دنیای دانش
وب سایتی پر از اخبار تازه و مطالب در تمام حوز ه های دانش 
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان دنیای دانش و آدرس photics.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





سامسونگ گالکسی نوت 3 را رونمایی کرد

شرکت سامسونگ سرانجام نسل سوم فبلت های خود موسوم به گالکسی نوت 3 را در نمایشگاه های فناوری در نیویورک و برلین رونمایی کرد.

آفتاب: این شرکت کره ای در این فبلت جدید سعی کرده محصول باریک تر، سبک تر، سریع تر، بزرگ تر و در مجموع بهتری را نسبت به مدل قبلی ارائه دهد.
 
گالکسی نوت سه علاوه بر بهر ه مندی از نمایشگاه بزرگ تر با طراحی دلربا و جذاب از یک سیستم امنیتی جدید موسوم به Knox بهره می برد که به وسیله ی آن نرم افزار ها و اطلاعات حساس در یک فضای حفاظت شده اجرا می شوند.
 
گالکسی نوت سه از یک طراحی به شدت باریک تر و لبه های تیز تر نسبت به نوت دو بهره می برد.
 
این فبلت جدید به رغم داشتن یک نمایشگر 5.7 اینچی تنها 168 گرم وزن دارد. طول عمر شارژ باطری نوت سه نیز نسبت به مدل قبلی ارتقاء یافته است.
 
گالکسی نوت سه دارای یک دوربین با توانایی فیلمبرداری با رزولوشن چهار هزار پیکسل و یک فلاش ال.ای.دی CRI است که در اماکن تاریک تصاویر خوبی را ضبط می کند.
 
سامسونگ اعلام کرده باطری این تبلت نسبت به مدل قبلی چهار ساعت بیشتر توانایی پخش ویدئو دارد و در مجموع هنگام استفاده معمولی 40 درصد توانایی بیشتری را نسبت به نوت دو از خود نشان می دهد.
 
به گزارش ایسنا، این شرکت کره ای هم چنین روی کیفیت ساخت این فبلت تاکید کرده است.
 
قاب پشتی گالکسی نوت سه از جنس چرم است که به رنگ های مشکی، سفید و صورتی موجود است.
 
هم چنین یک نوار فلزی دور آن تعبیه شده است. هم چنین یک کیف باکیفیت که در 10 رنگ مختلف موجود است به عنوان لوازم جانبی برای این محصول در نظر گرفته شده است.
 

آشنایی با شرکت بن‌کیو

همشهری آنلاین - آیدارزاقی: شرکت چندملیتی تایوانی بن کیو (BenQ) به عنوان زیر مجموعه ای از شرکت ایسر در زمینه تولید کامپیوتر در ۵ دسامبر ۲۰۰۱ تأسیس شد.
 

شرکت ایسر با این هدف که تولید محصولات جدیدشان تحت یک مارک جدا می‌تواند بهترین راه موفقیت آن‌ها باشد؛ در سال 2006 از حمایت مالی و در نتیجه همکاری با بن‌کیو دست کشید.

در دسامبر 2005، شرکت بن‌کیو واحد تولید تلفن‌های همراه شرکت آلمانی زیمنس را خرید و موبایل‌های BenQ-Siemens در رده ششم بازار جهانی قرار گرفت ولی در سپتامبر 2006 این همکاری با ورشکستگی مواجه شد .

شرکت خصوصی بن‌کیو تولیدکننده لپ‌تاپ، وسایل نمایش بصری، دستگاه‌های پردازشی و ارتباطات موبایل، پروژکتورها، نمایشگرهای ال-سی-دی، دوربین‌های دیجیتال و وسایل روشنایی ال-ای-دی می‌باشد.

شرکت بن‌کیو بر پایه همکاری با تکنولوژی‌های شرکت‌های دیگر به‌وجود آمده‌است. تا سال 2009 بن‌کیو توانست در بیش از 100 کشور محصولاتش را به فروش برساند. همچنین از تکنولوژی‌های شرکت تگزاس اینسترومنتز برای تولیدات مصرفی خود استفاده می‌کند.

بخش تولیدات مواد بن‌کیو (BenQ Materials) در سال 1998، با نام شرکت تکنولوژی داکسون (Daxon Technology Inc) در تایوان تأسیس شد و بعدها در ژوئن 2010 تغییر نام داد. در ابتدا در بخش تولید دستگاه‌های ذخیره‌سازی نوری فعالیت می‌کرد و بعدها زمینه کاری خود را برعلم مواد متمرکز کرد.

 

، تلویزیونی که از تماشای آن چشم بر نخواهید داشت

احتمالا بسیاری از شما با تلویزیون های HD و Full HD آشنایی کافی دارید و اخیرا نیز نام های Ultra HD یا همان UHD و همچنین نام جدید 4K TV بسیار به گوش شما خورده. اول از همه باید گفت که در حال حاضر Ultra HD و 4K TV تقریبا به یک فناوری در صنعت تلویزیون اطلاق می شوند. هر چند در این زمینه اختلاف نظر ..

احتمالا بسیاری از شما با تلویزیون های HD و Full HD آشنایی کافی دارید و اخیرا نیز نام های Ultra HD یا همان UHD و همچنین نام جدید 4K TV بسیار به گوش شما خورده. اول از همه باید گفت که در حال حاضر Ultra HD و 4K TV تقریبا به یک فناوری در صنعت تلویزیون اطلاق می شوند. هر چند در این زمینه اختلاف نظر هایی وجود دارد و شرکت های رقیب در محصولات جدید خود یکی از این دو عبارت یا ترکیب هر دو را به کار می برند.
 
هر تلویزیونی که تحت عنوان اولترا اچ دی و 4K معرفی می شود، رزولوشنی معادل ۳۸۴۰×۲۱۶۰ پیکسل دارد، به عبارتی دو برابر رزولوشن عمودی و افقی یک تلویزیون فول اچ دی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰، و به زبان ساده تر تعداد پیکسل هایی چهار برابر یک تلویزیون فول اچ دی. این بدان معنا ست که در تلویزیون خود تعداد بیشتری از ستاره های آسمان شب را خواهید دید، برگ های بیشتری را بر روی درختان شناسایی می کنید و حتی تار و پود لباس ها را هم می توانید ببینید، یعنی چیزی فراتر از آنچه در دنیای واقعی با آن روبرو هستید.
 
اصطلاح 4K در اصل، ریشه در صنعت سینما دارد، جایی که پروژکتور ها به اندازه 4.096 پیکسل عرض دارند. همان طور که گفته شد، در صنعت تلویزیون، 4K به رزولوشن ۱۰۸۰×۴ اطلاق می گردد.
 
با وجود اینکه فناوری های HD نو به شمار می آیند، اما هنوز کاستی های خود را دارند. اگر در اتاق های کوچک و از فاصله های کم به تماشای انواع اولیه تلویزیون های HD نشسته باشید، حتما متوجه پیکسل های کوچک تلویزیون شده اید، اتفاقی که در تلویزیون های 4k پیش نخواهد آمد و به جای آن پیکسل های ریز، از جزئیات بیشتر تصاویر لذت خواهید برد.
 
از آن جایی که بسیاری از برند های معروف نظیر سونی، سامسونگ ، فیلیپس و پاناسونیک در سال جاری در این راستا گام برداشته اند، انتظار می رود Ultra HD 4K به زودی به فرمتی معمول برای فرستنده های تلویزیونی و همچنین Bluray تبدیل شود.
 
