبارت‌ها چه‌معنایی می‌دهند و علت‌شان چیست؟ در لحظه وقوع آنها باید چه کار کنیم؟
 
از زمان کودکی از اطرافیان خود به خصوص مادرها، خاله‌ها و ... شنیده‌ایم که مثلا «وای یه لحظه چشمام سیاهی رفت!»، «دستام می‌لرزه، فکر کنم قندم افتاده»، «چرا رنگت مثل گچ شده؟!»، «سردم نیست ولی لرز دارم» و ... آیا از علل این حالات و کارهایی که باید در لحظه وقوع‌شان انجام دهیم، اطلاع کافی دارید؟ در این مطلب به بررسی 7 مورد از این حالت‌ها می‌پردازیم.
 
عرق سرد روی تنم نشسته!
 
گاهی اوقات بدن گرم است و فرد از گرما عرق می‌کند. گاهی اوقات نیز بدن خنک است اما روی پوست قطره‌های عرق می‌نشیند که به آن عرق سرد گفته می‌شود. عرق سرد در بیماری‌های قلبی خیلی دیده می‌شود و می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله آریتمی‌های قلبی و سکته قلبی. درواقع مراحل ابتدایی و پیش درآمد سکته قلبی گاهی اوقات با عرق سرد شروع می‌شوند. عرق سرد معمولا به تنهایی رخ نمی‌دهد مگر اینکه فرد دیابتی باشد.
 
 افت قند در افراد دیابتی می‌تواند به صورت عرق سرد تظاهر کند. اگر شما هم دچار عرق سرد می‌شود، بهتر است به پزشک مراجعه کنید. پزشک براساس علائم بالینی، معاینه، نوار قلب و... علل مختلف را بررسی می‌کند. سرد شدن دست‌ها به تنهایی نیز علل بسیار مختلفی دارد. از یک اضطراب ساده گرفته تا تنگ شدن رگ‌ها همگی می‌توانند باعث یخ‌شدن دست‌ها شوند. بدترین حالت آن وقوع یک آمبولی است یعنی رگی که به دست خون‌رسانی می‌کند تنگ شود و احساس سردی در دست ایجاد کند.
 
 
 
سردم نیست اما لرز دارم!
 
این حالت دلایل بسیار زیادی می‌تواند داشته باشد. مثلا دلیل اصلی شاید بیماری عفونی مثل مالاریا باشد. بیماری‌های قلبی معمولا این حالت لرزش را ایجاد نمی‌کنند مگر اینکه فرد دچار افت شديد فشار خون و مانند آن شده باشد. درواقع بیماری‌های عفونی در ابتدا قبل از اینکه تب ایجاد کنند ممکن است با لرز شروع شوند و موقعی هم که تب در حال پایین آمدن است، ممکن است دوباره با لرز همراه باشد.
 
بیماری‌های داخلی دیگر مثل مشکلات تیروئید نیز می‌توانند باعث لرز شوند.کسانی که کم‌کاری تیروئید دارند، ممکن است دمای بدن‌شان کمتر از حالت عادی باشد و در هوای متعادل نیز احساس لرز کنند. اگر شما هم در دمای متعادل احساس لرز می‌کنید باید به پزشک مراجعه کنید چون دلایل آن طیف خیلی وسیعی دارد و خودتان نمی‌توانید به‌راحتی علت آن را تشخیص دهید.
 
چرا چشمام سیاهی رفت؟!
 
عمده علت سیاهی رفتن چشم دلایل قلبی و افت فشار خون است. افت فشارخون می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. این حالت ممکن است لحظه‌ای و وضعیتی باشد یا اینکه آریتمی‌های قلبی باعث افت فشار شده باشند. سنکوپ نیز در مراحل اولیه ممکن است با سیاهی رفتن چشم تظاهر کند. اما معمولا سیاهی رفتن چشم به جز دلایل مغزی، چشمی و ... بر اثر افت فشار خون و بیماری‌های قلبی است. در چنین حالتی فرد برای یک لحظه گذرا احساس می‌کند جلوی چشمش سیاه شده و ممکن است زمین بخورد.
 
