دنیای دانش
وب سایتی پر از اخبار تازه و مطالب در تمام حوز ه های دانش 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای دانش و آدرس photics.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





دهمین سالگرد تولد تلسکوپ فضایی «اسپیتزر»
سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۱
تلسکوپ فضایی مادون قرمز ناسا با وجود گذراندن دهمین سالگرد حضور خود در فضا هنوز با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.
دهمین سالگرد تولد تلسکوپ فضایی «اسپیتزر»
به گزارش عرش نیوز،تلسکوپ فضایی «اسپیتزر» که روز یکشنبه(سوم شهریور) تولد خود را جشن گرفت به رصد کیهان در نور غیر قابل مشاهده مادون قرمز پرداخته که به آن اجازه می‌دهد بسیاری از جنبه‌های جهان مانند اجسام کم‌نور، سرد، دور و غبارآلودی را که به طور معمول نامرئی هستند، مشاهده کند.

 

اسپیتزر در یک دهه رصد خود، یافته‌های خبرساز زیادی مانند مشاهده نخستین نور از یک سیاره ورای منظومه شمسی و کشف بزرگترین حلقه سیاره زحل را داشته است. این حلقه یک نوار نازک از یخ و غبار است که نور ناچیز آن تنها با درحشش گرمای آن قابل مشاهده بوده و آن را می‌توان در نور مادون قرمز مشاهده کرد.

 

این تلسکوپ 800 میلیون دلاری پیش از ارسال در اوت 2003 برای چندین دهه مشغول کار بود. این تلسکوپ با نام اصلی تاسیسات تلسکوپ مادون قرمز فضا پس از حضور در فضا به افتخار لیمان اسپیتزر، ستاره‌شناس آمریکایی نام جدید خود را به دست آورد.

 

لیمان اسپیتزر جزو اولین حامیان رصدخانه‌های فضایی بود که ورای نور مات کننده جو زمین به مشاهده فضا پرداخته و می‌توانند طول موج‌هایی از نور را که توسط پیله محافظ گازی اطراف زمین مسدود می‌شوند، مشاهده کنند.

 

اسپیتزر یکی از مجموعه رصدخانه‌های عظیم ناسا بوده که برای اسکن آسمان در طول موج های طیف الکترومغناطیسی طراحی شده است. سایر رصدخانه‌های عظیم شامل تلسکوپ فضایی هابل، رصدخانه پرتو ایکس چاندرا و رصدخانه پرتو گامای کامپتون هستند که کامپتون دیگر کار نمی‌کند.

 

البته اسپیتزر هم دیگر قادر به انجام برخی کارهایی که زمانی انجام می‌داد نیست. در سال 2009 ماده خنک‌کننده این تلسکوپ که برای سرد کردن تجهیزات طول موج طولانی‌تر حساس آن لازم بوده، به پایان رسید و به همین دلیل در کار آن اختلال ایجاد شده است.

 

دانشمندان ناسا قصد دارند از این ابزار برای بررسی سیارک‌هایی که کاندیدای یک ماموریت سرنشین‌دار در آینده هستند، استفاده کنند.

 

ناسا قصد دارد از یک فضاپیمای رباتیک برای گرفتن یک سیارک کوچک و کشاندن آن به سمت زمین استفاده کند تا فضانوردان با سفر به این سنگ فضایی به بررسی سطح و نمونه‌برداری از آن برای انتقال به زمین بپردازند.

 

از اسپیتزر برای بررسی اهداف سیارکی احتمالی برای این ماموریت استفاده خواهد شد. اولین کاندیدا سیارک 2009 DB است که این تلسکوپ فضایی در ماه اکتبر به پیگیری آن خواهد پرداخت.

 

 

 

 

بازوهای در حال چرخش و نوار مرکزی دیدنی کهکشان مجسمه از نمای تلسکوپ اسپیتزر
 
پس از سه ماه تاریکی، آفتاب در قطب جنوب طلوع کرد
سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۲۱:۳۰
در منطقه‌ای که شب به مدت 3 ماه طول می‌کشد و تاریکی بر همه جا حکمفرما است، طلوع آفتاب منظره‌ای چشم‌نواز را خلق می‌کند. این تصویر از ایستگاه تحقیقاتی کنکوردیا گرفته شده است.
پس از سه ماه تاریکی، آفتاب در قطب جنوب طلوع کرد
به گزارش عرش نیوز،ایستگاه تحقیقاتی کنکوردیا، یکی از عجیب‌ترین و نامانوس‌ترین مکان‌های روی زمین است. با قرار گرفتن در فاصله 550 کیلومتری دریاچه وستوک و تنها در فاصله 1600 کیلومتری قطب جنوب جغرافیایی زمین، دمای هوای آن به منفی 80 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و شب به مدت 3 ماه طول می‌کشد. به همین دلیل، زمانی‌که سرانجام آفتاب در این جهنم سرد و تاریک طلوع می‌کند، منظره‌ای چشم‌نواز را خلق می‌کند. (برای دیدن عکس در ابعاد بزرگ اینجا کلیک کنید.)

طلوع آفتاب
ایستگاه تحقیقاتی کنکوردیا که خدمه آن را محققان فرانسوی و ایتالیایی تشکیل می‌دهند، برای آزمایش تجهیزات سفرهای فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ چرا که این ایستگاه از جنبه‌های فراوانی (انزوا، سرما و ...) شرایط طاقت‌فرسا و خطرناک سفرهای فضایی را شبیه‌سازی می‌کند. آژانس فضایی اروپا (ESA) از این ایستگاه به منظور آمادگی مسافرت احتمالی مریخ استفاده می‌کند؛ اما طی زمستان طولانی منطقه، هوا بیش از اندازه سرد و خشن است که بتوان از ایستگاه خارج شد و یا تدارکات مورد نیاز را به آنجا رساند.

همزمانی شفق قطبی و ابرهای شب‌تاب در آسمان شب
سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۱۱
یک ستاره‌شناس لهستانی در تجربه‌ای جالب، فیلم مروز زمان از یک نمایش نادر آسمانی را ثبت کرده که در آسمان شب جلوه‌نمایی می‌کند.
به گزارش عرش نیوز، این تصاویر یک منظره کمیاب از ابرهای شب‌تاب در حال چرخش و رقص شفق قطبی در طول افق را به نمایش می‌گذارند.

 

ماکیج وینیارزیک 41 ساله توانسته در یک شب دو پدیده نسبتا نادر شفق قطبی و ابرهای شب‌تاب را در کنار هم در آسمان اسکاتلند مشاهده کند.

 

ابرهای شب‌تاب از بلورهای یخ بازتابنده نور خورشید ساخته شده و معمولا بسیار کمرنگ‌تر از آن هستند که از زمین قابل مشاهده باشند.

 

این ابرها در بالاترین جای جو قرار گرفته و حدود 80 کیلومتر در بالای سطح زمین هستند.

 

اغلب از روی هواپیما و یا ایستگاه فضایی بین‌المللی به ثبت این پدیده پرداخته می‌شود اما وینیارزیک کمی پس از غروب آفتاب این نمایش نور را ثبت کرده بود.

 

تصاویر این ستاره‌شناس هم به نمایش انواع ابر شب‌تاب و هم چگونگی تغییر ساختار آنها در طول زمان پرداخته است.

 

ابرهای پایین‌تر تیره‌تر یا با سرعت بیشتر به نظر می‌آیند و در اواسط فیلم شفق قطبی نیز به آنها می‌پیوندد.

 

شفق قطبی یک نمایش نور طبیعی در نواحی با عرض جغرافیایی بالا بوده که در اثر برخورد ذرات باردار با اتمهای جو ایجاد می‌شود.

 

در عرضهای جغرافیایی شمالی این پدیده با عنوان شفق قطبی و در بخش جنوبی به عنوان شفق جنوبی شناخته شده است.