پاناسونیک از جمله برند هایی است که در این راستا گام بزرگی برداشته، و با تلویزیون ۶۵ اینچی هوشمند VIERA TX-L65WT600، به عنوان اولین تلویزیون  Ultra HD با ورودی 4K 50/60p و HDMI 2.0، و منطبق با DisplayPort 1.2a پا به عرصه IFA 2013 گذاشت. تلویزیونی که با دستگاه های پخش 4K، و نسل بعدی کنسول های بازی به آسانی کار خواهد کرد. دستگاهی که با ارائه ۶۰ فریم در ثانیه تصاویر 4K را نمایش داده و طرفداران کیفیت های فوق العاده بالا را راضی نگه می دارد.
 
باید در نظر داشت که این فناوری نو در صنعت تلویزیون ها یک مد زود گذر نیست و نمی توان به آسانی از آن گذشت، بلکه اتفاقی است که بر روی بسیاری از فناوری های سال های آینده تاثیر خواهد گذاشت. به طوری که به تدریج با کاهش نسبی قیمت روبرو شده و جای انواع دیگر تلویزیون های HD را خواهد گرفت.
 
روند تغییرات نشان می دهد که دوربین و سیستم های ویرایشی 4K نیز به تدریج در حال کاهش قیمت هستند و بنابراین انتظار دوری نیست که فیلمسازان و برنامه سازان تلویزیونی به زودی سراغ این گونه فرمت ها بروند.
[ سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:, ] [ 6:9 ] [ سعید صانعی ]

حضور زنان در لشکر امام زمان(عج)

آیت الله سید احمد خاتمی در رابطه با جایگاه زنان در بین یاران امام زمان گفت: ۵۰ نفر از فرماندهان لشکر امام زمان(ع) بانوان هستند بانوانی که مانند زنان زمان پیغمبر(ص) در رکاب ایشان و در زمان جبهه کارهای خاص بانوان را انجام می دادند. به گزارش افکارنیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی در برنامه عطر انتظار که روز های جمعه از شبکه قرآن و معارف سیما بر روی آنتن می رود گفت: باید منتظران امام زمان بدانند در حال امتحان هستند و بنابراین مراقب خود و فرزندان خود باشند زیرا عصر، عصری است که در تهاجم و حمله ضد ارزش ها بی نظیر است.

امام جمعه موقت تهران اظهار داشت: در حال حاضر فضای مجازی پر شده از مطالبی که در مبارزه با دین، اخلاق و ارزش ها تبلیغ می کنند و یک لشکر برای ارزش زدایی و عفت زدایی بسیج شده اند تا اخلاقیات را نابود کنند. متأسفانه بخشی از مخاطبان این موج هم مخاطبان ایرانی هستند.

وی ادامه داد: ماهواره های بیگانه به عنوان ابزار دشمن عمل می کنند و این موضوع تنها از نظر سیاسی مطرح نیست بلکه آن ها در پی براندازی اخلاقیات و دین هستند از طرفی نسل جوان هم نسلی تنوع طلب است. بنابراین باید با برنامه های جایگزین سازنده سعی کنیم تا جوانان را از پای ماهواره های فساد به سمت برنامه های متنوع مذهبی بکشانیم و در این مورد صدا و سیما و به خصوص سیما بسیار تأثیرگذاراست و این تلاش از هر سرمایه دیگر ارزشمندترخواهد بود.

ویژگی های یاران امام زمان


وی در رابطه با ویژگی های یاران امام زمان گفت: یاران امام زمان در عصر غیبت همان خصوصیاتی را دارند که در زمان ظهور و حضورشان دارند و طبق آیه ۵۴ سوره مائده اولین ویژگی آن ها این است که قلبشان متوجه خداست و خداوند را دوست دارند و جلوه این محبت در آن ها بندگی خداوند است. ویژگی دوم یاران امام زمان نیز این است که خداوند هم آنان را دوست دارد زیرا آنان اهل تقوا هستند و در برابر گناهان و مصیبت صابرند.

حجت الاسلام و المسلمین سید احمد خاتمی با بیان این مطلب که اگر در یک جامعه فرهنگ عدالت نهادینه شده باشد در آن جامعه عدالت برقرار خواهد شد، خصوصیت دیگر یاران امام زمان را عدالت آنان برشمرد و افزود: عدل به معنای این است که هر چیزی و هر کاری در جای خودش قرار دارد و قسط نیز به معنای عدالت اجتماعی است و عدالت اقتصادی نیز قسمتی از این عدالت است، پیغمبراکرم(ص) جامعه ای مد نظرشان است که در آن قسط برقرار باشد اما قسطی که که مردم را با اجبار به عدالت وادار نکرده باشند بلکه باید فرهنگ عدالت در بین آنان نهادینه شده باشد و یاران امام زمان این عدل و قسط را در جامعه رعایت می کنند.

امام جمعه موقت تهران خصوصیت دیگر یاران امام زمان را انعطاف آنان در برابر مؤمنان بیان کرد و گفت: یاران حضرت مهدی(عج) به یکدیگر مهر و محبت دارند و از آبروی یکدیگر نیز دفاع می کنند. البته این دفاع به معنای پارتی بازی نیست زیرا پارتی بازی برادر رشوه است اما کسی که کلامش نفوذ دارد باید از آبرویش برای برادر مؤمنش مایه بگذارد تا حقی ناحق نشود و این نه تنها پارتی بازی نیست بلکه شفاعت حسنه است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی اظهار داشت: خصوصیت دیگر یاران امام زمان این است که دربرابر کفار و بیگانگان نفوذ ناپذیرند و با کفار و منافقین مرز دارند و فرهنگشان با آنها متفاوت است اما متأسفانه امروزه بعضی جوانان به این مرزها توجه ندارند که باید فرهنگشان فرهنگ خودی باشد ومتأسفانه گاهی شاهد هستیم که جوان مسلمان رنگ بیگانگان را می گیرد.

وی دو ویژگی دیگر یاران امام زمان را توجه و تلاش برای کسب رضای الهی و مجاهد بودن آنان دانست و تصریح کرد: یاران بقیة الله درد دین را دارند و فقط رضای خدا را در نظر می گیرند و از سرزنش ها نیز بیم به دل راه نمی دهند. از طرفی آنان مجاهدانی هستند که در تمامی عرصه ها از جمله اخلاق و سازندگی این روحیه جهادی را دارا می باشند.

جایگاه زنان دربین یاران امام زمان


وی در رابطه با جایگاه زنان دربین یاران امام زمان گفت: ۵۰ نفر از فرماندهان لشگر امام زمان(ع) بانوان هستند بانوانی که مانند زنان زمان پیغمبر(ص) در رکاب ایشان و در زمان جبهه کارهای خاص بانوان را انجام می دادند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی ادامه داد: بانوان در زمان امام زمان نقش فاطمی را بر عهده دارند این نقش همان نقشی است که وقتی از حضرت زهرا(س) پرسیدند که بهترین چیز برای زن چیست حضرت فرمودند این که هیچ مردی او را نبیند و او نیز مردی را نبیند.

وی در رابطه با این حدیث تصریح کرد: بعضی در سند این روایت شبهه وارد می کنند اما من در ۲۰ کتاب از منابع معتبر این روایت را دیده ام اما آن چه که مسلم است این است که این روایت باید به درستی معنا شود و معنایش هم این است که بهترین چیز برای بانوان این است که خودشان امور مربوط به خودشان را بر عهده بگیرند.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: متأسفانه بسیاری از بانوان تصور می کنند که دانش و تخصص تنها نزد مردان است در صورتی که در حال حاضر ما درتمای عرصه های مربوط به زنان خانم های فرهیخته فراوانی داریم که به بهترین نحو به وظایف خود عمل می کنند. خانم ها در عرصه ظهور امام زمان هم کارهایشان را خودشان هدایت خواهند کرد.