البته ممکن است این حالت خیلی کوتاه و گذرا باشد و احساس افتادن هم به همراه نداشته باشد. گاهی اوقات نیز ممکن است این حالت شدید باشد و فرد فرصت اینکه دستش را به جایی بگیرد نداشته باشد و به صورت گذرا بیهوش شود. هنگام سیاهی رفتن چشم توصیه می‌شود یک جا بنشینید و پاهای خود را در شکم‌تان جمع کرده و دستان‌تان را مشت کنید. اگر هم شرایط فراهم بود دراز بکشید و پاهای‌تان را بالا نگه دارید.
 
یعنی فشارم بالا رفته؟
 
افزایش فشار خون به صورت سردرد، سرگیجه و حالت تهوع خود را نشان می‌دهد. کسانی که دچار این حالت می‌شوند بلافاصله باید فشارخون‌شان را چک کنند. اگر بالا بودن فشارخون تایید شود باید درمان‌های لازم که عمدتا درمان‌های دارویی است همچنین کاهش مصرف نمک درنظر گرفته شود تا فشار پایین بیاید و به حد طبیعی برسد.
 
 بی‌توجهی به افزایش فشار خون در طولانی مدت حتی می‌تواند با سکته‌های قلبی و مغزی و درگیری عصبی چشم و مشکلات کلیوی همراه باشد. از آنجایی که فشار خون بالا در بیشتر اوقات علامت‌دار نیست به‌عنوان قاتل بی‌سر و صدا از آن نام برده می‌شود.
 
 بسیاری اوقات فشار بالاست و بیمار علامتی ندارد، بنابراین پیگیری هم نمی‌کند و همین مسئله باعث می‌شود به‌تدریج دچار عارضه شود. در لحظه‌ای که فشار خون بالاست توصیه می‌شود فرد استراحت کرده و از عوامل استرس‌زا دوری کند. همچنین مصرف نمک را خیلی کم یا كاملا قطع کند و به پزشک اورژانس مراجعه و از داروهایی استفاده کند که فشارش را پایین می‌آورد.
 
قندم افتاده!
 
کاهش قند خون علائم خاصی را ایجاد می‌کند که معمولا خود فرد به‌خصوص افراد دیابتی تحت‌درمان می‌توانند آن را تشخیص دهند؛ از جمله ضعف، بی‌حالی، سرگیجه، تپش قلب، تعریق و لرزش دست‌ها. این علائم به این معنی است که قند خون فرد از حد طبیعی پایین‌تر رفته است و باید به سرعت یک ماده غذایی شیرین مثل شربت، آب نبات یا قند و ... مصرف کند. در غیر این صورت ممکن است بعد از مدتی دچار کاهش سطح هوشیاری شود و حتی به کما برود. بیماران دیابتی حتما باید این علائم را بشناسند و به آن اهمیت بدهند.
 
رنگم مثل گچ شده!
 
رنگ پریدگی مي‌تواند علل مختلفی داشته باشد. رنگ پوست تا حدودی بستگی به میزان جریان خون عروق پوستی دارد. گاهی اوقات به علت انقباض عروق زیر پوستی، خون از زیر پوست به مرکز بدن جریان پیدا می‌کند و این موضوع باعث می‌شود پوست سفیدتر دیده شود. اسپاسم عروق زیر پوستی علل مختلفی می‌تواند داشته باشد.
 
برای مثال داروهایی که در درمان فشار خون استفاده می‌شود، می‌توانند گاهی اوقات باعث رنگ پریدگی شوند. همچنین هنگام ترس به عنوان یک واکنش دفاعی، ترشح برخی هورمون‌ها افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود عروق منقبض شده و خون به سمت عروق مرکزی بدن تغییر جریان پیدا کند.
 
یعنی بدن با این کار خون را از جاهایی که کمتر واجب است به نقاط مهم‌تر می‌فرستد. علاوه بر این اگر بیمار به هر دلیلی خونریزی کرده باشد یا اینکه مشکل قلبی داشته باشد و فشارش پایین باشد، عروق سطحی به طور خودکار منقبض شده تا خون به سمت مراکز حیاتی بدن برود. در صورت وقوع رنگ پریدگی باید فشار خون اندازه‌گیری شود و به فرد آرامش داده شود و اگر هم به مراکز درمانی دردسترس باشند، بیمار بستری و تحت درمان قرار ‌گیرد.
 