 

 

 

 

همزمانی شفق قطبی و ابرهای شب‌تاب در آسمان شب اسکاتلند

 

 

همزمانی شفق قطبی و ابرهای شب‌تاب در آسمان شب اسکاتلند

 

 

همزمانی شفق قطبی و ابرهای شب‌تاب در آسمان شب اسکاتلند

 

 

همزمانی شفق قطبی و ابرهای شب‌تاب در آسمان شب اسکاتلند
کد مطلب: 114907
 
 
انسان تا کمتر از 15 سال روی خاک مریخ قدم می‌گذارد
سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۱۴
یک دانشمند ناسا اظهار داشت که انسان بین 5 تا 15 سال دیگر می تواند روی خاک مریخ قدم بگذارد.
به گزارش عرش نیوز،آنیتا سنگوپتا مدیر پروژه در آزمایشگاه رانش جت ناسا مستقر در کالیفرنیا اظهار داشت: مأموریتهای انسانی آینده به مریخ از نظر علمی یک کار عملی و مهم است اما قسمت اعظم این مسئله به پشتیبانی مالی، تأمین منابع و اراده سیاسی بستگی دارد.

دکتر سنگوپتا که یک تیم از دانشمندان را که مریخ نورد کنجکاوی ناسا را ساخته اند هدایت کرده اظهار داشت: فناوری برای مدارگردها، فرود مریخ نوردها و مأموریتهای انسانی دارای برخی شباهتها هستند اما در عین حال با هم بسیار متفاوت هستند. از نظر تکنیکی می تواند شباهتهایی وجود داشته باشد، اما برای یک مأموریت انسانی باید فضاپیمایی در اختیار داشت که بتواند خود را با شتاب ایرودینامیکی فراصوت تطبیق دهد.

براساس اظهارات این محقق و پژوهشگر ناسا، سفرهای انسان نیازمند فضاپیمایی بزرگتر از کنجکاوی است. این درحالی است که کنجکاوی هم اندازه یک اتومبیل است.

این کارشناس مهندسی هوافضا ناسا که روی بخش فرود مأموریت کنجکاوی کار کرده در جمع خبرنگاران در هندوستان اظهار داشت که یکی از چالشهای متعدد پیش رو طراحی یک سیستم پاراشوتی برای فرود بود که بتواند تحمل بار سنگین تر را داشته باشد.

این دانشمند فضایی درحال حاضر پروژه ای را برای مشاهده یک پدیده جدید کوانتومی در یک ایستگاه بین المللی فضایی جدید مدیریت می کند.

وی گفت: مأموریت آزمایشگاه اتم سرد ناسا که حالت ماده را در میکروگرانش بررسی می کند در راه نصب یک ایستگاه فضایی تا سال 2016 است. هدف اصلی ساخت یک آزمایشگاه شناور در فضا است که آزمایشهایی را از طریق کنترل از راه دور از زمین انجام دهد.

برای مطالعات اتمسفر ماه
کاوشگر ماه ناسا ماه آینده پرتاب می شود
سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۰۰
براساس اعلام ناسا یک کاوشگر ماه قرار است ماه آینده به عنوان نخستین پرتاب فراتر از مدار زمین از سازمان ساحل فضایی ویرجینیا پرتاب شود.
کاوشگر ماه ناسا ماه آینده پرتاب می شود
به گزارش عرش نیوز،این کاوشگر ما به اندازه یک اتومبیل است و نام کامل آن " کاوشگر اتمسفر قمری و محیط گرد و غبار" قرار است در تاریخ 6 سپتامبر (15 شهریور) از تأسیسات پرواز والوپس ویرجینیا به فضا پرتاب شود.

این مأموریت روباتیک حول مدار ماه می چرخد تا اطلاعاتی درباره ساختار و ترکیبات اتمسفر باریک ماه به دست آورد.

جان گرانزفلد معاون سازمان علم ناسا در واشنگتن گفت: نوع اتمسفر نازک ماه ممکن است در منظومه شمسی شایع تر از چیزی باشد که ما فکر می کنیم. درک بیشتر از اتمسفر ماه به ما کمک می کند که منظومه شمسی متنوع خود و تکامل آن را بشناسیم.

این کاوشگر نخستین فضاپیمایی است که در مرکز تحقیقات ایمز ناسا در موفت فیلد، کالیفرنیا طراحی و ساخته شده است و قرار است روی یک موشک میتوتور V نیروی هوایی آمریکا به فضا پرتاب شود.

مینوتور یک موشک بالستیک است که به وسیله پرتابگر فضایی تبدیل شده و توسط شرکت اوربیتال ساینس از ویرجینیا فعال می شود.


[ چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:38 ] [ سعید صانعی ]

نشانه‌ آلودگی به بدافزارها!

 

آنتی ویروس, <a href='http://emalls.ir/%d9%84%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%82%db%8c%d9%85%d8%aa_%d9%87%d8%a7%d8%b1%d8%af-%d8%a7%da%a9%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d9%86%d8%a7%d9%84~Category~177'>هارد</a> دیسک, رمزنگاری اطلاعات

امنیت همیشه مهمترین اصل اینترنت است. اگر امنیت نداشته باشید، هیچ چیز ندارید. برای تامین امنیت چکار می کنید؟ آنتی ویروس نصب کرده و آن را بروز رسانی می کنید؟ سیستم عامل تان را بروز رسانی می کنید؟ حتما روی لینک های ناشناس هم کلیک نمی کنید؟ یا شاید هم در زمینه های امنیتی مهارت بیشتری دارید و راهکاری های ابتکاری را هم استفاده می کنید؟

 

همه اینها کاملا درست و خوب هستند و تا حدود بسیار زیادی امنیت شما را تامین می کنند. اما باید بدانید که کافی نیستند. چون هکرها هر روز روش های بهتری را برای نفوذ و آلوده سازی ابداع می کنند و این نقطه تاریک دنیای مجازی است. روش هایی که معمولا بر پایه آسیب پذیری های Zero-Day یا همان “روز صفر” هستند. آسیب پذیری های Zero-Day به آسیب پذیری هایی گفته می شود که هنوز توسط شرکت سازنده نرم افزار آسیب پذیر اصلاح نشده اند. بنابراین هر چقدر هم که نکات امنیتی را رعایت کند، با کمال تاسف باید گفت که هنوز هم آسیب پذیر خواهید بود. فقط کافیست هکری آسیب پذیری Zero Day را پیدا کند.

 

اگر از طریق آسیب پذیری های ناشناخته آلوده شدید، ممکن است از طریق علائمی که سیستم از خود نشان می دهد متوجه این مورد بشوید و سعی پیدا کردن راهکاری کنید. در ادامه ۱۰ علامتی که سیستم های آلوده از خود بروز می دهند را به شما نشان خواهیم داد. البته داشتن هر کدام از این علامت ها نمی تواند قطعا نشانه‌ آلودگی سیستم شما باشد ولی می توانید به عنوان هشدار آنها را زیر نظر بگیرید.

 

۱- کرش های ناگهانی
کرش یا از کار افتادن سیستم یا نرم افزارها را قطعا تجربه کرده اید. در حال کار با برنامه ای هستید که ناگهان برنامه کرش می کند و یا کل سیستم از کار می افتد. بدترین حالت هم مشاهده “صفحه آبی مرگ” یا همان Blue Screen Of Death می باشد. کرش های ناگهان ممکن است به دلیل آلوده بودن سیستم رخ دهند. در این مواقع بهتر آنتی ویروس خود را بروز رسانی کرده و سیستم را به صورت کامل اسکن کنید.

 

۲- افت سرعت سیستم
اگر از برنامه های سنگین که نیاز گسترده به منابع سیستمی دارند ( مثل بازی ها، نرم افزارها شبیه ساز سیستم عامل یا تولید انیمیشن ) استفاده نمی کنید ولی سرعت سیستم تان به افت کرده است، باید مراقب باشید. چون ممکن است به بدافزار آلوده شده باشید.

 

۳- فعالیت بیش از حد هارد دیسک
فعالیت بیش از حد هارد دیسک نیز می تواند نشانه از آلوده شدن به بدافزارها باشد. چون در حالتی که سیستم بیکار است، نباید فعالیت هارد دیسک زیاد باشد.

 

۴- فعالیت های ناآشنا در ویندوز
اگر در طول شروع به کار سیستم پیغام های مختلف و عجیبی را مشاهده کردید که مثلا به شما می گویند به چند عدد از درایوهای تان دسترسی ندارید، باید بدانید که احتمال آلودگی تان بسیار بالاست. این پیغام ها معمولا از طرف بدافزارهای گروگان گیر ظاهر می شوند و با رمزنگاری اطلاعات تان سعی می کنند از شما باج بگیرند.