وی در پایان بار دیگر به جایگاه رسانه در مبارزه با تهاجمات فرهنگی دشمن تأکید کرد و گفت: ایجاد تنوع و تعهد نقش بزرگ رسانه است به خصوص سیما که باید هر چه بیشتر تنوع در چهارچوب دینی را زیاد کند به گونه ای که حتی به اندازه روزنه ای جا برای سوءاستفاده دینی و اخلاقی از این برنامه ها نباشد و تا به حال نیزدر بسیاری از برنامه هایش این نکات را رعایت کرده است.

[ سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:, ] [ 6:12 ] [ سعید صانعی ]
آسیبهای استفاده نادرست از ابزارهای ارتباطی؛

تلفن همراه؛ اسباب‌بازی خطرناک نوجوانان

گروه جامعه / محمد رضایی - بخواهیم یا نخواهیم تلفن همراه در۲۰ سال گذشته زندگی مردم دنیا را دگرگون کرده و به نزدیکترین ابزار ارتباطی و فناورانه انسان تبدیل شده و بسیاری افراد ازجمله نوجوانان و کودکان را به در اختیار داشتن این وسیله جادویی ترغیب و حتی معتاد کرده است.

به نوشته دیلی میل، 38 سال پیش نخستین تلفن همراه در دنیا در معرض دید مردم قرار گرفت و موجب تعجب و حیرت شهروندان شد. دستگاه «کوپر» که بسیار سنگین بود، حدود یک و نیم کیلوگرم وزن داشت و شبیه یک «آجر» بود، اما امروزه با ظهور نسل سوم و چهارم موبایل دستگاهی کوچک‌تر از ساعت مچی وظیفه یک سامانه فنی، عکاسی و فیلمبرداری و پخش آنلاین مسابقات و همایشها را انجام می‌دهد.


مشکلات بلوتوثی در مدارس
اگر نگاهی به دور و برمان در مدارس بیندازیم بیشتر بچه مدرسه‌ای‌ها همراه خود موبایل دارند، حال قانونی یا غیرقانونی. این روزها این وسیله برای مدارس و والدین (البته برخی) به یک بحران تبدیل شده است. وجود بلوتوث‌ها، پیامک‌ها و کلیپ‌های غیر اخلاقی و یا فیلمبرداری و گرفتن عکس از سایر دانش آموزان و گذاشتن آن در اینترنت و پخش از طریق سی دی و بلوتوث، سوء استفاده‌های احتمالی دیگران از آنها، مشکلات زیادی را به وجود آورده است. البته این مشکل مختص کشورما نیست و شیوه‌های تقلب پیشرفته در مدارس توسط موبایل، ارزشیابی دانش آموزان را مختل کرده و مدیران را به فکر چاره انداخته است. اهمیت قضیه به حدی است که در خیلی از کشورهای توسعه یافته به درخواست مدیران و معلمان استفاده از موبایل در مدرسه ممنوع شده، اما باز هم دانش آموزان هر وقت حوصله‌شان سر برود با بچه‌ها پیامک و بولوتوث رد و بدل می‌کنند!


وقتی تلفن همراه صاحبش را طعمه می‌کند!
فاطمه جمالی، عضو انجمن اولیا و مربیان، مادری است که در خانواده برای تامین نیازهای فرزندانش تلاشهای زیادی می‌کند، اما در خرید تلفن همراه برای آنان هیچ عجله‌ای ندارد. او 4 دختر دارد که دو تایشان به دلیل رسیدن به سن دبیرستان دارای تلفن همراه هستند، اما دو فرزند دیگرش با اختلاف 3سال سن هنوز نتوانسته‌اند رضایت خانواده را برای داشتن تلفن همراه جلب کنند.
این مادر به خبرنگار ما می‌گوید: همسرم به دلیل این مخالفتم از دست من ناراحت است اما او از دختر‌ها اطلاع زیادی ندارد، چون نوجوانان بویژه دختر‌ها از حساسیت و مهربانی زاید الوصفی برخوردارند، به همین دلیل در اختیار داشتن این ابزار ارتباطی می‌تواند به احساسات آنان آسیب وارد کند.
وی با بیان مثالی از یکی از هم کلاسیهای دخترش می‌گوید: حتی اگر نوجوانان نخواهند، اما خطر در کمین آنهاست؛ مثلا یکی از همکلاسی‌های دخترم هرگز نمی‌دانست امکان دارد شماره تلفن همراهش توسط برادر همکلاسی‌اش به دست آدم ربا‌ها بیفتد، برای همین وقتی باند 6نفره آدم ربا‌ها با او تماس گرفتند تا با دادن اطلاعات شخصی و طعمه کردن او از خانواده‌اش اخاذی کنند بناچار پذیرفت و سر قرار حاضر شد، اما چند روز بعد جنازه‌اش در ویرانه‌های حاشیه شهر پیدا شد. برای همین تا زمانی که نوجوانان به رشد کافی نرسیده‌اند نباید آنها را به دردسر چیزی به نام «تلفن همراه» انداخت.


آگاه سازی نوجوانان
دکتر سیدهادی جاهدی - عضو هیأت علمی دانشکده علوم تربیتی و مطالعات خانواده دانشگاه تهران- در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: هم اکنون بیشتر خانواده‌ها دغدغه بزرگی به نام خرید تلفن همراه برای نوجوانان و حتی کودکانشان دارند، اما واقعیت این است که چیزی به نام «موبایل بچگانه» نداریم و در اختیار گذاشتن نامحدود این نوع ابزار‌ها چیزی مانند طبیعی دانستن استفاده ازسم خالص است!
وی می‌افزاید: متاسفانه بیشتر نوجوانان وقت زیادی از شبانه روز را پای اینترنت و شبکه‌های اجتماعی و نیز استفاده از تلفن همراه صرف می‌کنند. در نگاه اول این موضوع عادی است، ولی جای خالی آموزش و آگاهسازی نوجوانان بسیار احساس می‌شود.
وی می‌افزاید: آنچه جای نگرانی دارد این است که برای بهره گیری از این گونه امکانات هیچ مرجع و سازمان و نهادی وجود ندارد و نوجوانان در دنیای اطلاعات و داده‌های غیر مفید و حتی زیانبار به حال خود رها شده‌اند.
این کار‌شناس مطالعات خانواده می‌افزاید: لازم است اگر فرزندتان بیش از حد از اینترنت استفاده می‌کند یا اهل بازی‌های رایانه‌ای است یا به صورت افراطی با تلفن‌همراه صحبت و یا پیامک ارسال می‌کند با او حرف بزنید و او را از دامهای مجازی و مشکلات موجود بر سر راه آگاه کنید و اگر تاثیری نداشت از یک روان‌شناس کمک بگیرید.


همراه داشتن موبایل ممنوع است
ابراهیم سحرخیز - معاون متوسطه وزارت آموزش و پرورش - در گفت‌وگو با خبرنگاران، درباره همراه داشتن موبایل توسط دانش‌آموزان در محیط مدرسه گفته است: به تمام مدارس بخشنامه‌ای ابلاغ شد که همراه داشتن موبایل توسط دانش آموزان ممنوع است، زیرا متأسفانه دانش‌آموزان استفاده درستی از آن نمی‌کنند.
سحرخیز تأکید کرد: با دانش‌آموزانی که تلفن همراه با خود به مدرسه می‌آورند برخورد انضباطی می‌شود و پس از تذکر به خانواده آنها در صورت تکرار، برخورد قانونی تا مرحله اخراج دانش آموز نیز پیش می‌رود.