آب قند فشار را بالا نمي‌برد
 
افت فشارخون به دلایل مختلفی رخ می‌دهد؛ از علل قلبی گرفته تا کم‌کاری غدد فوق‌کلیوی و استفاده از داروهای فشارخون همگی ممکن است باعث افت فشار شوند.
 
 علائم افت فشار به صورت سرگیجه، تاری دید، ضعف، بی‌حالی، تهوع و حتی سردرد تظاهر می‌کنند.
 
در این صورت باید فشار خون را اندازه‌گیری كرد و تغییر آن را از حالت خوابیده به ایستاده درنظر گرفت، یعنی باید یک‌بار در حالت خوابیده فشار خون چک شود و بعد فرد از جایش بلند شود و بایستد و یکی، دو دقیقه که گذشت مجدد فشار را در حالت ایستاده چک کند تا مشخص شود آیا واقعا افت فشار خون وجود دارد یا خیر. بیماری که دچار سرگیجه و افت فشار خون شده، بهتر است دراز بکشد و ترجیحا پاهایش را بالاتر از بدنش قرار دهد تا خون به سمت مرکز بدن، قلب و مغز حرکت کند. این کار کمک می‌کند تا سرگیجه و تهوع بیمار کاهش یابد.
 
بیمارانی که به کرات دچار این حالت می‌شوند اگر داروی فشارخون مصرف می‌کنند باید تحت نظر پزشک داروی‌شان را کم کنند و اگر دارویی استفاده نمی‌کنند بهتر است علت این مسئله را پیدا کنند.
 
همچنین در لحظه افت فشار تا مشخص شدن علت آن می‌توان همراه با غذا از نمک بیشتری استفاده كرد. در مواقع خیلی حاد نیز به‌ندرت ممکن است لازم باشد از سرم‌های نمکی استفاده شود. یک باور غلط وجود دارد  که براساس آن برای افت فشار خون آب‌قند می‌خورند. این کار تاثیر زیادی ندارد و اگر واقعا افت فشار خون وجود داشته باشد اول از همه علتش باید پیدا و درمان شود. اگر هم قرار است در آن لحظه کاری کنند باید نمک غذایی بخورند نه آب قند.
 
 
کشف مباني مولکولي سرطان
139274 - 5:36 AM

تهران / واحد مرکزی خبر / علمی 1392/07/04
محققان علوم پزشکی در دانمارک اعلام کردند مبانی مولکولی سرطان سینه را کشف کرده اند و بر این اساس می توان شیوه های درمانی بهتری برای این سرطان شایع ، ابداع کرد.
دانشمندان دانشگاه کپنهاگ اعلام کردند با استفاده از کشف این مبانی سازوکار مولکولی می توان نحوه رشد و نمو و متاستاز سلول های سرطانی را درک کرد.
محققان دانشگاه کپنهاگ در مقاله ای در شماره اخیر نشریه سلول مولکولی اعلام کردند این کشف ، نقشه راهی برای شناخت گیرنده های سلولی و درک روندهای بیولوژیک سرطان سینه است.
دکتر جاسپر ولگارد اوسلن و همکارانش می گویند تحقیقات آنها بر گیرنده اف جی اف آر دو بی متمرکز بوده است.
محققان می گویند درک مبانی مولکولی این سلول های سرطانی ، آینده بهتری برای درمان سرطان سینه ، نوید می دهد.
به گزارش پایگاه خبری یورک الرت در اینترنت ، هنگامی که سلول‌ها توانایی تقسیم و رشد عادی خود را از دست می ‌دهند این موضوع منجر به تسخیر، تخریب و فاسد شدن بافت‌های سالم می ‌شود و در نهایت ، سرطان ایجاد خواهد شد.
بیش از یکصد نوع سرطان شناسایی شده است و این سرطان ها در هر قسمتی از بدن می تواند تظاهر پیدا کنند.