 

۵- پیغام های عجیب و غریب
همچنین ممکن است که با پیغام های دیگری روبرو شوید که مثلا می گویند بعضی برنامه ها یا فایل های نمی توانند باز شوند. این پیغام ها هم می توانند به نحوی بیانگر آلوده شدن به بدافزارها باشند.

 

۶- فعالیت برنامه های مشکوک
اگر مشاهده کردید که برخی برنامه های شما به درستی باز نمی شوند و یا خراب شده اند و یا همچنین به صورت خودسرانه باز می شوند، باید مراقب باشید. همچنین اگر یک فایروال داشته باشید کارتان برای شناسایی منبع آلودگی بسیار آسان تر خواهد شد.

 

چون همه بدافزارها برای ارسال اطلاعات به سازندگان شان از اینترنت استفاده می کنند. فایروال ها نیز شبکه را زیر نظر دارند. اکنون اگر بدافزاری بخواهد به اینترنت متصل شود، فایروال به شما هشدار می دهد و از شما می خواهد که در مورد آن تصمیم گیری کنید. اگر مشاهده کردید که برنامه مشکوک است، می توانید دسترسی آن را به اینترنت مسدود کنید.

 

گام های مفید دیگری نیز می توانید در جهت امنیت بیشتر خود و سایر کاربران اینترنت بردارید. مثلا فایل مشکوک را برای شرکت های امنیتی ارسال کنید تا بررسی شده و در صورت آلوده بودن، نام آن به بانک اطلاعاتی بدافزارها افزوده شود. باور کنید کار مشکلی نیست و معمولا از طریق وبسایت شرکت های امنیت و از طریق بخشی موسوم به Submit for Analysis امکان پذیر خواهد بود.

 

البته استفاده از وبسایت Virus Total که فایل های مورد نظر شما را به صورت همزمان و سریع با بیش از ۴۰ آنتی ویروس تست می کند هم گزینه خوبی است.

 

۷- فعالیت زیاد شبکه
معمولا مودم ها دارای چند چراغ هستند که یکی از آنها میزان فعالیت شبکه را نشان می دهد. هر چقدر این چراغ سریع تر چشمک بزند، نمایانگر فعالیت زیاد در شبکه است. اگر بدون اینکه در حال وبگردی، دانلود، بروز رسانی آنتی ویروس یا سیستم عامل و یا هر فعالیت شبکه ای دیگر باشید، این چراغ مدام چشمک بزند، می تواند نشانگر آلوده بودن سیستم باشد و در این میان یک بدافزار در حال ارسال و دریافت اطلاعات از طریق اینترنت می باشد.

 

داشتن ابزارهایی که شبکه و میزان ارسال و دریافت اطلاعات را بررسی می کنند، می تواند بسیار کمک کننده باشد. مثلا فایروال ها که علاوه بر نمایش ارسال و دریافت اطلاعات در شبکه، سهم هر برنامه از این تبادل اطلاعات را نیز نشان می دهند. در صورت مشاهده برنامه ای مشکوک در لیست از روش های ارایه شده در بخش شماره شش استفاده کنید.

 

۸- دریافت ایمیل های نامربوط
اگر ایمیل های شما از طریق برنامه ایمیل کلاینت ارسال نمی شوند و یا اینکه از مخاطبان لیست ایمیل تان شنیده اید که از طرف شما ایمیل های عجیب و غریب یا نامربوط دریافت می کنند، باید بسیار مراقب باشید. چون احتمالا سیستم تان به بدافزار آلوده شده است.

 

البته این احتمال هم می رود که کلمه عبور ایمیل شما دزدیده شده باشد. پس در اولین فرصت سیستم خود را اسکن کرده و کلمه عبور ایمیل تان را تغییر دهید. همچنین استفاده از روش تایید دو مرحله ای که توسط سرویس های ایمیل شرکت های گوگل و مایکروسافت ارایه می شوند نیز بسیار موثر خواهد بود.

 

۹-قرار گرفتن آی.پی آدرس شما در لیست سیاه وبسایت ها
اگر پیغامی دریافت کردید که به شما می گوید آی.پی آدرس تان در لیست سیاه قرار گرفته است، باید این احتمال قوی را بدهید که کامپیوتر شما به دست هکرها افتاده است. اکنون هکرها می توانند هر کاری خلافی با آن انجام دهند. مثلا ارسال درخواست های پیاپی به سرورهای مورد نظرشان و در نتیجه ترتیب دادن یک حمله DOS بزرگ و استفاده به عنوان ابزاری برای ارسال هرزنامه ها. حتی می توانند شما را بین همکاران زیر زمینی شان معامله کنند. آن هم به قیمت های کلان!

 

۱۰- غیر فعال شدن ناگهانی و بی دلیل آنتی ویروس
مهمترین بخش حافظتی کامپیوتر شما، نرم افزاری امنیتی یا همان آنتی ویروس است. پس چیز عجیب نیست که بدافزارها تلاش می کنند تا به هر شکلی که شده در روند کار آن اخلال ایجاد کنند. بدافزارها سعی می کنند که آنتی ویروس را غیر فعال کرده و سپس آن را از بین ببرند. حتی بدافزارهای قدرتمندتر مثل روتکیت ها حتی آنتی ویروس شما را غیر فعال هم نمی کنند. بلکه در میانه راه درخواست های آنتی ویروس که برای سیستم عامل ارسال می شوند را منحرف می کنند.

 

اما در هر صورت اگر دیدید که آنتی ویروس تان به شکلی ناگهانی غیر فعال شده است و تلاش تان برای فعال کردن آن نتیجه ای در بر نداشت، به احتمال زیاد به بدافزار دچار شده اید و باید اقدامات بعدی را انجام دهید.

 

در این مطلب سعی شده است

یک بازگشت استراتژیک

 

آیا دیپلماسی بازگشت مرکز تحقیقات مخابرات موفق می‌شود

سونيتا سراب‌پور
«بازگرداندن مرکز تحقیقات مخابرات از شورای عالی فضای مجازی به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات»؛ این یکی از قول‌های اساسی محمودواعظی، وزیر جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم معارفه‌اش بود.

 حالا او چه بخواهد و چه نخواهد باید این بازگردانی را، که از دید بسیاری از نمایندگان مجلس و کارشناسان فناوری اطلاعات باعث مشکلات اساسی در این حوزه و از دست رفتن جایگاه این وزارتخانه شده است، انجام دهد، تا اثبات شود که انتخاب این دیپلمات با تجربه در حوزه سیاست خارجي به عنوان وزیر ict کاملا هوشمندانه  بوده و به دور از تدبیر نبوده است. ذ
واعظی در حالی بر تخت ریاست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تکیه زده است که این وزارتخانه جایگاه و مرکزیتش را در حوزه‌هاي مختلف از دست داده و با روی کار آمدن شورای‌عالی فضای مجازی و دست‌اندازی آرام این شورا به حوزه‌هاي مختلف و همچنین تلاش و موفقیت این شورا برای گرفتن مرکز تحقیقات مخابرات، نقش و جایگاهش را بیش از گذشته از دست داده است.  
شاید همین هویت، که کم کم روبه زوال می‌رود باعث شده واعظی در اولین مصاحبه‌اش در جمع خبرنگاران روز معارفه، بارها اعلام کند اولین کاری که انجام خواهد داد بازگشت آرامش به وزارتخانه تحت رهبری‌اش خواهد بود و در قدم بعدی نیز جایگاه این وزارتخانه را احیا خواهد کرد. وی با اشاره به اختلافات این وزارتخانه با نهادهای مختلف از جمله شورای‌عالی فضای مجازی، تاکید کرده بود که این اختلافات در آینده نزدیک حل خواهد شد.
  