با نوجوان دوست باشیم
کار‌شناسان حوزه تربیت کودک و نوجوان معتقدند در بحث تلفن همراه و ابزارهای نوین، باید با نوجوان برخورد دوستانه داشته باشیم.
به باور آنان، زمانی که موضوع نوجوانان مطرح باشد - به دلیل دشواری‌های سن گذر که نوجوانان در آن قرار دارند- این ارتباط بسیار دشوار است و جوانانی که دارای مشکلات ذهنی هستند اغلب یا با عصبانیت واکنش نشان می‌دهند یا هرگز راه حل‌های والدین و روان‌شناسان را قبول ندارند. بنابراین یافتن روشهایی که بتوان از طریق آن با نوجوانان ارتباط برقرار کرد از اهداف مهم به شمار می‌آید که لازم است با پرهیز از دستور دادن، از ابزار رفاقت و درک متقابل بهره گرفت.
دکتر جاهدی تاکید می‌کند: نکته بسیار مهم این است که بتوانید اولاً با نوجوان دوست باشید، اعتماد او را برانگیزید و ثانیاً معضلات تلفن همراه و فضای مجازی را بشناسید و از خطرات آگاه باشید و در ‌‌نهایت او را از خطر‌های استفاده از اینترنت و سایتهای اجتماعی آگاه کنید.
عضو هیات علمی دانشکده علوم تربیتی و مطالعات خانواده دانشگاه تهران می‌افزاید: همچنین به نوجوان بفهمانید که وارد کردن مشخصات شخصی‌اش در اینترنت می‌تواند برایش مشکل‌آفرین باشد و در آینده، زندگی‌اش را تحت‌تاثیر قرار دهد و یا در دادن شماره همراه به افراد چه پیامدهایی در انتظارش خواهد بود. اما متاسفانه بیشتر والدین از این مسایل آگاهی ندارند

[ سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:, ] [ 6:1 ] [ سعید صانعی ]

چگونه گلودرد خود را درمان کنید!

گلودرد علامتی است که معمولاً نشانه عفونت در گلوی شماست اما عوامل دیگری نیز هستند که گلو را تحریک می کنند که باعث قرمزی و تورم گلوی شما می شوند. مثل دود سیگار، آلودگی هوا، التهاب تارهای صوتی و حتی تغییر دمای هوا.

با شروع فصل حساسیت چگونه گلودرد خود را درمان کنید؟
 
گلودرد علامتی است که معمولاً نشانه عفونت در گلوی شماست اما عوامل دیگری نیز هستند که گلو را تحریک می کنند که باعث قرمزی و تورم گلوی شما می شوند. مثل دود سیگار ، آلودگی هوا ، التهاب تارهای صوتی و حتی تغییر دمای هوا .

نشانه ها و علائم زیادی وجود دارند که نشان دهنده گلودرد و عفونت گلو هستند مثل تغییر صدا ولی نشانه های دیگری نیز وجود دارند که ممکن است به همراه گلودرد ایجاد شوند مثل:
آبریزش بینی
بلع سخت غذا
سر درد
درد و ضعف عضلانی
سرفه
مشکلات گلو مثل التهاب (قرمز ی و تورم) که گاهی  ممکن است در یک طرف گلو ایجاد شود.


خبر خوب این است که روشهای درمان زیادی برای گلودرد وجود دارد. مثل داروهایی که گلودرد را تسکین می دهند و حتی بعد از مصرف آبنباتهای سرماخوردگی می توانند استفاده شوند.

چگونه از گلودرد جلوگیری کنیم:

مطمئناً در مرحله اول بهترین راه ، جلوگیری از عفونی شدن و تحریک گلو است.
اما با توجه به شیوه زندگی ما آیا می توانیم خود را از ابتلا به گلودرد دور کنیم؟
شما می توانید با استفاده از راه حل های زیر شانس ابتلا  به گلودرد را در خود کاهش دهید؟

از نزدیکی به افرادی که دچار گلودرد هستند خودداری کنید .
از عواملی که باعث ایجاد تورم و قرمزی در گلو می شوند خودداری کنید. مثل قرار گرفتن در معرض دود سیگار، آلودگی هوا، فریاد زدنهای بلند، در معرض مستقیم هوای سرد قرار گرفتن.
از بینی خود تنفس کنید. بینی شما بهترین فیلتر در برابر باکتری ها و محرکهاست و همچنین به گرم کردن هوایی که دارد مجاری تنفس شما می شود کمک می کند.
مصرف سیگار را کاهش دهید و از قرار گرفتن در معرض دود سیگار افراد دیگر اجتناب کنید.
قورت دادن آب دهان، بزاق طبیعی به تمیز کردن گلوی شما کمک می کند.
از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری کنید و به میزان کافی آب بنوشید. در صورت احساس خشکی در گلوی خود آب بیشتری بنوشید.


چگونه گلودرد خود را درمان کنید؟


در صورتی که در حال حاضر از گلودرد رنج می برید راههای زیر میتواند در جهت درمان به شما کمک زیادی کنند:

آب گرم فراوان بنوشید.
سعی کنید از راه بینی نفس بکشید. در صورتی که بینی شما دچار گرفتگی شده است و نمی توانید از راه بینی نفس بکشید از بخور آب گرم استفاده کنید و یا قرص مکیدنی سرماخوردگی مصرف نمایید.
از مصرف نوشیدنی های الکلی خودداری کنید. این باور که مصرف نوشیدنی های الکلی باعث ضدعفونی گلو می شوند افسانه ای بیش نیست.
آب دهان خود را مرتب قورت دهید. ممکن است کمی کار مشکلی باشد ولی آب دهان بهترین روان کننده برای گلوی شماست که به تسکین شما کمک می کند.
مکیدن یک قرص مکیدنی سرماخوردگی خوب می تواند به روان شدن بیشتر گلوی شما کمک کند. اگر شما این قرص را از میان محصولات Notsore  (نات سور)  انتخاب کنید این کار را به خوبی برای گلوی شما انجام خواهد داد و علاوه بر آن دارای اثرات ضد میکروبی، خلط آور و ضد احتقان بر روی گلوی شما نیز هست و باعث باز شدن مجاری تنفسی شما نیز می شود و این حس خوب  تا چند ساعت بعد از مصرف این قرص های مکیدنی ادامه خواهد داشت .

تلفن:   82406 (021)

جهت مشاهده تنوع محصولات از سایت ایران داروک دیدن فرمائید
 

www.irandarouk.com

 

 

 

کشف واکسن کاهش وزن

این واکسن قادر است سوخت و ساز را بالا ببرد و مانع از تجمع چربی در بدن شود.

آفتاب: دانشمندان توانسته اند واکسنی را کشف کنند که این واکسن قادر است جلوی اضافه وزن در بزرگسالی را بگیرد.

 

 

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این واکسن با تعدیل هورمون های بدن از جلوی چاقی بیش از حد و لاغری مفرط را می گیرد و کمک می کند تا بدن وزن ثابت و پایداری داشته باشد. 