 

شهرخبر: سفید کردن دندانها با پوست موز نه تنها ضرری برای دندانهای ما ندارد بلکه برای دندانهای ما مفید هم هست زیرا پوست موز سرشار از مواد معدنی و ویتامین های مختلف است و علاوه براین روش بسیار ارزانی برای سفید کردن دندانهاست.

 

دستورالعمل :

 

از یک موز رسیده استفاده کنید زیرا موز رسیده بیشترین میزان پتاسیم را دارد .موز را از انتها پوست بکنید تا همه رشته هایش کنده شود .

 

قسمت داخلی پوست موز را حدود دو قیقه به آرامی روی سطح دندانهایتان بمالید.به این ترتیب مواد معدنی موجود در پوست موز ، مثل ، پتاسیم ، منیزیم و منگنز جذب دندانهای شما می شوند و آنها را سفید می کنند.

 

هر شب قبل از خواب این کار را انجام دهید تا دندانهایتان کم کم سفید شوند .پوست موز برای مدت بیشتری هم می تواند روی دندانهایتان بماند.

 

نکته:

 

شما می توانید باقیمانده پوست موزها را برای استفاده های بعدی در فریزر نگهداری کنید. اگرچه رنگ آن عوض می شود اما باز هم قابل استفاده است.

 

قبل از امتحان کردن روشهای مختلف سفید کردن دندان حتما" درباره آنها تحقیق کنید زیرا برخی از این روشها ممکن است به دندانهایتان آسیب برسانند.

 

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهند که كشيدگي صورت بر روی دارا بودن شخصیت های متفاوت برای مردان تاثیر مستقیم دارد و می تواند باعث خوش اخلاقی بد اخلاقی و سایر صفات شخصیتی در آنان شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ گفتنی است بر اساس این پژوهش که توسط روان شناس صورت گرفته این نتایج بدست آمده که مردان با چهره های بازتر و ارتفاع صورت بیشتر اغلب در معرض ابتلا به صفات خودخواهی و مغرور بودن هستند.
 
گفتنی است این تحقیق که بر روی حدود 131 مرد صورت گرفته نشان داد که ارتفاع و پهنای صورت می تواند بر روی خصوصیات اجتماعی افراد تاثیر بگذارد.
 
بررسی ها نشان می دهند بر این اساس مردانی که دارای صورت باریک و لاغر هستند شخصیت دوستانه تری دارند اما در زمینه جنبه های مدیریتی و انجام کسب و کارهای مالی بیشتر شکست می خورند و موفق نیستند.
 
بر عکس مردانی با صورت های پهن و بزرگ در زمینه های مدیریتی و تجارت بسیار موفق تر هستند دانشمندان این نتایج را با بررسی بر روی مدیران برجسته شرکت ها و سازمان های بزرگ و مقایسه چهره ی آنها و بزرگی یا لاغری صورت آنها بدست آورده اند./ح
 
یک روانشناس معتقد است: هر چند دوقلوها شباهت‌ها و یکسانی‌هایی با هم دارند ولی باید آنها را به عنوان دو انسان متفاوت با علایق، طرز تفکر، باورها و اعتقادات جدا در نظر بگیریم و نیازهای آنها را با تقدم و تاخر صحیح، رفع کنیم.
ایسنا: اردشیر یاراحمدی ، منطقه خوزستان، اظهار کرد: تربیت دوقلوها، شبیه به کودکان عادی است ولی به دلیل این‌که شبیه هم هستنند باید به تقدم و تاخر رفع نیازهای آن توجه شود. این تقدم و تاخر در رفع نیازهای دوقلوها، موجب شکل‌گیری شخصیت خاص در آنها می‌شود.

وی ادامه داد: تقدم و تاخر در رفع نیازهای کودکان دوقلو از سوی والدین موجب ایجاد حسادت نسبت به همدیگر در میان آن دو می‌شود؛ اگر مادر نیاز تشنگی یکی از دوقلوها را رفع کند، دیگری به مادر نگاه می‌کند و منتظر می‌ماند و اگر نیاز او دیر برآورده شود موجب حسادت او خواهد شد.