چالشی به نام شورا
شاید بی‌انصافی باشد اگر بگوییم مشکلات حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تنها در چند سال اخیر به وجود آمده است، اما بیراه نیست که بگوییم این مشکلات و چالش‌ها طی 8 سال اخیر بیشتر و در یکی دو سال گذشته نیز به اوج خود رسیده است. حتی عقب‌ماندگی در این حوزه و نزول جایگاه ICT ایران در رتبه‌های بین‌المللی سبب ورود نهادي به نام شوراي عالي فضاي مجازي در سال 90 به این حوزه و سر وسامان دادن به آن شد. 
این شورا با هدف بهره‌گیری از فضای ICT در ابعاد زندگی فردی،  اجتماعی و لزوم سرمایه‌گذاری وسیع و هدفمند در جهت بهره‌گیری از فرصت‌هاي این حوزه برای پیشرفت همه جانبه کشور تشکیل شده است. هرچند این شورا در شروع به کار و با وعده‌ها و برنامه‌هایی که ارائه داده بود این امید را در دل فعالان بخش ICT کشور روشن کرد که برای ایجاد هماهنگی و جلوگیری از موازی کاری دیگر نهادهای فعال در این حوزه شکل گرفته است، اما با مرور زمان و طی یک سال گذشته حالا این شورا نیز به جمع دیگر نهادهای موازی پیوسته است. شورای مجازی که برای سرو سامان دادن به حوزه ICT تشکیل شده بود به یک چالش جدید برای وزارتخانه تبدیل شد. در واقع در انتهای سال ۹۰ ورود شورای‌عالی فضای مجازی که می‌توانست منشأ تغییر در این حوزه باشد، با فعالیت‌هایی که این شورا در پیش‌گرفت چالش جدیدی را بر وزارت ارتباطات تحمیل کرد.
اختلاف نظر برخي اعضای حقيقي و دبير این شورا با وزارتخانه بالا گرفت و باعث شد که بحث‌های تداخل وظایف گذشته دوباره طرح شود. بنابر این چالش‌های ساختاری این وزارتخانه که با خصوصی‌سازی مخابرات شروع و با طرح ادغام وزارتخانه، مباحث تداخل وظایف کمیسیون تنظیم مقررات با شورای رقابت، ادامه يافت، با یک  رویداد جدید یعنی جدایی مرکز تحقیقات مخابرات از وزارتخانه و تغییر کارکرد به پژوهشگاه فضای مجازی به اوج خود رسيد.

همه یک صدا برای بازگشت مرکز تحقیقات به وزارت ICT
شاید هیچ‌کس از جمله مسوولان شورای‌عالی فضای مجازی  فکرش را هم نمی‌کردند که یکی از دلایل رای اعتماد نمایندگان مجلس به واعظی به شرط تلاش وی برای بازگرداندن مرکز تحقیقات مخابرات از این شورا به بدنه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد. 
در روز معارفه واعظی تمامی سخنرانان این مراسم از نماینده مجلس گرفته تا وزیر سابق و معاون اول رییس‌جمهوری، یک صدا از واعظی خواستند تا  اشتباه رخ داده در دولت گذشته یعنی جدا سازی سازمان فضایی  و مرکز تحقیقات مخابرات را از وزارت ارتباطات جبران کند و این دو نهاد را به جایگاه اولشان باز گرداند.برای مثال، غلامرضا کاتب نماینده مجلس شورای اسلامی، در مراسم تودیع و معارفه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: از نظر من در چهار سال گذشته به دو دلیل به وزارت ICT ظلم شده است که از این دو دلیل، یکی تغییرات پی‌درپی در این وزارتخانه است.
وی با اشاره به جدایی مرکز تحقیقات مخابرات از این وزارتخانه افزود: مرکز تحقیقات مخابرات متعلق به وزارت ارتباطات بوده و باید اکنون هم در همانجا بماند و دلیلی ندارد جای دیگری باشد؛ وزیر جدید ارتباطات نیز به این موضوع واقف هستند و قول داده‌اند که  این موضوع پیگیری خواهد شد و کاری که خلاف قانون باشد انجام نمی‌دهند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهوری نیز از دیگر منتقدان انتقال مرکز تحقیقات مخابرات به شورای‌عالی فضای مجازی نیز در این خصوص گفته است: زمان شکل‌گیری این شورا حتما انگیزه این اقدام این بوده که سرویس‌های بیشتری داده شود یا حداقل هماهنگی‌هایی از طریق شورای عالی فضای مجازی با دیگر بخش‌های این حوزه صورت بگیرد تا در نهایت اصطکاک در این حوزه از بین برود. اما قطعا قرار نبوده این شکل‌گیری و به دنبال آن انتقال مرکز تحقیقات مخابرات به این شورا تبدیل به یکی از دغدغه‌های این وزارتخانه شود. بر این اساس، این مشکلات باید با یک بررسی سریع و دقیق از سوی وزارتخانه و مسوولان شورا حل و فصل شود.
پیدا کردن دبیر شورای‌عالی فضای مجازی برای دریافت نظرش درخصوص تلاش ارگان‌های مختلف برای بازگرداندن مرکز تحقیقات مخابرات به جایگاه اصلی‌اش در وزارت ارتباطات کار ساده‌ای نیست. دبیری که حتی در مراسم معارفه وزیر جدید ارتباطات نیز غایب بود.
حمید شهریاری، عضو حقیقی شورای عالی فضای مجازی، در خصوص برنامه وزیر جدید برای بازگرداندن مرکز تحقیقات مخابرات  از شورای مجازی به وزارت ارتباطات می‌گوید: «مرکز تحقیقات مخابرات نیاز به انجام کار تحقیقي و پژوهشی دارد و باید اجازه داده شود این مرکز به دور از این تنش‌ها به کار خود ادامه دهد و اگر قرار است این انتقال صورت بگیرد این کار باید به گونه‌اي شکل بگیرد که موجب تضعیف جایگاه شورای‌عالی فضای مجازی نشود.» وی تاکید می‌کند که هر دو بخش نیاز به تقویت و حمایت همه ارگان‌ها دارند؛ چرا که تقویت هر یک از این بخش‌ها در نهایت به نفع ICT کشور تمام خواهد شد.
وی در خصوص مخالفت یا موافقت اعضای شورای عالی مجازی با بازگشت این مرکز به وزارت ارتباطات نیز می‌گوید: «من تنها عضوی از این شورا هستم و برای دریافت و رسیدن به یک نظر واحد باید جلسه‌ای در شورا برگزار شود. اما به عنوان یک عضو معتقد هستم که وزارتخانه در این مسیر باید به گونه‌ای حرکت  و فعالیت کند که هم جایگاه خودش تایید و تثبیت شود و هم جایگاه شورا.» 

دلیل اهمیت یک مرکز تحقیقاتی
تا قبل از تلاش مسوولان شورای‌عالی فضای مجازی برای انتقال مرکز تحقیقات مخابرات و استفاده از توان این مرکز برای انجام امور تحقیقی و پژوهشی خود، شاید کسی به این مرکز و جایگاهش توجه نداشت. بعد از مطرح شدن این طرح که  شورا در فکر این انتقال به یکی از زیرمجموعه‌های خود بود که جایگاه و فعالیت‌های این مرکز به زیر ذره‌بین رفت. یکی از انتقاداتی که به این مرکز وارد است عدم انتشار گزارش عملکرد است. مرکز تحقیقات مخابرات ایران که قدمتی چهل و سه ساله دارد  نه تنها در دولت گذشته، بلکه در هیچ دولت دیگری اطلاعاتی از عملکردش منتشر نکرده است. مرکزی که گفته مي‌شود بودجه‌ای میلیاردی دارد  و شاید همین بودجه به باور گروهی محل نزاع بین  دو نهاد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و  شورای‌عالی فضای مجازی قرار گرفته است. 
این مرکز در سال 1349 به‌منظور توسعه اقتصادی بین دولت ایران و ژاپن موافقت‌نامه‌ای به امضا رسانيد که در آن دو دولت به‌منظور تاسیس یک مرکز تحقیقات ارتباطی در دانشگاه تهران به نام مرکز تحقیقاتی ارتباطی ایران همکاری خود را آغاز کرده و به این ترتیب مرکز تحقیقات مخابرات ایران تاسیس شد.
از جمله فعالیت‌های این مرکز در آن زمان تحقیقات علمی و عملی دانشگاهی شامل انجام کاوش‌های نظری، عملی و فنی در زمینه مخابرات، آموزش مهندسان ایرانی و افزایش توانایی پژوهشگران، تربیت مغزهای مخترع و مبدع، جمع‌آوری اطلاعات و آمار و تجزیه و تحلیل آنها، تنظیم مقررات و استانداردها در زمینه‌های مختلف مخابراتی کشور بوده است.
طی سال‌های اخیر، کمتر گزارشی درمورد فعالیت‌ها و پروژه‌هاي این مرکز منتشر شده است و اين امر کار را برای قضاوت در خصوص کارآیی این مرکز تحقیقاتی سخت می‌کند. مشخص نبودن سرنوشت پروژه‌هاي در دست این مرکز  و زمان طولانی صرف شده برای برخی پروژه‌هاي دیگر و همچنین روشن نبودن روند اختصاص بودجه به مجریان پروژه‌ها از جمله انتقاداتی بود که تا پیش از انتقال مرکز تحقیقات مخابرات به شورای‌عالی فضای مجازی وارد می‌شد. حالا و با این شرایط  شاید سوالی که پیش می‌آید این باشد که مرکز تحقیقات مخابرات چه کار ویژه‌ای طی سال‌های اخیر انجام داده و چه ظرفیت‌هایی دارد که  طی یک سال گذشته برای دو نهاد یعنی وزارت ICT و شورای‌عالی فضای مجازی به این سطح اهمیت و اختلاف رسیده است. سوالی که تاکنون کسی برای آن جوابی پیدا نکرده است.