 

 

 

بررسی ها نشان می دهد دانشمندان با انجام آزمایشاتی روی 1700 داوطلب زن و مرد دریافتند هنگامی که این واکسن به بدن تزریق می شود بافت ها و چربی بدن کمتر انباشته و تجمع می شوند و این واکسن قادر است سوخت و ساز را بالا ببرد و مانع از تجمع چربی در بدن شود. 

 

 

 

گفتنی است؛ دانشمندان امیدوارند تا با پیشرفت این واکسن بتوانند آن را از همان سنین کودکی به کودکان تزریق کنند تا در بزرگسالی دچار اضافه وزن نشوند.
 

پاهایتان سلامتی شما را داد می‌زنند

ناخن های بی رنگ پاها یا نشانه های عجیب می توانند بیانگر نوعی مشکل در بدن شما باشند. پاها فقط عضوی برای راه رفتن و و سراپا نگه داشتن ما نیستند، آنها همانند تابلوی اعلانات مشکلات داخلی بدن هستند.

 





برترین ها: ناخن های بی رنگ پاها یا نشانه های عجیب می توانند بیانگر نوعی مشکل در بدن شما باشند. پاها فقط عضوی برای راه رفتن و و سراپا نگه داشتن ما نیستند، آنها همانند تابلوی اعلانات مشکلات داخلی بدن هستند و با آشنایی با انواع نشانه ها، می توانید بیماری های احتمالی بدن خود را تشخیص دهید.


برخی از این نشانه ها را در ادامه برایتان معرفی کرده ایم.

از بین رفتن موهای روی انگشتان پا

احتمال چه مشکلی وجود دارد: جریان خون ضعیف

فولیکول های مو خون کافی دریافت نمی کنند و بی فعالیت باقی می مانند و از بین می روند. این مشکل اصولا در پاهایی که همیشه خدا سرد هستند بیشتر نمایان می شود. این مشکل اصولا در اثر بیماری های خونی و تصلب سرخرگ صورت می گیرد که باعث کند شدن و ممانعت از افزایش جریان خون می شود. جریان خون ضعیف همچنین می تواند موجب مشکلات قلبی نیز بشود. پمپاژ ضعیف خون در قلب موجب مشکلات گردش خون در بدن می شوند. در این حالت، بیمار باید نزد جراح و متخصص مراجعه کند.

انگشت های خمیده

احتمال چه مشکلی وجود دارد: مشکلات ریه، قلب یا روده و معده

افرادی که انگشتان پای آنها کج و فرم و شکل عجیبی دارد، احتمالا از مشکلات ریه، قلب یا روده و معده رنج می برند. فرقی هم نمی کند یک انگشت یا همه انگشتان آنها کج باشند. این وضعیت نشانه مهمی از بیماری های ریه و حتی سرطان ریه است. همچنین می تواند نمایشگر بیماری های معدی یا ناراحتی های قلبی هم باشد. این افراد باید نزد پزشک بروند و آزمایش های لازم را انجام دهند.

پاهای همیشه داغ

احتمال چه مشکلی وجود دارد: بیماری عصب (کرختی)

احساس گرمای زیاد در پاها نشانه بیماری های عصبی است. بیماری عصب اصولا در نتیجه نقص در عملکرد عصب ها به وجود می آید و دلایل آن می تواند انواع دیابت ، کمبود ویتامین و عوارض جانبی داروهای مختلف است. در وهله اول باید ریشه این بیماری را بیابید. اگر دلیلی برای آن پیدا نکردید، احتمالا جزو بیماری های اعصاب است که دلیل نامعلومی دارند. درمان دردهای عصبی می تواند به کم شدن داغی کف پا کمک شایانی بکند.


بی حسی

احتمال چه مشکلی وجود دارد: دیابت

کم یا زیاد شدن حس اعضای بدن انسان ها دلیل عصبی دارد. اما در بسیاری از موارد، کرختی و بی حسی پای انسان در نتیجه ابتلا به دیابت صورت می گیرد. تجمع قند روی عصب ها باعث از بین رفتن کارایی عصب های بدن می شود. افرادی که این مشکل را دارند، حتی اگر در کفش آنها سنگریزه ای هم باشد متوجه نخواهند شد. اگر این مشکل را دارید و آزمایش قند خون داده اید و مشکلی نداشته اید، ممکن است دچار لنگی پا باشید و جایی که وزن شما روی پایتان می افتد، از بین رفته باشد. عصب هایی که به اطراف پا می روند، کشیده و باعث از بین رفتن حس عصبی در آن قسمت می شوند.

گرفتگی عضله

احتمال چه مشکلی وجود دارد: کم آبی یا پتاسیم پایین

کمبود آب بدن یا کم بودن پتاسیم در بدن می تواند موجب گرفتگی عضلات در پا شود. پیش از انجام فعالیت های سنگین حتما موز بخورید و آب زیادی بنوشید. شب ها پیش از خواب حتما پاهای خود را بکشید.

شکننده بودن ناخن های پا

احتمال چه مشکلی وجود دارد: کمبود ویتامین

شکننده بودن ناخن های پا نشانه کمبود ویتامین های A و D  و کلسیم و منیزیوم هستند. میزان کافی از ویتامی D در نتیجه قرار داشتن در نور خورشید به بدن می رسد اما اگر امکان زیر آفتاب بودن را ندارید، بهتر است از قرص های مکمل که در همه داروخانه ها وجود دارند، استفاده کنید. نداشتن اسیدهای چرب کافی در اطراف ناخن ها نیز موجب التهاب در اطراف ناخن ها می شوند. همین مساله باعث ضعیف شدن ناخن ها و شکنندگی آنها می شود. کم کاری غده تیروئید ، مشکلات ریه، سل و سندروم Sjogren's نیز می توانند از دیگر دلایل شکنندگی ناخن ها پا باشند.


دردناک، ملتهب و قرمز بودن انگشت بزرگ پا

احتمال چه مشکلی وجود دارد: نقرس

نقرس در اثر افزایش اسید اوریک در بدن ایجاد می شود و باعث درد مفاصل می شود. این بیماری معمولا در نتیجه رزیم غذایی نادرست و مصرف بیش از اندازه گوشت قرمز و پنیر به وجود می آید. وقتی انگشت بزرگ پا قرمز، ملتهب و دردناک می شود به طوری که نمی توان حتی آن را لمس کرد، باید مراقب باشید که دچار نقرس نشده باشید. بیماران نقرس اصولا اسید اوریک بسیار زیادی تولید می کنند و پزشکان برای کاهش درد انگشت پا، کورتیزون به انگشت تزریق می کنند. در ضمن، این افراد باید غذاهای غیر مجاز همچون گوشت قرمز را حذف یا کم کنند و داروهای لازم مصرف کنند.

چاله های روی ناخن پا

احتمال چه مشکلی وجود دارد: سوریاس

بسیاری از مردم روی ناخن های دست یا پای خود چاله دارند. بیش از سه چهارم آنها سوریاس  یا نوعی بیماری مفصلی دارند که به سوریاس مرتبط می شود و روی مفاصل تاثیر می گذارد. شاید ناخن ها ضخیم، زرد یا حتی قهوه ای باشند. این بیماری با دارو تغییر رژیم و سبک زندگی قابل درمان است. 
 