یاراحمدی خاطرنشان کرد: والدین باید نیازهای دوقلوها را همزمان رفع کنند و یا بلافاصله بعد از رفع نیاز اولی، نیازی دیگری را هم رفع کنند تا موجب تبعیض یا نگرش تبعیض‌آمیز در کودک دیگر نشود.

این روانشناس افزود: نکته‌ای که باید به آن توجه کنند این است که دوقلوها از نظر ظاهری شبیه هم و دارای ویژگی‌های یکسانی هستند و به دلیل مسایل ژنتیکی خلق و خوی متفاوتی نسبت به بچه‌های عادی دارند، به طور مثال اگر یکی از دوقلوها دختر و دیگری پسر باشد، نیازهای آنها کاملا متفاوت خواهد بود و والدین نمی‌توانند رفتار یکسانی با دوقلوهای خود داشته باشند.

وی عنوان کرد: والدین باید تلاش کنند نیازهای دوقلوها را در هر زمان رفع کنند و در هر زمان به نوبت یکی از آنها را مدنظر قرار دهند؛ در مرحله نخست، رفع نیاز قل اول و مرحله دوم رفع نیاز قل دوم را در نظر بگیرند تا احساس تبعیض و حسادت و در نهایت ناکامی در دوقلوها ایجاد نشود.

یاراحمدی بیان کرد: مردم از دوقلوها انتظارهای یکسانی دارند و فکر می‌کنند اگر قلوی اول توانمندی ریاضی بالایی دارد پس قلوی دیگر نیز باید چنین توانمندی داشته باشد؛ این در حالی است که دوقلوها با وجود شباهت، دارای توانمندی و توانایی متفاوتی هستند و والدین باید انتظارات خود را از آنها معقول کنند و توقع یکسانی از آنها نداشته باشند.

وی توصیه کرد: والدین با توجه به نیازهای فردی دوقلوها، باید سعی کنند همسان با آنها رفتار کنند و انتظاراتشان از دوقلوها یکسان نباشد. دیده می‌شود که در خانواده‌ها برای دوقلوها لباس‌های یکسانی می‌گیرند که این طرز تفکر والدین درست نیست، بلکه والدین باید توجه کنند با هر کدام از دوقلوها با توجه به علایق و استعداد و طرز تفکرشان، چگونه رفتار شود.

 

[ پنج شنبه 4 مهر 1392برچسب:, ] [ 6:19 ] [ سعید صانعی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ تازه راه اندازی شده است.منتظر بخش های تازه و به روز باشید.
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 84
بازدید ماه : 81
بازدید کل : 27547
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی

-_ !News _-

-->
style="display:none;">href="http://parstools.com">

حدیث روز

سخنان بزرگان
برای دریافت کد گنجینه کلیک کنید
پخش زنده حرم وصیت شهدامهدویت امام زمان (عج)آیه قرآن
ذکر روزهای هفته


در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده صفحه جدید
اخبار روزاخبار روز

فروشگاه saeid1298

 