منبع: دنیای اقتصاد

[ چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:28 ] [ سعید صانعی ]
 
دکتر محمد ابراهیم رسولی ، گفت: اخیرا دانشمندان ترکیباتی در دارچین کشف کرده‌اند که بالقوه دارای توان پیشگیری از آلزایمر است.
 
یک متخصص مغز و اعصاب گفت: سینامالدئید و اپیکاتشین دو ترکیب موجود در دارچین هستند که برای مقابله با آلزایمر مفید است.
 
دکتر محمد ابراهیم رسولی ، گفت: اخیرا دانشمندان ترکیباتی در دارچین کشف کرده‌اند که بالقوه دارای توان پیشگیری از آلزایمر است.
 
وی با اشاره به تحقیقات انجام شده در دانشگاه کالیفرنیا گفت: ترکیبات موجود در دارچین، دارای تاثیراتی سودمند در تعدیل پاتوژنز بیماری آلزایمر دارد.
 
دکتر رسولی با بیان اینکه آلزایمر شایع ترین شکل زوال عقل است، گفت: این بیماری در اثر از بین رفتن و تحلیل سلول‌های عصبی ایجاد می‌شود. این بیماری دارای سیر پیشرونده بوده، ولی هنوز راه علاجی برای آن پیدا نشده و علت اصلی آن ناشناخته است.
 
این متخصص مغز و اعصاب گفت: سینامالدئید و اپیکاتشین دو ترکیب موجود در دارچین هستند که برای مقابله با آلزایمر مفید است، این ترکیبات از ایجاد تغییرات در سلول های عصبی پیشگیری می کند.
 
وی گفت: سینامالدئید موجود در دارچین از انباشته شدن پروتئین های از بین برنده سلول‌ها ممانعت می‌کنند و مانع از ایجاد صدمات اکسیداتیو به سلول می شوند.
 
دکتر رسولی در ادامه افزود: افزایش تولید پراکسیدها و رادیکال‌های آزاد موجب صدمات اکسیداتیو سلولی می‌شوند ولی اپیکاتشین موجود در دارچین به عنوان یکی از آنتی اکسیدان های قوی، اکسیداسیون سلولی را فعال کرده و مانع از تخریب سلول‌های عصبی می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه رابطه شدیدی میان دیابت نوع دو و میزان بروز آلزایمر وجود دارد، گفت: مصرف دارچین در تنظیم گلوکز خون و سایر مشکلات مرتبط با آن بسیار سودمند است.
 
این متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: به رغم سودمند بودن مصرف دارچین، پژوهشگران در مورد مصرف بیش از اندازه دارچین در آشپزی هشدار داده‌اند.
 
یک متخصص چشم‌ پزشکی گفت: تنبلی چشم در کودکان قابل درمان است اما بعد از 10 سالگی دیگر با بستن یک چشم این تنبلی قابل درمان نخواهد بود.
 
یک متخصص چشم‌ پزشکی گفت: تنبلی چشم در کودکان قابل درمان است اما بعد از 10 سالگی دیگر با بستن یک چشم این تنبلی قابل درمان نخواهد بود.
 
دکترمحمودرضا پناهی‌بزاز ، اظهار کرد: تنبلی چشم یعنی دید نامساوی میان دو چشم. به عبارت دیگر زمانی که یکی از چشم‌ها کمتر از دیگری کار می‌کند به اصطلاح آن چشم را تنبل می‌گویند اما باید توجه داشت که تنبلی چشم خود یک بیماری نیست بلکه مجموعه‌ای از بیماری‌ها هستند که تنبلی چشم را ایجاد می‌کنند.
 
وی درباره مهم‌ترین علل ایجاد تنبلی چشم توضیح داد و گفت: وجود عیوب انکساری قابل توجه دید، وجود انحراف چشم و وجود اختلالی که مانع از ایجاد تشکیلات چشم شود مانند کدورت قرنیه یا آب مروارید مادرزادی از علل ایجاد تنبلی چشم هستند.
 
این چشم‌پزشک افزود: اگر این اختلال‌ها در سن کم مورد درمان از طریق عینک یا عمل جراحی قرار نگیرد موجب ایجاد تنبلی چشم شده و بعد از 10 سالگی دیگر با بستن یک چشم این تنبلی قابل درمان نخواهد بود.
 
پناهی‌بزاز تنها درمان کنونی برای تنبلی چشم را بستن چشم سالم و استفاده از چشم تنبل در طول روز دانست و گفت: ممکن است این کار در روحیه کودک تاثیر داشته باشد و این وظیفه والدین است که با استفاده از برچسب‌های رنگی یا صرف ساعت‌های بیشتر در خانه، کودکان را مجاب به استفاده از چشم‌بند کنند.
 
تنبیه ممکن است به صورت گوناگون انجام گیرد و منحصر به کتک زدن نیست.
 
تنبیه ممکن است به صورت گوناگون انجام گیرد و منحصر به کتک زدن نیست.
 
تنبیه ممکن است به صورت گوناگون انجام گیرد و منحصر به کتک زدن نیست؛ زیرا ترش رویی و اخم نیز نوعی تنبیه است، هم چنان که محروم کردن کودکان از بعض امور خوشایند و پر جاذبه نیز تنبیه دیگری است؛ اما در تنبیه جسمانی مراد توسل به شیوه های خشن و وحشیانه  و ضربه زدن با ترکه انار و شیلنگ و شلاق و... نیست.
 
بنابر این  اولا: تنبیه و به ویژه تنبیه بدنی را به عنوان شیوه ای عمومی و اصل اولیه بر خورد با خطاهای کودکان به کار نگیرید.
 
2- بر اعصاب و احساسات خود مسلط باشید ودر صورت لزوم از تنبیه استفاده کنید تا جلو کجروی کودک را بگیرید، نه این که خشم خود را بر کودک خالی کنید.
 
3- به حداقل تنبیه اکتفا کنید و از آن فراتر نروید.
 
4- برای تبیه کودک از هر وسیله ای استفاده نکنید، هم چنین بر صورت ومواضع آسیب پذیر کودک نزنید و از شدت عمل و تنبیهات خشن جدا پرهیز کنید.
 
اهل بیت(ع) می فرمایند: حتی اگر نیازی به تنبیه فرزندان باشد، آن ها را نزنید؛آنان غنچه های بهشتی هستند که زندگی را شیرین کرده اند،در چنین مواقعی با آن ها قهر کنید؛ زیرا این عمل در روحیه کودک تاثیر به سزایی دارد و کودک احساس می کند با قهر کردن پدر ومادر از او، گویی تمام در ها به رویش بسته می شود و هیچ راهی جز دست کشیدن از کارهای خلاف خود ندارد،پس می کوشد از کارهای زشت خود دست بردارد  واز پدر ومادر یا مربی خود پوزش بخواهد، اما نباید قهر کردن خیلی طول بکشد و گرنه بازتاب های منفی دیگری در بر خواهد داشت.
 
امام موسی بن جعفر(ع) به یکی از یاران خود که از دست فرزندش به ستوه آمده بود و شکایت می  کرد فرمود: اورا نزن، بلکه با او قهر کن، اما خیلی طول نکشد.[1]        
 
[1] . عده الداعی، ص79.
کتاب تربیت فرزندان/آشناتیی با نحوهی شکل گیری شخصیت
 
 
 
 
در این مطلب قصد داریم به تمام سؤالاتی که در خصوص بستنی‌خوری ذهن‌تان را درگیر می‌کند....
 