زیبایی چشم ها با 7 راه جدید

اگر می خواهید علاوه بر سلامت چشم های تان، زیبایی و جذابیت آنها را چندبرابر کنید بدون آنکه پول زیادی خرج کنید، پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده به شیوه کلئوپاترا آخرین امپراتور مصر باستان عمل کنید.
مجله زندگی ایده آل: اگر می خواهید با یک تیر 3 نشان بزنید این مطلب را از دست ندهید. اگر می خواهید علاوه بر سلامت چشم های تان، زیبایی و جذابیت آنها را چندبرابر کنید بدون آنکه پول زیادی خرج کنید، پیشنهاد می کنیم برای یک بار هم که شده به شیوه کلئوپاترا آخرین امپراتور مصر باستان عمل کنید و با کمترین هزینه سلامت و زیبایی چشم های تان را تضمین کنید.


مژه های بلند و خوش حالت می خواهید


نسخه کلئوپاترا را تکرار کنید

برای بسیاری از خانم ها و دختران جوان مهم است که مژه هایی پرپشت و بلند داشته باشند. برای همین منظور هم دست به دامن انواع و اقسام ریمل های آرایشی حجم دهنده و بلندکننده مژه می شوند تا با کمک آنها زیبایی چشم های شان را چند برابر کنند. لوازمی که اگر با احتیاط سراغ شان نرویم خود می توانند عاملی برای از دست رفتن زیبایی چشم ها باشند. اما نگران نباشید ما برای شما پیشنهاد دیگری داریم. بیایید به شیوه کلئوپاترا چشم های تان را زیبا و جذاب کنید. تنها کافی است به روش او دست به دامن روغن فندق شوید و با این روغن مژه ها را ماساژ دهید. تنها کافی است سرانگشتان هر دو دست را به 2قطره از این روغن آغشته کنید و مژه ها را ماساژ دهید. این کار را هر روز انجام دهید تا نتیجه آن را بعد از یک ماه ببینید. خواهید دید که اجرای این روش ساده و مستمر تا چه حد می تواند جذابیت و زیبایی چشم های تان را بیشتر کند. تنها این نکته را به یاد داشته باشید که نباید از روغن فندق بیش از اندازه استفاده کنید حداکثر 3 تا 4 قطره از روغن فندق برای ماساژ مژه ها کفایت می کند و به راحتی جذب می شود.

می خواهید جلوه چشم ها را بیشتر کنید

از تاثیر ابروها غافل نشوید

داشتن ابروهای پرپشت و خوش حالت را دست کم نگیرید. اگر می خواهید جذابیت چشم های شما نمود بیشتری داشته باشد لازم است که توجه بیشتری به ابروهای تان داشته باشید. به پرپشتی آنها توجه کنید. اگر ابروهای کم پشتی دارید بهتر است از روغن نارگیل برای ماساژ آنها استفاده کنید. یکی، دو قطره روغن نارگیل کفایت می کند تا هر شب آن را به آرامی روی تارهای مو و ریشه موی ابرو بمالید یا صبح ابروها را با روغن نارگیل ماساژ نرم دهید و ظهر آنها را با آب نیمه ولرم بشویید و با یک برس چوبی کوچک به خوبی برس بکشید. برس کشیدن هم یکی از راه هایی است که به رشد بهتر ابروهای شما کمک می کند. توصیه درمانگران طب سنتی این است که از برس چوبی هم برای شانه کردن موها و هم شانه کردن موی ابرو استفاده کنید چرا که برس های پلاستیکی موجب ایجاد جریان الکتریسته می شوند و این خود می تواند عاملی برای ریزش موی ها باشد. روش دیگر برای پرپشتی و خوش حالتی ابروها استفاده از یک قاشق چای خوری زرده و سفیده تخم مرغ است. این دو را خوب با هم مخلوط کنید و آن را روی ابروها بمالیدو بعد از نیم ساعت آن را با آب نیم ولرم بشویید و ابروها را برس بکشید.

می خواهید خستگی را از چشم ها بگیرید

کمپرس تی بگ را حتما تجربه کنید

اگر زیاد به تماشای تلویزیون می نشینید، اگر به واسطه کارتان مدت زمان زیادی از روز را مقابل مانیتور کامپیوتر می گذرانید، اگر زیاد مطالعه می کنید یا در روزهای پایانی تابستان تصمیم دارید دوباره سراغ میل بافتنی بروید و یک شال یا پلیور برای همسرتان ببافید، باید مراقب چشم های تان باشید. شاید برای تان عجیب باشد اگر بدانید خستگی چشم و رسیدگی نکردن به آن یکی از دلایلی است که به مرور زمان می تواند موجب بروز چین و چروک در اطراف چشم شود و زیبایی چشمان تان را تحت تاثیر خود قرار دهد. توصیه ما برای شما که در طول روز زیاد از چشم های تان کار می کشید این است که در طول هفته دو یا سه بار از کمپرس تی بگ یا چای کیسه ای استفاده کنید. چای طبیعی و غیر صنعتی بهترین انتخاب است. بهتر است سراغ تی بگ چای های گیاهی مثل بابونه و چای سبز بروید. درون 2 نعلبکی کمی آب ولرم بریزید. 2 عدد چای کیسه ای را درون آن قرار دهید تا آب را به خود جذب کند. اجازه دهید تی بگ ها کاملا خیس بخورد و گرمای آب از بین برود. سپس دراز بکشید و تی بگ ها را به مدت 15 تا 20 دقیقه روی چشم های تان قرار دهید و تمرکز کنید.


از سرخی چشم های تان بیزارید

خواص این گیاه را دست کم نگیرید

سرخی و پرخونی چشم یکی دیگر از دلایلی است که می تواند زیبایی فرد را تحت تاثیر خود قرار دهد. مردان و زنان زیادی هستند که از سرخی چشم شکایت دارند و به دنبال چاره ای برای آن هستند. سرخی چشم می تواند دلایل مختلفی داشته باشد اگر مطمئن هستید که مبتلا به فشار خون یا بیماری دیگری نیستید که احتمال قرمزی چشم تان را به همراه دارد. می توانید با کمک گیاهان دارویی برای کاهش میزان سرخی چشم تان اقدام کنید. برای این کار استفاده از کمپرس سنبل الطیب و گشنیز پرفایده است. کافی است سنبل الطیب را دم کنید و آن را پس از ولرم شدن با آب گشنیز مخلوط کنید. سپس یک گلوله از پنبه های تمیز بسازید و آن را به این عصاره آغشته کنید. چشم ها را ببندید و گلوله پنبه را روی چشم ها بگذارید. این روش کمک می کند به مرور قرمزی و سرخی چشم ها کمتر شود و چشمان شما جذاب تر از همیشه به نظر برسد.

برای چروک های پنجه عقابی دنبال چاره اید

ماساژ «ایت» با روغن زیتون را تجربه کنید

چروک های ریز و درشتی که به مرور زمان مانند پنجه عقاب در اطراف چشم ظاهر می شوند نه تنها سن و سال مان را به رخ می کشند بلکه زیبایی و شادابی چشم ها را نیز کمرنگ می کنند. برای پیشگیری و درمان این نوع چروک ها یک راه ساده وجود دارد و آن استفاده از روغن زیتون برای ماساژ «ایت» است. این ماساژ با کمک 2 انگشت سبابه انجام می شود. برای این کار کافی است سر هر دو انگشت را به روغن زیتون آغشته و سپس ماساژ را شروع کنید. برای این کار انگشت سبابه دست راست را روی انتهای ابروی چپ قرار دهید و ملایم آن را روی پلک و استخوان بینی بکشید و این بار از زیر چشم راست رد کنید. بلافاصله انگشت سبابه دست چپ را روی انتهای ابروی راست قرار داده و همین مسیر را روی چشم راست تکرار کنید. در این حالت شما با کمک ماساژ ایت و تکرار شبانه آن می توانید چین و چروک ها را از چشم های تان دور و به این ترتیب زیبایی آنها را تا مدت ها تضمین کنید.