href="https://plus.google.com/115038775757539551873" rel="publisher">‪Google+‬‏ - -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_blacklist' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_blacklist; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_blacklist ( etchat_blacklist_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_blacklist_ip varchar(255) NOT NULL, etchat_blacklist_userid int(8) NOT NULL, etchat_blacklist_time int(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_blacklist_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_blacklist' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_messages' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_messages; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_messages ( etchat_id bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_user_fid int(8) NOT NULL, etchat_text text NOT NULL, etchat_text_css text NOT NULL, etchat_timestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_privat int(8) default '0', etchat_user_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_messages' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_rooms' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_rooms; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_rooms ( etchat_id_room int(3) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_roomname varchar(100) NOT NULL, etchat_room_goup int(6) NOT NULL default '0', etchat_room_pw varchar(50) default NULL, etchat_room_message text, PRIMARY KEY (etchat_id_room) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_rooms' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_rooms (etchat_id_room, etchat_roomname, etchat_room_goup, etchat_room_pw, etchat_room_message) VALUES (1, 'Lobby', 0, NULL, 'Hallo and welcome to ET-Chat v3.0.7 (connected to MySQL).\r\nYou are now in the Lobby-Room and this entrance message can be modified by the Admin of that Chat.
Hallo und willkommen zu ET-Chat v3.0.7 (angeschlossen an MySQL).\r\nDu befindest dich nun in dem Raum Lobby und diese Eingangsnachricht kann vom Administrator verأ¤ndert oder abgeschaltet werden.'), (2, 'Room for all', 0, NULL, 'All chat user are allowed to enter this Room.
Alle Chatbenutzer dأ¼rfen diesen Raum betretten.'), (3, 'Room for admins', 1, NULL, NULL), (4, 'Room password protected', 3, 'test', 'Dieser Passwort ist ja besonders schwer... ;-)'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_smileys' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_smileys; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_smileys ( etchat_smileys_id int(5) NOT NULL auto_increment, etchat_smileys_sign varchar(20) NOT NULL, etchat_smileys_img varchar(100) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_smileys_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_smileys' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':angry:', 'smilies/angry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-]', 'smilies/approve.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-}', 'smilies/blushing.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':charming:', 'smilies/charming.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-P', 'smilies/cheeky.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':cheesy:', 'smilies/cheesy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('8-)', 'smilies/cool.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':*(', 'smilies/cry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('x-(', 'smilies/dead.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':dissap:', 'smilies/dissappointed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':embar:', 'smilies/embarassed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':evil:', 'smilies/evil.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':goofy:', 'smilies/goofy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-D', 'smilies/grin.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-?', 'smilies/huh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':idea:', 'smilies/idea.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-L', 'smilies/laugh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':lips:', 'smilies/lips.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-x', 'smilies/lipsrsealed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':mad:', 'smilies/mad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-K', 'smilies/ok.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':rolleyes:', 'smilies/rolleyes.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-(', 'smilies/sad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-O', 'smilies/shocked.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':shy:', 'smilies/shy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smartass:', 'smilies/smartass.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smarty:', 'smilies/smarty.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-)', 'smilies/smiley.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':tongue:', 'smilies/tongue.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':undecided:', 'smilies/undecided.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':veryangry:', 'smilies/veryangry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (';-)', 'smilies/wink.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':worried:', 'smilies/worried.gif'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_user' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_user ( etchat_user_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_username varchar(200) NOT NULL, etchat_userpw varchar(40) default NULL, etchat_userprivilegien varchar(15) NOT NULL default 'gast', etchat_usersex varchar(1) NOT NULL default 'n', etchat_reg_timestamp timestamp NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', etchat_reg_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_user_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_user' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_user (etchat_user_id, etchat_username, etchat_userpw, etchat_userprivilegien) VALUES (1, 'System', NULL, 'system'), (2, 'Admin', '21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3', 'admin'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_useronline' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_useronline; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_useronline ( etchat_onlineid bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_onlineuser_fid int(8) NOT NULL, etchat_onlinetimestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_onlineip varchar(255) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_user_online_room_goup int(6) NOT NULL, etchat_user_online_room_name varchar(100) NOT NULL, etchat_user_online_user_name varchar(200) NOT NULL, etchat_user_online_user_priv varchar(20) NOT NULL, etchat_user_online_user_sex varchar(1) NOT NULL, etchat_user_online_user_status_img varchar(200) default NULL, etchat_user_online_user_status_text varchar(200) default NULL, PRIMARY KEY (etchat_onlineid) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_useronline' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle `etchat_config` -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_config; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_config ( etchat_config_id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_config_reloadsequenz int(11) NOT NULL, etchat_config_messages_im_chat int(11) NOT NULL, etchat_config_style varchar(100) NOT NULL, etchat_config_loeschen_nach int(11) NOT NULL, etchat_config_lang varchar(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_config_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_config' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_config (etchat_config_id, etchat_config_reloadsequenz, etchat_config_messages_im_chat, etchat_config_style, etchat_config_loeschen_nach, etchat_config_lang) VALUES (1, 4000, 22, 'etchat_white', 1, 'lang_de.xml'); -- limit -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_kick_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_kick_user ( id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_kicked_user_id int(11) NOT NULL, etchat_kicked_user_time int(11) NOT NULL, PRIMARY KEY (id) )