 از باقلوا، زرشک، لواشکی، میوه‌ای، شیری که از انواع بستنی‌های تازه‌وارد بازار هستند گرفت تا وانیلی، شکلاتی، سالار، مگنوم، گردویی، معجون، نانی، زعفرانی، سنتی و فالوده که قدیمی‌ترین بستنی‌ها هستند، همه و همه دوست‌داشتنی‌اند! اصلا کسی را در اطراف خود می‌شناسید که بستنی دوست نداشته باشد؟! بستنی از آن خوراکی‌هایی است که هر شخصی با هر سن و سالی، از بچه‌هاي 2ساله گرفته تا مادربزرگ و پدربزرگ‌هاي 90 ساله، دوستش دارند و از خوردنش لذت می‌برند به‌خصوص در تابستان که برای بعضی‌ها به یک میان‌وعده ثابت تبدیل می‌شود. آیا باید بابت این دلبستگی نگران باشید یا می‌توانید با خیال راحت هر قدر دل‌تان می‌خواهد بستنی بخورید؟
 
در این مطلب قصد داریم به تمام سؤالاتی که در خصوص بستنی‌خوری ذهن‌تان را درگیر می‌کند، پاسخ دهیم تا بدانید تکلیف‌تان با این قهرمان روزهای داغ تابستانی چیست.
 
 از کی پای بستنی به زندگی ما باز شد؟
 
تاریخچه تولید بستنی در ایران به حدود 80-70 سال پیش بازگردد اما در دهه‌های 30 و 40 بود که بستنی‌فروش‌ها برای خود اسم و رسمی پیدا کردند. در سال‌های اولیه تولید بستنی، شکر و شیر و ثعلب را در استوانه‌های فلزی که در بشکه‌های چوبی قرار داشت، می‌ریختند و اطراف استوانه‌های فلزی را با نمک و یخ می‌پوشاندند. یخ و نمک باعث می‌شد دما به حدود 20 درجه سانتیگراد زیر صفر برسد. بعد از آن، قطعات یخ بسته اطراف استوانه فلزی را جدا می‌کردند تا تمام محتویات استوانه سفت شود.
 
 
با این روش، تهیه بستنی حدود 8 ساعت طول می‌کشید و حدود 20 کیلو بستنی آماده می‌شد. البته دستگاه‌های بستنی‌سازی اواخر دهه 40 وارد ایران شدند و شرکت سازنده این دستگاه‌ها به هر یک از بستنی‌فروشی‌های معروف تهران یک دستگاه هدیه داد.  در آن زمان تنها در جشن‌ها و اعیاد بود که کار بستنی‌فروش‌ها رونق می‌گرفت اما به مرور زمان تعداد بستنی‌فروشی‌ها و به تبع آن مشتری‌های بستنی بیشتر شد، دستگاه‌های بستنی‌ساز دیگر کار بستنی‌فروشی‌ها را راحت کرده بود و دیگر نیازی به صرف 8 ساعت وقت برای تهیه بستنی نبود. کم‌کم بستنی‌های کارخانه‌ای هم باب شد؛ بستنی‌های یخی و شیری با شمایل چوبی، قیفی، لیوانی و ... .
 
حالا هم که دیگر دنیایی از طعم و رنگ در بستنی‌ها وجود دارد که البته تنوع تولید بستنی در ایران در مقایسه با آنهایی که در تولید این ماده خوراکی پیشرو هستند، اصلا قابل مقایسه نیست. جالب است بدانید در ژاپن بستنی با طعم غذاهای مختلف از ماهی شور ژاپنی، کاکتوس، سیب زمینی شیرین و خرچنگ گرفته تا بادمجان و جلبک هم تهیه می‌شود. گذشته از این طعم‌های عجیب و غریب که البته هنوز در کشور ما باب نشده، بستنی‌ها این روزها با اشکال متنوعی به دست مصرف‌کننده می‌رسند.
 
اما این روزها که فقط با بستنی خوردن می‌توانیم کمی دل‌مان را خنک کنیم، کدام بستنی‌ها سالم‌ترند و کمتر چاق‌مان می‌کنند؟ اصلا چقدر بستنی می‌توانیم بخوریم و آیا اعتیاد به بستنی واقعی است؟! 
 
 یخی یا شیری؟ زعفرانی یا خامه‌ای؟
 
در کل بستنی‌ها به 2 گروه شیری و یخی تقسیم می‌شوند. در بستنی‌های یخی از اسانس‌ها و رنگ‌های خوراکی و شیرین‌کننده‌ها استفاده می‌شود که انواع میوه‌ای و لواشکی و ... هم از همین نوع هستند اما بستنی‌هایی که از شیر تهیه می‌شوند، خودشان باز به 2 دسته تقسیم می‌شوند؛ یکی انواع کارخانه‌ای و دیگری انواع سنتی که داخل مغازه‌ها تولید می‌شود. البته در این بستنی‌ها از شیر خشک استفاده می‌شود و عیبی که این بستنی‌ها دارند، مربوط به افزودنی‌های آنهاست زیرا انواع اسانس‌های شیمیایی که باعث خوش‌رنگی و خوشبویی بستنی‌هاست به آنها اضافه می‌شود. از طرفی افزایش نگهدارنده‌ها در اندازه‌های زیاد برای سلامت مضر است اما اگر این بستنی‌ها حداکثر دو بار در هفته مصرف شوند، ضرری متوجه سلامت بدن شما نخواهد بود.
 
بستنی‌هایی که با نام سنتی و با زعفران و خامه درست می‌شوند به‌شرطی که واقعا زعفران داشته باشند، خوب هستند اما بعضی بستنی‌فروشی‌ها از گل‌رنگ استفاده می‌کنند. گل‌رنگ نسبتا سمی است و مصرف زیاد آن برای سلامت بدن مضر است اما زعفران که خود یک ادویه آنتی‌اکسیدان است، ارزش غذایی هم دارد و برای بدن مفید است. 
 
در مورد شیر و خامه‌هایی که به بستنی‌های سنتی اضافه می‌شود، اگر پاستوریزه باشد، قاعدتا مشکلی نخواهد بود اما اگر محل تولید و نحوه نگهداری این مواد بهداشتی نباشد، این بستنی‌ها تبدیل به منبع غنی آلودگی میکروبی می‌شوند و ممکن است سموم موجود در آن باعث ایجاد مسمومیت همراه با استفراغ، دل‌پیچه، سردردهای شدید و تهوع ‌شود، پس در انتخاب‌تان دقت کنید.
 
ویژگی‌های یک بستنی خوب
 
به نظر شما یک بستنی خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ همین که خوشمزه و پر از تكه‌های خامه و مغزها باشد، کافی است یا شکل و شمایل و قوامش هم مهم است؟ 
 
شاید فکر کنید طعم بستنی خوب فقط به سلیقه شما بستگی دارد اما به عقیده متخصصان یك بستنی خوب باید طعم مناسبی نیز داشته باشد و مواد شیرین‌ كننده به نسبت مناسب در آن به كار رفته باشد. بستنی‌اي كه خیلی شیرین یا بی‌طعم باشد، بستنی مطلوبی به شمار نمی‌رود.
 
اجزای بستنی هم باید كاملا با یكدیگر مخلوط شده باشند و مخلوط نهایی قوامی صاف و یكنواخت داشته باشد. همچنین تمام اجزای تشكیل‌دهنده آن به نسبت معین (نه بیش از حد) به خوبی با هم مخلوط شده باشند.
 
 
یک بستنی خوب نباید زیادی سرد یا زیادی گرم باشد؛ حرارت بستنی باید طوری باشد که وقتی آن را در دهان می‌گذارید، بتوانید طعم آن را تشخیص دهید. اگر بستنی زیادی سرد باشد، پایانه‌های حس سرما را بیش از حد تحریك كرده و ذائقه به وسیله سرما بی‌حس می‌شود و قضاوت درباره طعم بستنی سخت می‌شود. اگر هم زیادی گرم باشد، قاعدتا ذوب می‌شود و بستنی در کار نخواهد بود! 
 