سیاهی دور چشم نگران تان کرده

این ماسک را امتحان کنید

کبودی و سیاهی دور چشم هم از آن دست مشکلاتی است که افراد زیادی با آن دست و پنجه نرم می کنند. برای از بین بردن کبودی دور چشم درمان های مختلفی در طب مدرن و میان شیوه های طبیعی درمان وجود دارد که به نظر می رسد همگی آنها شیوه هایی موقتی با اثرگذاری زودگذرند. پس پیشنهاد ما این است که به جای صرف هزینه های زیاد برای تهیه انواع و اقسام کرم ها و لوسیون ها این ماسک طبیعی را تهیه کنید؛ ماسکی که اجزای تشکیل دهنده آن در آشپزخانه هر خانه ای پیدا می شود. برای تهیه این ماسک یک سیب زمینی کوچک را بپزید و رنده کنید. وقتی سرد شد آن را با 2 قاشق شیر و یک قاشق روغن زیتون مخلوط و روی کبودی های زیر چشم ماسک کنید. بعد از نیم ساعت ماسک را بشویید، این ماسک می تواند روز به روز سیاهی های دور چشم تان را کمتر و کمر نگ تر کند.



روش های قدیمی را ترجیح می دهید


به یک شرط سرمه بکشید

درباره خواص سرمه و تاثیری که بر افزایش جذابیت چشم دارد بارها و بارها شنیده اید و می دانید که استفاده از سرمه به منظور بهره مندی از خواص درمانی آن از زمان های دور در بین مردان و زنان رایج بوده است. توصیه ما هم به شما این است که از سرمه برای افزایش جذابیت چشم و پرپشت شدن مژه ها و استحکام ریشه آنها استفاده کنید اما دقت داشته باشید که هرگز سرمه را داخل چشم تان نکشید. بهترین کار این است که سرمه را روی چشم و در مسیر ریشه های مژه بکشید. به این ترتیب می توانید از خواص سرمه به راحتی بهره مند شوید. در این حالت با خاطر آسوده می توانید از سرمه بهره ببرید. از آنجا که این روزها محصولات زیادی در فروشگاه ها با نام سرمه عرضه می شود و امکان شناسایی اصل و تقلبی بودن آن تقریبا برای ما دشوار است باید درباره انتخاب سرمه بیشتر دقت کرده و سعی کنید محصولاتی تهیه کنید که با مجوز وزارت بهداشت در اختیار فروشندگان قرار گرفته است.
 

هزاران صداي آرامش بخش طبيعت را از اينجا بشنويد

اگر به دنیای حیوانات علاقه دارید، حتما از دیدن وب سایت Macaulay Library شگفت زده خواهید شد. به گزارش اورژانس IT باشگاه خبرنگاران،اگر به دنیای حیوانات علاقه دارید، حتما از دیدن وب سایت Macaulay Library شگفت زده خواهید شد، این وب سایت بانک اطلاعاتی مناسبی از حیوانات است که علاوه بر اطلاعات ابتدایی در مورد حیوانات، صدای ضبط شده و ویدیو مربوط به آنها را نیز گردآوری نموده است.
 
در این مجموعه آنلاین، 150 هزار صدا از 9,000 حیوان که مجموعا شامل 7,500 ساعت صدا می باشد، جمع آوری شده است. اکثر این صداها مربوط به پرندگان هستند که گوش دادن به آنها همواره لذت بخش و دوست داشتنی است.
 
اما این وب سایت پا را فراتر نهاده و 50 هزار ویدیو از حیوانات را نیز در اختیار علاقمندان قرار داده است.
 
شما حتی می توانید صدای حیوان مورد نظر خود را در صفحه های وب اضافه (Embed) کنید و آن را بین دوستان خود به اشتراک بگذارید.
 
برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت Macaulary libarary مراجعه نموده و تجربیات خود را با دیگران در میان بگذارید.
 

خیانت گوش پاک کن ها به گوش ما

گوش پاک کن ها بیشتر از آنکه به گوش ما خدمت کنند، خیانت می کنند. آنها جرمی را که خودش به طور طبیعی از گوش خارج می شود، با فشار به داخل گوش بر می گردانند و کانال شنوایی را کم کم مسدود می کنند. به گزارش انعکاس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام [...]

خیانت گوش پاک کن ها به گوش ما

در : ۲۴ شهریور. ۱۳۹۲ | دسته خبری : دیگر اخبار, علمی | بدون نظر |
گوش پاک کن ها بیشتر از آنکه به گوش ما خدمت کنند، خیانت می کنند. آنها جرمی را که خودش به طور طبیعی از گوش خارج می شود، با فشار به داخل گوش بر می گردانند و کانال شنوایی را کم کم مسدود می کنند.
به گزارش انعکاس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری ؛ جلوگیری از ورود آب و عفونت به داخل مجرای گوش، خاصیت تمیز کنندگی، ضد باکتری و لغزنده کردن گوش از جمله وظایف جرم گوش است و نباید آن را تنها به صرف وجود داشتن در کانال گوش با توسل به هر وسیله ای از جمله گوش پاکن، خارج کرد.
 بیشتر از آنکه به گوش ما خدمت کنند، خیانت می کنند. آنها جرمی را که خودش به طور طبیعی از گوش خارج می شود، با فشار به داخل گوش بر می گردانند و کانال شنوایی را کم کم مسدود می کنند.
خطر عفونت، خطر پارگی پرده گوش و کاهش شنوایی از شایع ترین خطرات استفاده از گوش پاکن ها است اما نگویید با توجه به حرف های بالا، گوش پاک کن به هیچ دردی نمی خورد. می شود گفت که قطعا به درد تمیز کردن گوش نمی خورد ولی بالاخره کاربردهای دیگری دارد، مثلا می تواند ابزاری باشد برای مالیدن برخی داروها به داخل گوش، البته با توصیه  و تجویز پزشک.
 
 
یک فوق‌تخصص عفونی کودکان با بیان این مطلب که وبا در صورت مصرف آب و غذای آلوده ایجاد می‌شود، گفت: افراد دقت داشته باشند در مسافرت صرفا از آب جوشیده استفاده کنند و هر نوع اسهالی را جدی بگیرند.
 
یک فوق‌تخصص عفونی کودکان با بیان این مطلب که وبا در صورت مصرف آب و غذای آلوده ایجاد می‌شود، گفت: افراد دقت داشته باشند در مسافرت صرفا از آب جوشیده استفاده کنند و هر نوع اسهالی را جدی بگیرند.

محمدحسین سلطان‌زاده، افزود: اسهال شدید بدون تب به اسهال وبایی نزدیک‌تر است و وبا با اسهال حاد آبکی همراه است، به طوری که دفع آب ممکن است خیلی شدید باشد حتی در بزرگسالان به یک لیتر در ساعت هم برسد. دفع اسهال شل و آبکی باعث انتشار می‌شود؛ همچنین شست‌وشوی لباس‌های بیمار باعث آلودگی منابع آب می‌شود. همچنین غذای دریایی خام یا نیمه‌پز، میگو و سبزی‌های تازه که با آب آلوده شسته شود می‌تواند باعث وبا شود.

وی اظهار کرد: نوزادانی که از شیر مادر تغذیه می‌کنند، کمتر مبتلا می‌شوند چراکه آنتی‌کورهای موجود در شیر مادر کودکان را مقاوم به وبا می‌کند. علائم بالینی وبا شامل چشم‌های فرورفته، تشنگی شدید، نبض‌های ضعیف، هوشیاری اما بی‌حالی، تشنج و اغماء است. تنها راه پیشگیری از وبا استفاده از آب سالم، شست‌وشوی دست‌ها با آب و صابون موثر است، اما واکسن تزریقی تأثیر چندانی ندارد.

 

[ سه شنبه 2 مهر 1392برچسب:, ] [ 6:1 ] [ سعید صانعی ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ تازه راه اندازی شده است.منتظر بخش های تازه و به روز باشید.
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 125
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 188
بازدید ماه : 185
بازدید کل : 27651
تعداد مطالب : 150
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

دانلود رایگان کتابهای الکترونیکی فارسی

-_ !News _-

-->
style="display:none;">href="http://parstools.com">

حدیث روز

سخنان بزرگان
برای دریافت کد گنجینه کلیک کنید
پخش زنده حرم وصیت شهدامهدویت امام زمان (عج)آیه قرآن
ذکر روزهای هفته


در اين وبلاگ
در كل اينترنت
مشاهده صفحه جدید
اخبار روزاخبار روز

فروشگاه saeid1298

 


href="https://plus.google.com/115038775757539551873" rel="publisher">‪Google+‬‏ - -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_blacklist' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_blacklist; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_blacklist ( etchat_blacklist_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_blacklist_ip varchar(255) NOT NULL, etchat_blacklist_userid int(8) NOT NULL, etchat_blacklist_time int(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_blacklist_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_blacklist' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_messages' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_messages; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_messages ( etchat_id bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_user_fid int(8) NOT NULL, etchat_text text NOT NULL, etchat_text_css text NOT NULL, etchat_timestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_privat int(8) default '0', etchat_user_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_messages' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_rooms' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_rooms; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_rooms ( etchat_id_room int(3) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_roomname varchar(100) NOT NULL, etchat_room_goup int(6) NOT NULL default '0', etchat_room_pw varchar(50) default NULL, etchat_room_message text, PRIMARY KEY (etchat_id_room) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_rooms' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_rooms (etchat_id_room, etchat_roomname, etchat_room_goup, etchat_room_pw, etchat_room_message) VALUES (1, 'Lobby', 0, NULL, 'Hallo and welcome to ET-Chat v3.0.7 (connected to MySQL).\r\nYou are now in the Lobby-Room and this entrance message can be modified by the Admin of that Chat.
Hallo und willkommen zu ET-Chat v3.0.7 (angeschlossen an MySQL).\r\nDu befindest dich nun in dem Raum Lobby und diese Eingangsnachricht kann vom Administrator verأ¤ndert oder abgeschaltet werden.'), (2, 'Room for all', 0, NULL, 'All chat user are allowed to enter this Room.
Alle Chatbenutzer dأ¼rfen diesen Raum betretten.'), (3, 'Room for admins', 1, NULL, NULL), (4, 'Room password protected', 3, 'test', 'Dieser Passwort ist ja besonders schwer... ;-)'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_smileys' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_smileys; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_smileys ( etchat_smileys_id int(5) NOT NULL auto_increment, etchat_smileys_sign varchar(20) NOT NULL, etchat_smileys_img varchar(100) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_smileys_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_smileys' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':angry:', 'smilies/angry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-]', 'smilies/approve.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-}', 'smilies/blushing.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':charming:', 'smilies/charming.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-P', 'smilies/cheeky.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':cheesy:', 'smilies/cheesy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('8-)', 'smilies/cool.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':*(', 'smilies/cry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES ('x-(', 'smilies/dead.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':dissap:', 'smilies/dissappointed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':embar:', 'smilies/embarassed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':evil:', 'smilies/evil.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':goofy:', 'smilies/goofy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-D', 'smilies/grin.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-?', 'smilies/huh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':idea:', 'smilies/idea.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-L', 'smilies/laugh.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':lips:', 'smilies/lips.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-x', 'smilies/lipsrsealed.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':mad:', 'smilies/mad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-K', 'smilies/ok.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':rolleyes:', 'smilies/rolleyes.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-(', 'smilies/sad.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-O', 'smilies/shocked.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':shy:', 'smilies/shy.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smartass:', 'smilies/smartass.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':smarty:', 'smilies/smarty.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':-)', 'smilies/smiley.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':tongue:', 'smilies/tongue.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':undecided:', 'smilies/undecided.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':veryangry:', 'smilies/veryangry.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (';-)', 'smilies/wink.gif'); -- limit -- INSERT INTO ###prefix###etchat_smileys (etchat_smileys_sign, etchat_smileys_img) VALUES (':worried:', 'smilies/worried.gif'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_user' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_user ( etchat_user_id int(8) NOT NULL auto_increment, etchat_username varchar(200) NOT NULL, etchat_userpw varchar(40) default NULL, etchat_userprivilegien varchar(15) NOT NULL default 'gast', etchat_usersex varchar(1) NOT NULL default 'n', etchat_reg_timestamp timestamp NOT NULL DEFAULT '0000-00-00 00:00:00', etchat_reg_ip varchar(20) DEFAULT NULL, PRIMARY KEY (etchat_user_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_user' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_user (etchat_user_id, etchat_username, etchat_userpw, etchat_userprivilegien) VALUES (1, 'System', NULL, 'system'), (2, 'Admin', '21232f297a57a5a743894a0e4a801fc3', 'admin'); -- limit -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle 'etchat_useronline' -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_useronline; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_useronline ( etchat_onlineid bigint(20) unsigned NOT NULL auto_increment, etchat_onlineuser_fid int(8) NOT NULL, etchat_onlinetimestamp bigint(20) NOT NULL, etchat_onlineip varchar(255) NOT NULL, etchat_fid_room int(11) NOT NULL default '1', etchat_user_online_room_goup int(6) NOT NULL, etchat_user_online_room_name varchar(100) NOT NULL, etchat_user_online_user_name varchar(200) NOT NULL, etchat_user_online_user_priv varchar(20) NOT NULL, etchat_user_online_user_sex varchar(1) NOT NULL, etchat_user_online_user_status_img varchar(200) default NULL, etchat_user_online_user_status_text varchar(200) default NULL, PRIMARY KEY (etchat_onlineid) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_useronline' -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Tabellenstruktur für Tabelle `etchat_config` -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_config; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_config ( etchat_config_id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_config_reloadsequenz int(11) NOT NULL, etchat_config_messages_im_chat int(11) NOT NULL, etchat_config_style varchar(100) NOT NULL, etchat_config_loeschen_nach int(11) NOT NULL, etchat_config_lang varchar(30) NOT NULL, PRIMARY KEY (etchat_config_id) ); -- limit -- -- -- Daten für Tabelle 'etchat_config' -- INSERT INTO ###prefix###etchat_config (etchat_config_id, etchat_config_reloadsequenz, etchat_config_messages_im_chat, etchat_config_style, etchat_config_loeschen_nach, etchat_config_lang) VALUES (1, 4000, 22, 'etchat_white', 1, 'lang_de.xml'); -- limit -- DROP TABLE IF EXISTS ###prefix###etchat_kick_user; -- limit -- CREATE TABLE ###prefix###etchat_kick_user ( id int(11) NOT NULL auto_increment, etchat_kicked_user_id int(11) NOT NULL, etchat_kicked_user_time int(11) NOT NULL, PRIMARY KEY (id) )