در مورد مواد اولیه یک بستنی می‌توان گفت سلامت و بهداشتی بودن مهم‌ترین نکته است. این مواد اولیه نباید به مدت طولانی و به روش نادرست در انبار نگهداری شده باشند. مصرف شیر یا خامه ترش شده با كیفیت پایین و كره نگهداری شده در شرایط نامناسب می‌تواند از كیفیت بستنی بكاهد. بعضی از كارخانه‌های بستنی‌‌سازی از شیرخشك‌های نامرغوب یا مانده استفاده می‌‌كنند كه می‌‌تواند از كیفیت محصول نهایی بكاهد.
 
لحظه به لحظه با بستنی
 
اگر دوست دارید بدانید با خوردن بستنی چه اتفاق‌هایی در بدن‌تان می‌افتد، باید خوردن بستنی را به چند دسته تقسیم کنیم:
 
1. قبل از گاز زدن: مراکز لذت و پاداش مغزتان فعال شده و شما را به خوردن بستنی ترغیب می‌کنند حتی اگر واقعا گرسنه یا تشنه نباشید.
 
2. نفتی که مغز بر آتش دل‌تان می‌ریزد: بخش هیپوکامپ مغز شما که نقشی کلیدی در یادآوری خاطرات دارد به یادتان می‌آورد که طعم بستنی چقدر عالی است و دفعه آخری که بستنی خوردید، چقدر شاد شدید.
 
3. بعد از اولین گاز: چربی و قند روی سطح زبان را گرفته، غدد چشایی‌تان را تحریک کرده و با ایجاد این حس که «این خوراکی واقعا معرکه است» مغز را هوشیار می‌کند. مغزتان شروع به ترشح دوپامین و بقیه مواد شیمیایی مربوط به احساس خوب می‌کند. در همین زمان، پانکراس‌تان انسولین ترشح می‌کند تا قند را از رگ‌های گردش خون خارج کند و به بافت‌ها برساند (در اندازه‌های کوچک، این فرآیند اشکالی ایجاد نمی‌کند اما مصرف مداوم قند می‌تواند منجر به گیج شدن متابولیسم بدن، اضافه وزن یا دیابت شود).
 
4. برای جلوگیری از پرخوری: شکم‌تان شروع به ترشح هورمون‌های کنترل اشتها، مانند گرلین می‌کند. نتایج پژوهشی نشان داده افرادی که بستنی خوردن‌شان نیم‌ساعت طول می‌کشد، بیشتر از کسانی که در عرض 5 دقیقه همان مقدار بستنی را می‌خورند، احساس سیری می‌کنند.
 
 
5. چند دقیقه بعد از اولین گاز: احساس سرما، باعث می‌شود مغز برای گرم شدن خود تلاش کند. یک حس ناگهانی و گاهی دردناک، خون به رگ اصلی سر هجوم می‌آورد و در نتیجه ممکن است بقیه عروق تنگ شوند. نگه داشتن زبان روی سقف دهان می‌تواند کمک‌کننده باشد.
 
6. بعد از یک ساعت: پروتئین، چربی و کربوهیدرات خیلی زود ذخیره انرژی بدن شما را پر می‌کند البته به شرطی که قبلا فعالیت بدنی سختی انجام داده باشید و اگر اینطور نباشد، ممکن است ذخایر انرژی‌تان پر باشند و به این ترتیب سلول‌های چربی‌تان بیش از 300 کیلوکالری انرژی اضافه را جذب خواهند کرد. 
 
7. روز بعد و بعدتر: خوردن روزانه بستنی می‌تواند حس و حال خوبی به شما بدهد اما تحقیقات نشان داده 5-4 بار بستنی خوردن در هفته می‌تواند لذت بستنی خوردن را کمرنگ کند و برای همین، افراد برای دستیابی به حس خوب مصرف‌شان را بیشتر و بیشتر می‌کنند؛ درست مثل معتادها!
 
8. قبل از خوردن بستنی: به اندازه بستنی که قصد خوردنش را دارید، دقت داشته باشید. نتایج پژوهشی نشان داده است افراد وقتی از ظرف بزرگ‌تری برای بستنی خوردن استفاده می‌کنند، 31 درصد بستنی بیشتری می‌خورند و وقتی از قاشق بزرگ‌تری برای کشیدن بستنی استفاده می‌کنند، 15 درصد بیشتر بستنی می‌خورند.
 
بستنی ماستی انتخاب خوبی است
 
ماست‌بستنی را که می‌شناسید؟ همان بستنی‌هایی است که به جای شیر با ماست تهیه شده‌اند. در واقع پایه بستنی ماستی!تولید به آن استارترهایی که ماست تولید می‌کنند، می‌افزایند و دیگر مواد لازم برای مخلوط بستنی مانند شکر، چربی، مواد پایدارکننده و طعم‌دهنده‌ها را هم به آن اضافه می‌کنند. 
 
ماست‌بستنی جزو گروه لبنیات، البته با کمی تغییرات شیمیایی است که خواص بسیار مفید و فراوانی هم دارد. این بستنی، علاوه بر اینکه ترکیب‌های شیر را دارد، طی فرآیند تولید، غلیظ‌تر هم شده است و شاید بتوان تنها اشکال آن را کالری بالایش دانست. طرز تهیه ماست‌بستنی‌های لذیذ خانگی را در شماره 93 سیب‌سبز آموزش داده بودیم، یادتان هست؟!
 
یک بستنی = چند ساعت پیاده‌روی!
 
بد نیست بدانید برای سوزاندن کالری دریافتی از کمترین حجم بستنی، باید یک ساعت تا یک ساعت و نیم پیاده‌روی کرد بنابراین اگر نمی‌توانید برای سوزاندن کالری بستنی به اندازه کافی راه بروید یا فعالیت بدنی داشته باشید، میزان کالری دریافتی از سایر خوراکی‌های‌تان را کاهش دهید. مثلا اگر در روزهای عادی یک بشقاب برنج مصرف می‌کنید، بهتر است روزی که بستنی می‌خورید، مقدار برنج را به نصف و حتی کمتر کاهش دهید. در غیر این صورت پس از مدتی و با مصرف بستنی‌هایی که سرشار از شکر و بر پایه شیر پرچرب هستند، روز به روز چاق‌تر خواهید شد. گاهی مصرف یک بستنی بزرگ خامه‌ای و سرشار از شکلات می‌تواند بیش از یک وعده غذایی به بدن کالری برساند.
 
 ارزش غذایی بستنی
 
این روزها بیشتر افراد به دنبال تناسب اندام هستند و برای همین سعی می‌کنند کالری مواد مصرفی‌شان را پیش از مصرف محاسبه کنند. بستنی هم از این قاعده مستثنا نیست! روی پاكت بستنی‌ها، میزان كالری آن، مواد تشكیل‌دهنده و... در جدولی درج می‌شود. کم‌کالری‌ترین بستنی‌هایی که این روزها در بازار پیدا می‌شود، بستنی‌های یخی میوه‌ای و لواشکی است. پس اگر دنبال لاغری هستید، سراغ بستنی‌هایی كه در آنها خبری از پسته و بادام و تكه‌های خامه نیست بروید. متخصصان تغذیه می‌گویند ارزش غذایی بستنی‌ها به ارزش غذایی مواد اولیه كه در ساخت آن استفاده شده است، بستگی دارد.
 
 چربی بستنی 2 تا 3 برابر شیر و پروتئین آن كمی بیشتر از شیر است. تخم‌ مرغ، میوه و شكر تركیبات دیگر بستنی هستند كه ارزش غذایی آن را افزایش می‌‌دهند. بستنی یكی از عالی‌ترین منابع انرژی است كه بیش از نصف مواد جامد آن شكر (ساكاروز و لاكتوز) است بنابراین باید هنگام خوردن آن حساب كالری‌ها را بكنید ولی اگر رژیم افزایش وزن دارید، خوردن این خوراكی انرژی‌‌زا توصیه می‌شود اما باید مراقب دیابت هم باشید! چون در تهیه بستنی از شیر استفاده شده، ویتامین A ، ویتامین B1 (تیامین)، B2(ریبوفلاوین)، B3(نیاسین) و ویتامین E هم در بستنی پیدا می‌شود. اگر هم در تولید بستنی میوه‌ای از میوه‌های تازه استفاده شده باشد 
 
ویتامین C نیز در بستنی شما يافت مي‌شود. كلسیم و فسفری كه در شیر بستنی موجود است، برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها مفید است.
 
یخی‌های خطرناک و بی‌خطر!
 
بستنی‌های یخی هم که این روزها غیر کارخانه‌ای‌هایش کمتر پیدا می‌شود مگر در قالب یخ در بهشت! در این صورت باید از طبیعی بودن رنگ‌شان و سلامت آبی که در تهیه آن استفاده شده، مطمئن شوید چون بستنی یخی‌هایی که در کارخانه‌های معتبر تولید می‌شوند، مقدار استانداردی از مواد رنگی مجاز دارند. در این بستنی‌ها از مقدار اندکی ترکیبات طبیعی مثل آبمیوه‌ها استفاده می‌شود و به لطف مواد رنگی شیمیایی شفاف و زیبا هستند. هرچند که مقدار ترکیبات شیمیایی این بستنی‌ها کنترل می‌شود اما مصرف طولانی‌مدت این مواد می‌تواند مشکل‌ساز باشد. اگر وزن‌تان در محدوده طبیعی است، می‌توانید هفته‌ای یکی، 2 بستنی بخورید، البته نه به جای وعده اصلی غذا به خصوص برای بچه‌ها!
 
 
 
مقداری تخم شنبلیله را بکوبید و با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر در آید. سپس ...
 
مقداری تخم شنبلیله را بکوبید و با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر در آید. سپس ...
 
قارچ پوستی:
 
1- مقداری تخم شنبلیله را بکوبید و با آب مخلوط کنید تا به شکل خمیر در آید. سپس آن را روی محل مورد نظر قرار دهید.
 
2- 10 تا 20 گرم حنا را در دو لیوان آب  جوش حل کنید و مدت نیم ساعت صبر کنید. سپس آن را بدون صاف کردن به موضع قارچی بمالید و مدت نیم ساعت روی پوست باقی بگذارید. در انتها موضع را با آب گرم شستشو دهید.
 
جوش و ورم پوست:
 
100 گرم ریشه زنجبیل شامی را بکوبید.سپس در یک لیوان آب جوش ریخته و مدت نیم ساعت بگذارید تا دم بکشد. سپس آن را صاف کرده و به صورت لوسیون یا کمپرس گرم استفاده کنید.
                         
خود آموز ماسک صورت
 
[ چهار شنبه 6 شهريور 1392برچسب:, ] [ 6:28 ] [ سعید صانعی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ تازه راه اندازی شده است.منتظر بخش های تازه و به روز باشید.
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 91
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 154
بازدید ماه : 151
بازدید کل : 27617
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی

-_ !News _-

-->
style="display:none;">href="http://parstools.com">

حدیث روز

سخنان بزرگان
برای دریافت کد گنجینه کلیک کنید
پخش زنده حرم وصیت شهدامهدویت امام زمان (عج)آیه قرآن
ذکر روزهای هفته


در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده صفحه جدید
اخبار روزاخبار روز

فروشگاه saeid1298

 


href="https://plus.google.com/115038775757539551873" rel="publisher">‪Google+‬‏ - -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_blacklist' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_blacklist; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_blacklist ( etchat_blacklist_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_blacklist_ip varchar(255) NOT NULL, etchat_blacklist_userid int(8) NOT NULL, etchat_blacklist_time int(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_blacklist_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_blacklist' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_messages' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_messages; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_messages ( etchat_id bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_user_fid int(8) NOT NULL, etchat_text text NOT NULL, etchat_text_css text NOT NULL, etchat_timestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_privat int(8) default '0', etchat_user_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_messages' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_rooms' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_rooms; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_rooms ( etchat_id_room int(3) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_roomname varchar(100) NOT NULL, etchat_room_goup int(6) NOT NULL default '0', etchat_room_pw varchar(50) default NULL, etchat_room_message text, PRIMARY KEY (etchat_id_room) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_rooms' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_rooms (etchat_id_room, etchat_roomname, etchat_room_goup, etchat_room_pw, etchat_room_message) VALUES (1, 'Lobby', 0, NULL, 'Hallo and welcome to ET-Chat v3.0.7 (connected to MySQL).\r\nYou are now in the Lobby-Room and this entrance message can be modified by the Admin of that Chat.
Hallo und willkommen zu ET-Chat v3.0.7 (angeschlossen an MySQL).\r\nDu befindest dich nun in dem Raum Lobby und diese Eingangsnachricht kann vom Administrator verأ¤ndert oder abgeschaltet werden.'), (2, 'Room for all', 0, NULL, 'All chat user are allowed to enter this Room.
Alle Chatbenutzer dأ¼rfen diesen Raum betretten.'), (3, 'Room for admins', 1, NULL, NULL), (4, 'Room password protected', 3, 'test', 'Dieser Passwort ist ja besonders schwer... ;-)'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_smileys' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_smileys; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_smileys ( etchat_smileys_id int(5) NOT NULL auto_increment, etchat_smileys_sign varchar(20) NOT NULL, etchat_smileys_img varchar(100) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_smileys_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_smileys' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':angry:', 'smilies/angry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-]', 'smilies/approve.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-}', 'smilies/blushing.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':charming:', 'smilies/charming.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-P', 'smilies/cheeky.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':cheesy:', 'smilies/cheesy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('8-)', 'smilies/cool.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':*(', 'smilies/cry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('x-(', 'smilies/dead.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':dissap:', 'smilies/dissappointed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':embar:', 'smilies/embarassed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':evil:', 'smilies/evil.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':goofy:', 'smilies/goofy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-D', 'smilies/grin.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-?', 'smilies/huh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':idea:', 'smilies/idea.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-L', 'smilies/laugh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':lips:', 'smilies/lips.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-x', 'smilies/lipsrsealed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':mad:', 'smilies/mad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-K', 'smilies/ok.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':rolleyes:', 'smilies/rolleyes.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-(', 'smilies/sad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-O', 'smilies/shocked.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':shy:', 'smilies/shy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smartass:', 'smilies/smartass.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smarty:', 'smilies/smarty.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-)', 'smilies/smiley.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':tongue:', 'smilies/tongue.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':undecided:', 'smilies/undecided.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':veryangry:', 'smilies/veryangry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (';-)', 'smilies/wink.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':worried:', 'smilies/worried.gif'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_user' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_user ( etchat_user_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_username varchar(200) NOT NULL, etchat_userpw varchar(40) default NULL, etchat_userprivilegien varchar(15) NOT NULL default 'gast', etchat_usersex varchar(1) NOT NULL default 'n', etchat_reg_timestamp timestamp NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', etchat_reg_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_user_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_user' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_user (etchat_user_id, etchat_username, etchat_userpw, etchat_userprivilegien) VALUES (1, 'System', NULL, 'system'), (2, 'Admin', '21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3', 'admin'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_useronline' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_useronline; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_useronline ( etchat_onlineid bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_onlineuser_fid int(8) NOT NULL, etchat_onlinetimestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_onlineip varchar(255) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_user_online_room_goup int(6) NOT NULL, etchat_user_online_room_name varchar(100) NOT NULL, etchat_user_online_user_name varchar(200) NOT NULL, etchat_user_online_user_priv varchar(20) NOT NULL, etchat_user_online_user_sex varchar(1) NOT NULL, etchat_user_online_user_status_img varchar(200) default NULL, etchat_user_online_user_status_text varchar(200) default NULL, PRIMARY KEY (etchat_onlineid) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_useronline' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle `etchat_config` -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_config; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_config ( etchat_config_id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_config_reloadsequenz int(11) NOT NULL, etchat_config_messages_im_chat int(11) NOT NULL, etchat_config_style varchar(100) NOT NULL, etchat_config_loeschen_nach int(11) NOT NULL, etchat_config_lang varchar(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_config_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_config' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_config (etchat_config_id, etchat_config_reloadsequenz, etchat_config_messages_im_chat, etchat_config_style, etchat_config_loeschen_nach, etchat_config_lang) VALUES (1, 4000, 22, 'etchat_white', 1, 'lang_de.xml'); -- limit -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_kick_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_kick_user ( id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_kicked_user_id int(11) NOT NULL, etchat_kicked_user_time int(11) NOT NULL, PRIMARY KEY (id) )